Articol de GSP - Publicat marti, 11 februarie 2025 18:04 / Actualizat marti, 11 februarie 2025 18:16
Valve a adăugat o nouă pagină în documentația sa pentru dezvoltatori, rezolvând o problemă care aparent nu exista.
Conform unui raport al Gaming on Linux, documentația Steamworks pentru dezvoltatori a fost extinsă cu o pagină nouă dedicată publicității.
În această nouă secțiune, compania explică tipurile de promoții și reclame permise pe Steam, dar și interzicerea explicită a reclamelor în joc ca model de monetizare pe întreaga platformă.
În timp ce plasarea de produse este în continuare permisă, atâta timp cât „aceste prezentări nu sunt intruzive și sunt potrivite în contextul jocului”, titlurile care includ alte tipuri de reclame în joc – care împiedică progresul jucătorului fără a viziona un anunț comercial – sunt de acum interzise.
Despre această decizie, Valve explică:
Dezvoltatorii nu ar trebui să folosească publicitatea plătită ca model de afaceri în jocurile lor, cum ar fi obligarea jucătorilor să urmărească sau să interacționeze cu reclame pentru a putea juca.
Ca exemplu de jocuri care nu sunt afectate de această nouă regulă, Valve menționează un joc de curse cu sponsori reali afișați pe mașini. Deoarece aceste colaborări nu afectează în niciun fel experiența jucătorului, Valve nu consideră necesară interzicerea unui astfel de titlu.
Publicitatea plătită în afara Steam, care direcționează utilizatorii către o pagină de magazin, este permisă, la fel și promovarea încrucișată.
Cu toate acestea, „în niciun caz nu este permis să se perceapă taxe dezvoltatorilor pentru a participa într-un bundle sau pentru a vinde accesul la o pagină din magazin sau la orice altă pagină pe Steam”.
În general, această decizie nu pare să fie o reacție la o problemă recentă, având în vedere că nu există (practic niciun) joc care să fi utilizat un model de reclame interzise acum de Steam. Mai degrabă, pare a fi o măsură preventivă.