SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Mondeo sofisticat

Articol de - Publicat miercuri, 20 octombrie 2010 00:00

După apariţia pe piaţă în 2007, Ford Mondeo a primit în 2010 un nou look. Dacă la exterior schimbările nu sînt spectaculoase, maşina este extrem de tehnologizată


După apariţia din 2007, Ford Mondeo a primit acum un facelift. Un upgrade mai degrabă. Maşina este mai inteligentă pentru că s-a utilizat ultima tehnologie disponibilă. La fel de interesant au evoluat lucrurile şi la motorizări. La drive test, noul Mondeo a venit cu un propulsor turbo. 2.0 litri, benzină cu 240 cai-putere şi un cuplu maxim de 340 Nm. Un motor nou EcoBoost, tehnologie pe care Ford a implementat-o de curînd.

Lesne de priceput, maşina, chiar dacă nu este mică, s-a dovedit rapidă şi puternică. Nu e obligatoriu s-o şi conduci, trebuie doar s-o auzi ca să-ţi dai seama că vorbim de un Mondeo nervos. Sistemul "Sound Symposer" amplifică frecvenţele motorului. Şi ţeava de eşapament a fost schimbată. Are un nou design, dar a fost făcută şi dintr-un alt material care să reziste temperaturilor înalte produse de o putere mai mare.

Motorul performant a fost acompaniat de cutia de viteze în 6 trepte, Powershift. Şi aceasta este o noutate pentru noul Mondeo. Pentru cei dependenţi de adrenalină, se poate activa şi butonul Sport. Germanii ne-au obişnuit cu confortul. Suspensiile absorb elegant denivelările. Direcţia este precisă. Revenind la suspensii, acestea se pot adapta preferinţelor şoferului. Trei butoane aflate lîngă schimbătorul de viteze, Comfort, Normal şi Sport, se supun preferinţelor şoferului şi condiţiilor de drum.

Consumul nu este mare. Pentru că motorul este dotat cu tehnologie EcoBoost, acesta se situează în limite rezonabile. Sigur, în cazul în care şoferul apasă mai hotărît, peste limita admisă pe autostrăzile noastre, Mondeo ajunge la 12 l/100 km.


22.200 de euro (TVA inclus) este preţulde pornire pentru noul Ford Mondeo 1.6 litri, benzină, 120 CP



Plusuri. Sisteme inteligente
Conceptul "kinetic-design", implementat pe Mondeo încă din 2007, se bucură de succes în rîndul clienţilor. Capota, barele de protecţie şi grila radiatorului au fost redesenate. Interiorul are finisări premium, iar materialele folosite sînt calitativ mai bune decît cele folosite la modelul anterior. La capitolul tehnologie, Mondeo este foarte bine reprezentat. Lane Departure Warning este un sistem ce avertizează şoferul prin transmisia vibraţilor în volan în cazul în care schimbă banda de circulaţie. BLIS are funcţia de alertare a şoferului atunci cînd există unghiuri moarte. Acesta este ajutat de nişte LED-uri care se aprind în oglinzile retrovizoare laterale.


Minusuri. Fund masiv
Forma farurilor a rămas neschimbată. Acest lucru nu deranjează, însă poate spatele maşinii, unul cam masiv şi neplăcut ochiului, ar fi trebuit schimbat un pic. Singurul lucru bun este faptul că stopurile au tehnologie LED. Cei de la Ford spun s-a umblat şi la forma stopurilor. Insesizabil, însă.

După apariţia pe piaţă în 2007, Ford Mondeo a primit în 2010 un nou look. Dacă la exterior schimbările nu sînt spectaculoase, maşina este extrem de tehnologizată

După apariţia din 2007, Ford Mondeo a primit acum un facelift. Un upgrade mai degrabă. Maşina este mai inteligentă pentru că s-a utilizat ultima tehnologie disponibilă. La fel de interesant au evoluat lucrurile şi la motorizări. La drive test, noul Mondeo a venit cu un propulsor turbo. 2.0 litri, benzină cu 240 cai-putere şi un cuplu maxim de 340 Nm. Un motor nou EcoBoost, tehnologie pe care Ford a implementat-o de curînd.

