STIRI  »  AUTO  »  SALONUL AUTO DE LA GENEVA

Supercaruri marca Ford » Focus RS şi Ford GT au fost lansate la Salonul Auto de la Geneva

Ford Focus RS +1   FOTO
Ford Focus RS

Articol de - Publicat miercuri, 04 martie 2015 00:00 / Actualizat marti, 03 martie 2015 19:47

Lamborghini are un nou rival pentru Aventador. Ford a lansat în Elveţia noul Ford GT, un bolid cu peste 600 de cai-putere sub capotă şi pentru care trebuie să plăteşti 300.000 de euro ♦ Focus RS va avea pentru prima oară în istoria sa tracţiune integrală


După apariţia mult aşteptată în 2014 a lui Mustang în Europa, noua echipă Ford Performance, rezultată din unificarea echipelor Ford SVT, Team RS şi Ford Racing, a venit la Geneva cu două noi modele din categoria supercar-uri: Focus RS şi Ford GT.

Constructorul american a făcut un eveniment special în Elveţia, în seara premergătoare primei zile a Salonului Auto de la Geneva,
Cel care a deschis evenimentul a fost Jim Farley, vicepreşedinte executiv al Ford Motor Company şi preşedinte al diviziei pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, care a explicat ofensiva cailor-putere a celor de la Ford. "Linia de vehicule de performanţă Ford nu a fost niciodată mai solidă ca acum. În total vor fi 12 modele, care vor fi lansate pînă în 2020. Am dorit să accelerăm dezvoltarea noilor maşini de performanţă pentru că sînt entuziasmante în toată lumea. Acestea sînt modele care nu numai că aduc zîmbetul pe faţa entuziaştilor, dar sînt în beneficiul tuturor clienţilor noştri pentru că aduc tehnologii inovative incorporate în toată gama".

Noul Focus RS are tracţiune integrală
Noul Focus RS a venit la Geneva cu tracţiune integrală. Este pentru prima oară cînd acest model este 4x4. Ford Performance a implementat sistemul Dynamic Torque Vectoring care permite ca pînă la 70% din cuplu să fie trimis la axul spate pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea, tracţiunea şi viteza în viraje.

Modurile de conducere selectabile Normal, Sport sau Curse oferă o performanţă optimă pe şosea sau pe circuit, sprijinită de sistemul Launch Control care configurează şasiul şi grupul motopropulsor al vehiculului pentru a oferi cea mai rapidă acceleraţie posibil.

Motorul EcoBoost de 2,3 litri este singura motorizare pentru RS şi oferă peste 320 CP. A fost nevoie de puternicele etriere cu patru pistoane Brembo şi discuri frontale ventilate de 350 mm, cu un design exterior care elimină forţele ascensionale, necesare pentru a oferi manevrabilitate şi stabilitate optime la viteze ridicate.

Noul Focus RS este a 30-a maşină care poartă sigla legendară "Rallye Sport", rezervată pentru modelele Ford care au revoluţionat tehnologiile de performanţă. Focus RS continuă tradiţia unor modele Ford legendare: Escort RS1600 cu 16 valve din 1970, modelul Sierra RS Cosworth cu turbocompresor din 1985 şi modelul cu tracţiune integrală Escort RS Cosworth din 1992.

Ford GT, rivalul lui Lamborghini Aventador
Vîrful de lance al liniei Ford Performance, noul Ford GT are caroserie din fibră de carbon şi un motor EcoBoost V6 cu turbocompresor. Unul eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a oferi cele mai bune rapoarte putere-greutate ale oricărei maşini de producţie precum şi inovaţii care vor îmbunătăţi modelele Ford din toată gama.

Ford GT este un "supercar" de "ultraperformanţă" care incorporează cele mai avansate tehnologii pentru performanţa EcoBoost, o aerodinamică îmbunătăţită şi o construcţie uşoară din fibră de carbon.

600 de cai-putere şi 7 trepte de viteză
Modelul este dotat cu cel mai puternic motor EcoBoost, care oferă peste 600 CP şi demonstrează o eficienţă remarcabilă – împreună cu o transmisie cu ambreiaj dublu şi 7 trepte de viteză. Accelerarea, manevrabilitatea, frînele, siguranţa şi eficienţa GT sînt optimizate prin utilizarea unor compuşi uşori avansaţi care includ o celulă pentru pasager şi panouri de caroserie din fibră de carbon, precum şi subcadre din aluminiu în faţă şi în spate.

Rezistenţa la înaintare este minimalizată şi aderenţa este îmbunătăţită prin caroseria în formă de lacrimă cu aerodinamică activă. Şasiul de ultimă generaţie al modelului Ford GT are o bară de torsiune şi suspensie tachet de curse, cu înălţime ajustabilă şi discuri de frînă carbon-ceramice.

Model exclusivist
Noul GT se doreşte a fi din cele mai exclusiviste modele, vînzarea lui urmînd să se facă într-un număr limitat de unităţi. Nu s-a comunicat preţul, dar, avînd în vedere că se poziţionează la nivelul unui Lamborghini Aventador, al cărui preţ se învîrte în jurul sumei de 300.000 de euro, e limpede că va fi un model pentru oameni cu mulţi bani, aflaţi în căutarea de multă adrenalină.

Totodată, Ford a prezentat în premieră două noi vehicule sport dotate cu motorul EcoBoost care-şi va face debutul competitiv anul acesta. Dotată cu premiatul motor Ford EcoBoost de 1 litru, maşina de raliu Ford Fiesta R2 bazată pe modelul standard Fiesta va fi primul vehicul cu motor de 1 litru omologat în clasa sa competiţională.

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează