SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  STELLANTIS

Stellantis pregătește 36 de modele cu versiuni mild-hybrid până în 2026

Stellantis pregătește 36 de modele cu versiuni mild-hybrid până în 2026. Foto: Imago Images
Stellantis pregătește 36 de modele cu versiuni mild-hybrid până în 2026. Foto: Imago Images

Articol de - Publicat marti, 09 iulie 2024 16:15 / Actualizat marti, 09 iulie 2024 16:15

Stellantis plănuiește să lanseze 36 de modele hibride economice în Europa până în 2026, ca răspuns la nivelul crescut de cereri pentru acest tip de motorizări.

Această mișcare se bazează pe creșterea de 41% a vânzărilor de vehicule hibride ale Stellantis în Europa în prima jumătate a anului 2024 comparativ cu aceeași perioadă din 2023, indicând o schimbare notabilă a cererii pentru vehiculele hibride.

Stellantis pregătește 36 de modele cu versiuni mild-hybrid până în 2026

Constructorul auto franco-italiano-american, format prin fuziunea din 2021 a grupului PSA și Fiat Chrysler, a declarat într-un comunicat de presă că va oferi 30 de modele hibride în acest an pentru nouă dintre cele 14 mărci ale sale, inclusiv Fiat, Peugeot, Jeep și Alfa Romeo, și va lansa încă șase în următorii doi ani.

Aceștia au evidențiat că se concentrează să comercializeze tehnologia mild-hybrid, tehnologie ce utilieaza o baterie low-voltage de 48 de volți, cu o cutie automată  cu dublu ambreiaj și un sistem de recuperare a energiei pe frânare.

Stellantis pregătește 36 de modele cu versiuni mild-hybrid până în 2026
Maserati Grecale e pe lista preliminară a modelelor care vor primi în curând versiuni mild-hybrid. Foto: Imago Images

„Atunci când compari acest sistem cu un hibrid de tip high-voltage, ai un câştig similar în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 dar la un cost mai redus pentru consumator”, a declarat Christian Muller, vicepreşedinte Stellantis pentru regiunea EMEA.

„Sistemul nostru este la fel de bun ca al altora dar la un preţ de pornire uşor mai bun”, a adăugat Christian Muller.

Stellantis a dezvăluit lista preliminară a modelelor care au deja sau vor primi în curând versiuni mild-hybrid în Europa:

  • Alfa Romeo: Junior și Tonale
  • Citroen: C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X
  • DS: 3 și 4
  • Fiat: Panda și 600
  • Jeep: Avenger, Renegade, Compass
  • Lancia YpsilonMaserati Gr
  • Maserati Grecale
  • Opel: Corsa, Astra, Astra Sports Tourer, Mokka, Frontera, Grandland
  • Peugeot: 208, 308, 308 SW, 408, 2008, 3008, 5008

Tehnologia mild-hybrid folosită de către cei de la Stellantis permite o autonomie de până la un kilometru în modul full electric, coparativ cu tehnologia plug-in hybrid care permite o autonomie de aproximativ 80 de kilo

Citește și:
Piero Ferrari, cadou de 32 de milioane de euro pentru soția Romina Gingașu
Formula 1
Piero Ferrari, cadou de 32 de milioane de euro pentru soția Romina Gingașu
Aurel Țicleanu a dat în judecată Casa de Pensii: „Statul spune că nu are acte, dar ce mă interesează?!”
Superliga
Aurel Țicleanu a dat în judecată Casa de Pensii: „Statul spune că nu are acte, dar ce mă interesează?!”
Malcom Edjouma nu pierde timpul » Unde vrea să se transfere după despărțirea de FCSB
Superliga
Malcom Edjouma nu pierde timpul » Unde vrea să se transfere după despărțirea de FCSB
Radu Banciu a numit „cel mai tare cuplu de comentatori din România”: „Erau geniali, la acel nivel nu s-a ajuns niciodată la noi!”
Tenis
Radu Banciu a numit „cel mai tare cuplu de comentatori din România”: „Erau geniali, la acel nivel nu s-a ajuns niciodată la noi!”
Mari deschideri de tronsoane de autostrăzi pregătite în România LISTA FOTO
Profit.ro
Mari deschideri de tronsoane de autostrăzi pregătite în România LISTA FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează