Articol de Adrian Jitea, Adrian Duţă - Publicat vineri, 28 februarie 2025 21:03 / Actualizat vineri, 28 februarie 2025 21:39
Sepsi a deschis scorul cu CFR Cluj prin Marius Coman, în minutul 30. Validitatea golului a fost pusă sub semnul întrebării, dar fostul arbitru Marius Avram a declarat că reușita a fost validată corect de brigada de arbitri.
Ce s-a întâmplat? În minutul 30, un jucător de la Sepsi a trimis mingea spre poarta celor de la CFR Cluj. Balonul a fost respins cu capul de Alin Fică până la Oberlin, care se afla în ofsaid. Jucătorul lui Sepsi a continuat faza și a șutat, iar Hindrich a respins în față, Marius Coman fiind atent și punctând pentru 1-0.
Chiar dacă Oberlin era în spatele ultimului apărător când a intrat în posesia mingii, nu s-a considerat că e ofsaid, pentru că balonul a ajuns la el de la un jucător al CFR-ului.
Avram consideră că Fică a lovit controlat mingea, aceasta nu a fost deviată, motiv pentru care Oberlin nu poate fi considerat a fi afară din joc în momentul atingerii balonului.

Arbitrul partidei de la Sf. Gheorghe a fost Andrei Chivulete, iar arbitrul VAR a fost Cătălin Popa.
Marius Avram: „Cam așa se diferențiază dacă e ofsaid sau nu”
„Eu spun că este gol valabil. Întrebarea este dacă mingea respinsă de fundașul celor de la CFR a ricoșat sau a jucat-o în mod deliberat? Cam așa se diferențiază dacă e ofsaid sau nu. Legile jocului vin și cu niște criterii pentru a ajuta arbitrul. Ce înseamnă a jucat deliberat?
Mingea vine de la o distanță mare, jucătorul a putut să o vadă, mingea nu s-a deplasat repede, direcția n-a fost neașteptată, nu a fost cazul unei întinderi, nu a fost o mișcare instinctivă. Dacă degajarea este imprecisă sau nereușită, acest lucru nu anulează faptul că a jucat deliberat mingea. Faptul că el o respinge greșit nu anulează!
Mingea nu vine de aproape, nu s-a deplasat foarte repede, direcția mingii n-a fost neașteptată. Nu îl jenează nimeni. Înțeleg de ce nu a fost anulat golul. Bineînțeles, nu e cea mai clară fază din lume. Nu se încadrează la toate criteriile, dar sunt suficiente pentru a da credit arbitrului din teren.
Trebuia chemat doar dacă cei din VAR considerau că a greșit. Atunci trebuia chemat”, a spus Marius Avram la „Digi Sport Special”.