SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  STUDIU

Studiu incredibil: România, mai ieftină decât China la costurile salariale per mașină! Germania are costuri exorbitante

O muncitoare în fabrica auto BMW, foto: Guliver/gettyimages
O muncitoare în fabrica auto BMW, foto: Guliver/gettyimages

Articol de - Publicat joi, 15 mai 2025 12:57 / Actualizat joi, 15 mai 2025 12:57

Industria auto din Germania trece prin una din cele mai dificile perioade din ultimele decenii: mulți angajați urmează să fie concediați, furnizorii auto și-au redus activitatea, unii culminând chiar cu falimentul, ceea ce i-a făcut pe nemți să caute motivele.

Conform piataauto.md, firma de consultanță Oliver Wyman a realizat un studiu despre costurile de salarizare per automobil produs în țări cu producție auto semnificativă, iar Germania este, de departe, cea mai scumpă țară la acest capitol, costurile medii de salarizare fiind de 3.307 dolari.

România, pe de altă parte, se află pe locul 2 în clasamentul celor mai mici costuri privind salariile, cu doar 273 dolari per mașină, adică de 12 ori mai puțin decât Germania și de 2 ori mai puțin decât China, ceea ce ne face extrem de competitivi în ceea ce privește remunerația angajaților.

La bază se află salariile mai mari din Germania, spre deosebire de alte state, dar și de productivitatea mai mică a anumitor fabrici: deși pe partea de producție sunt automatizate, linia de asamblare implică un număr mai mare de angajați.

Chiar și în China există mai multe uzine care au minimizat prezența angajaților la toate etapele de asamblare.

Pe locul doi se află Marea Britanie, și ea considerată scumpă, cu un cost de 2.333 dolari per mașină, urmată de Italia și Franța, cu 2067 dolari, respectiv 1.569 de dolari.

Mașinile electrice rentează. Cu o condiție!

Același studiu arată că, dacă sunt produse în număr mare, mașinile electrice pot fi mult mai ieftine la capitolul costuri cu forța de muncă – începând de la 1.660 de dolari pentru fiecare mașină: au mai puține piese, mai puțină nevoie de cercetare și dezvoltare din partea furnizorilor și necesită mai puțini oameni pentru asamblare.

În schimb, produse la scară mică, companiile ajung să plătească peste 10.000 de dolari per mașină doar pentru salarii.

România are costuri mai mici decât China

Deși cu un cost mic al forței de muncă, respectiv 597 dolari per mașină, China e depășită de patru țări care presupun costuri de salarizare mai mici, printre care și România.

Țara cu cel mai mic cost de salarizare este Maroc (unde România, neîntâmplător, înregistrează două fabrici Dacia) cu doar 106 de dolari per mașină, urmată de România (273 dolari), Mexic (305 dolari) și Turcia (414 dolari).

Studiu incredibil: România, mai ieftină decât China la costurile salariale per mașină! Germania are costuri exorbitante
Dacia revoluționează piața auto din România cu noul model de SUV » Cum arată modelul despre care se crede că va depăși Duster în vânzări / foto: Imago

Nemții se mută în SUA

Soluția dictată de studiu, cooptată la tarifele din SUA, ar fi ca producătorii auto germani să mute o parte din producția de mașini peste ocean: SUA generează costuri de 1.341 de dolari per mașină.

Mai exact, Volkswagen a anunțat că ia în considerare mutarea unei părți din producția mărcii Audi în Statele Unite, conform Economedia.ro: directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a declarat că sunt în desfășurare discuții cu guvernul american: „Speranța mea este că va exista un acord între Europa și Statele Unite, încerc să conturez o soluție echitabilă”, a explicat CEO-ul.

Citește și:
Accident cumplit la schi: fotbalistul de 34 de ani a căzut din telescaun și și-a pierdut viața. Soția lui a fost rănită
Campionate
Accident cumplit la schi: fotbalistul de 34 de ani a căzut din telescaun și și-a pierdut viața. Soția lui a fost rănită
Septupla campioană de Grand Slam s-a căsătorit în secret! Nunta a ținut 5 zile
Altele
Septupla campioană de Grand Slam s-a căsătorit în secret! Nunta a ținut 5 zile
Ce-a fost asta?! A lăsat Superliga pentru Cupa Africii și s-a făcut de râs: „Calamitate”
Campionate
Ce-a fost asta?! A lăsat Superliga pentru Cupa Africii și s-a făcut de râs: „Calamitate”
Reapare moda „sateliților” » Știința dă jucători la Dinamo
Superliga
Reapare moda „sateliților” » Știința dă jucători la Dinamo
Platformă taxi din România intră în concurență directă cu Uber și Bolt FOTO
Profit.ro
Platformă taxi din România intră în concurență directă cu Uber și Bolt FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (2)
guest67
guest67  •  15 Mai 2025, 15:41

Ne lăudăm ca plătim angajații cu salarii de mizerie, mai mici decât în Mexic, China sau Turcia....

niculaemoromete
niculaemoromete  •  15 Mai 2025, 13:22

... și totuți, dși cea mai ”scumpă” manoperă este 2300 euro, o mașină se vinde cu peste 30000 de euro... Lăcomia asta duce la războaie! Să vinzi o Dacie cu de 100 ori costul manoperei este noaptea bunului simț! Aduceți-vă aminte cât de ușor, s-au ieftinit mașinile noi în 2008/2009 cu 10-15K ! Au compensat nesimțirea la cele electrice, ansamble de 100 de ori mai puțin complexe decât cele clasice, iar în plus, statele mai dădeau și subvenții la cumpărare de mii de euro! Unde ne conduce perversiunea și lăcomia ticăloasă statal-corporatistă?

Vezi toate comentariile (2)
Comentează