Lesne de priceput, maşina, chiar dacă nu este mică, s-a dovedit rapidă şi puternică. Nu e obligatoriu s-o şi conduci, trebuie doar s-o auzi ca să-ţi dai seama că vorbim de un Mondeo nervos. Sistemul "Sound Symposer" amplifică frecvenţele motorului. Şi ţeava de eşapament a fost schimbată. Are un nou design, dar a fost făcută şi dintr-un alt material care să reziste temperaturilor înalte produse de o putere mai mare.

Motorul performant a fost acompaniat de cutia de viteze în 6 trepte, Powershift. Şi aceasta este o noutate pentru noul Mondeo. Pentru cei dependenţi de adrenalină, se poate activa şi butonul Sport. Germanii ne-au obişnuit cu confortul. Suspensiile absorb elegant denivelările. Direcţia este precisă. Revenind la suspensii, acestea se pot adapta preferinţelor şoferului. Trei butoane aflate lîngă schimbătorul de viteze, Comfort, Normal şi Sport, se supun preferinţelor şoferului şi condiţiilor de drum.

Consumul nu este mare. Pentru că motorul este dotat cu tehnologie EcoBoost, acesta se situează în limite rezonabile. Sigur, în cazul în care şoferul apasă mai hotărît, peste limita admisă pe autostrăzile noastre, Mondeo ajunge la 12 l/100 km.

22.200 de euro (TVA inclus) este preţulde pornire pentru noul Ford Mondeo 1.6 litri, benzină, 120 CP


Plusuri. Sisteme inteligente
Conceptul "kinetic-design", implementat pe Mondeo încă din 2007, se bucură de succes în rîndul clienţilor. Capota, barele de protecţie şi grila radiatorului au fost redesenate. Interiorul are finisări premium, iar materialele folosite sînt calitativ mai bune decît cele folosite la modelul anterior. La capitolul tehnologie, Mondeo este foarte bine reprezentat. Lane Departure Warning este un sistem ce avertizează şoferul prin transmisia vibraţilor în volan în cazul în care schimbă banda de circulaţie. BLIS are funcţia de alertare a şoferului atunci cînd există unghiuri moarte. Acesta este ajutat de nişte LED-uri care se aprind în oglinzile retrovizoare laterale.

Minusuri. Fund masiv
Forma farurilor a rămas neschimbată. Acest lucru nu deranjează, însă poate spatele maşinii, unul cam masiv şi neplăcut ochiului, ar fi trebuit schimbat un pic. Singurul lucru bun este faptul că stopurile au tehnologie LED. Cei de la Ford spun s-a umblat şi la forma stopurilor. Insesizabil, însă.

Citește și:
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
Campionate
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
„Așteptăm naționala aici!” » Euforie la Pitești, după anunțul CNI: „Ați văzut termenul de finalizare? Spuneau că nu se face arena”
Superliga
„Așteptăm naționala aici!” » Euforie la Pitești, după anunțul CNI: „Ați văzut termenul de finalizare? Spuneau că nu se face arena”
Scandalul finalului de an! Președintele unui colos din Europa, arestat pentru trafic și consum de cocaină!
Campionate
Scandalul finalului de an! Președintele unui colos din Europa, arestat pentru trafic și consum de cocaină!
Acord cu CSM București: se face supertransferul anunțat în premieră de GSP!
Handbal
Acord cu CSM București: se face supertransferul anunțat în premieră de GSP!
Surpriza Duster de Crăciun - a devenit cea mai cumpărată mașină nouă în Ucraina
Profit.ro
Surpriza Duster de Crăciun - a devenit cea mai cumpărată mașină nouă în Ucraina
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (1)
myke82
myke82  •  20 Octombrie 2010, 10:04

De data aceasta l-au reusit. Un facelift foarte bine facut, cu gust etc. Pretul putin cam mare pt viata din Ro dar asta este. Mult succes FORD!

Vezi toate comentariile (1)
Comentează