SPORTURI  »  ALTELE  »  CURSA DE 24 H DE LA LE MANS

Fostul pilot de F1 Robert Kubica, cu o limitare severă la brațul drept, învingător la Le Mans 2025: „Am arătat că îndoielile nu ar trebui să existe”

Robert Kubica după victoria la Le Mans 2025 Foto: Imago Images
Robert Kubica după victoria la Le Mans 2025 Foto: Imago Images

Articol de - Publicat miercuri, 18 iunie 2025 15:12 / Actualizat miercuri, 18 iunie 2025 15:12

Robert Kubica (40 de ani) a devenit primul polonez care s-a impus în cursa de 24 de ore de la Le Mans. El consideră că i-a redus la tăcere pe cei care susțineau că nu ar trebui să mai concureze, după teribilul accident suferit în 2011.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este considerată drept cea mai dificilă și mai solicitantă din motorsport. E nevoie de rezistență, concentrare, atenție distributivă pe lângă calitățile pure de pilot.

Iar Robert Kubica a câștigat această întrecere legendară în 2025, la 40 de ani și având antebrațul drept aproape distrus după un accident suferit în 2011, în timp ce lua parte la raliul Ronde di Andora.

Nu e greșeală! Mașina apreciată de români va sparge piața auto » Noul model este mult mai ieftin decât al rivalelor Toyota sau Hyundai
LANSARE
Nu e greșeală! Mașina apreciată de români va sparge piața auto » Noul model este mult mai ieftin decât al rivalelor Toyota sau Hyundai

Atunci, a intrat într-o barieră și a rămas blocat timp de mai mult de o oră, cu partea dreaptă a corpului sever accidentată. Atât de dur a fost impactul încât antebrațul drept i-a fost parțial amputat.

Robert Kubica, revenire după accident

Au trecut 14 ani. A revenit la motorsport în 2012, concentrându-se în principal pe cursele de anduranță, înainte de a se întoarce în Formula 1 în 2019, la Williams, căutând să reînnoade ceea ce fusese o carieră extrem de promițătoare.

Kubica, primul pilot polonez de Formula 1, a câștigat Marele Premiu al Canadei și a terminat al patrulea la general în 2008. El a fost în discuții pentru o mutare la Ferrari înainte ca accidentul să-l pună pe tușă timp de aproape un an.

A disputat ultima sa cursă de F1 în 2021, la Marele Premiu al Italiei. În acel an a început să participe la Le Mans, iar în 2025 s-a impus, devenind primul polonez câștigător la general al cursei de anduranță din Franța, într-o mașină împărțită cu Yifei Ye și Phil Hanson.

Robert Kubica: „Nu m-am întors pentru a fi o marionetă de PR”

Kubica a declarat că triumful său de duminică, 15 iunie, în cursa de 24 de ore de la Le Mans ar trebui să șteargă orice îndoială cu privire la capacitatea sa de a concura în cursele de mașini.

Nu cred că limitările mele mă afectează în spatele volanului. Cred că dacă cineva a avut îndoieli în trecut, am arătat că acele îndoieli nu ar trebui să existe", a declarat el pentru BBC.

Conduc și sunt fericit. Îmi amintesc că atunci când am revenit în F1, au existat multe zvonuri și înțeleg: Îmi vedeți mâna. Este normal să pui întrebări... dacă sunt capabil, dacă este sigur... – Robert Kubica

„Au existat unele declarații foarte extreme ale unor oameni care m-au rănit pentru că eu sunt primul care nu ar dori niciodată să se întoarcă doar pentru marketing sau pentru a fi o marionetă de PR”, a spus Kubica.

Oameni care aratau cu degetul, care spuneau că poate nu a fost sigur să revin și care au avut îndoieli. Nu mai fac asta acum".

Victoria de duminică de pe Circuit de la Sarthe a fost epuizantă pentru Kubica, încă „îmbibat” de oboseală după ce „a dormit doar două ore” de-a lungul unei curse în care a petrecut mai mult de trei ore și jumătate în mașină în cinci reprize, consumând 12-13.000 de calorii doar pentru a rămâne concentrat.

Ca urmare, Ferrari 499P este o emblemă la Le Mans, câștigând cursa de trei ori la rând - în ultimii doi ani cu mașinile de uzină.

Fostul pilot de F1 Robert Kubica, cu o limitare severă la brațul drept, învingător la Le Mans 2025: „Am arătat că îndoielile nu ar trebui să existe”
AF Corse, o mașină privată a Ferrari 499P, câștigătoare la Le Mans 2025 Foto: Imago Images

Victoria lui Kubica a fost obținută cu AF Corse, o mașină privată, cu caroserie galbenă, ca o aluzie la începuturile Ferrari de la Modena, înainte ca Enzo Ferrari să mute operațiunile la Maranello, lângă Bologna.

Am limitări serioase la brațul drept, dar nu-mi amintesc cum pilotam înainte. Acum sunt așa, probabil unul dintre cele mai mari succese din viața mea: într-o anumită perioadă a recuperării, să fiu la volan a fost cel mai bun medicament – Robert Kubica

Citește și:
Gigi Becali a împărțit deja banii pentru victoria cu Feyenoord: „Azi am dat 50.000 de euro, o mașină și un apartament”
Superliga
Gigi Becali a împărțit deja banii pentru victoria cu Feyenoord: „Azi am dat 50.000 de euro, o mașină și un apartament”
Fosta finalistă de la Wimbledon le-a făcut o surpriză fanilor, într-o ținută provocatoare: „Crăciunul a venit mai devreme!”
Tenis
Fosta finalistă de la Wimbledon le-a făcut o surpriză fanilor, într-o ținută provocatoare: „Crăciunul a venit mai devreme!”
Se schimbă numărul de echipe în Superliga? Dezvăluiri din interiorul LPF: „Sunt discuții”
Superliga
Se schimbă numărul de echipe în Superliga? Dezvăluiri din interiorul LPF: „Sunt discuții”
Noul model Dacia a fost zărit pe străzi! Imagini-spion cu mașina » Urmează să fie lansată în 2026: „Arată ciudățel”
Noutati auto
Noul model Dacia a fost zărit pe străzi! Imagini-spion cu mașina » Urmează să fie lansată în 2026: „Arată ciudățel”
ULTIMA ORĂ Salarii puternic tăiate și concedieri la ASF
Profit.ro
ULTIMA ORĂ Salarii puternic tăiate și concedieri la ASF
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Șeful ANS i-a răspuns sincer lui David Popovici: „Da, e complet adevărat. Știți de ce nu i-am dat banii?” + Atac la Lipă

Fost mare fotbalist al țării, astăzi trăiește ca un om al străzii, în timp ce copiii lui stau în lux! » „Nu te poți uita nepăsător cum piere un astfel de om”


Comentarii (1)
milli
milli  •  18 Iunie 2025, 22:16

"de-a lungul unei curse în care a petrecut mai mult de trei ore și jumătate în mașină în cinci reprize" - de fapt a condus 3.5 ore doar in ultimul stint. In total a condus peste 10 ore, fiind la volanul masinii in 43% din turele percurse. Nu doar ca i-au invins pe cellalti competitori, dar au facut-o in ciuda ordinelor de echipa de la Ferrari care i-au obligat pe cei din masina 81 sa cedeze pozitia de cateva ori.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează