DIETA&FITNESS  ·  DIETA

7 sfaturi pentru o dieta sanatoasa, saraca in grasimi

Joi, 15 Decembrie 2011

O parte normala a unei diete sanatoase este consumul moderat de grasimi. Alimentele care contin grasimi ajuta satisfacerea poftei de mancare cu calorii mai putine. Dar ce sa faca cei ce sunt innebuniti dupa ciocolata, inghetata sau branza? Putina creativitate te poate ajuta mult. Iata cateva sfaturi pentru a face alegeri mai sanatoase si mai sarace in grasimi pentru tine si pentru familia ta.

Tigaile de teflon sunt ideale pentru dietele sanatoase

Cu ajutorul tigailor de teflon reduci cantitatea de ulei la gatit. Inca  o idee utila este sa tii uleiul intr-o sticla cu vaporizator. Vei doza, astfel, mai bine cantitatea folosita. Daca o reteta necesita 3 lingurite de ulei, trebui sa reduci cantitatea la cel mult doua.

Dietele sanatoase au mai putine grasimi

Chiar daca iti plac alimentele grase, pur si simplu nu le cumpara. Alege in schimb alte variante cu nivel redus de grasimi care sa iti satisfaca papilele gustative. Exista si produse „light” care sunt si sanatoase si gustoase.  De exemplu, exista carnati de pui sau de curcan, sau chiar de soia, maioneza light, si smantana cu nivel redus de grasimi.

Trebuie sa tii cont de cate oua consumi

Reducand numarul de galbenusuri vei ajunge sa faci mancaruri mai slabe, dar la fel de gustoase. De exemplu, daca vrei o omleta mai mare, pune un ou si un albus, renunta la al doilea galbenus. Te vei satura si vei consuma mai putine grasimi.

Legumele si fructele sunt baza unei diete sanatoase

Daca vei adauga alimente naturale si bogate in fibre la dieta zilnica te vei satura fara sa consumi grasimi. Cumpara alte fructe in casa – mango, fructul pasiunii, nuca de cocos. Pentru idei interesante, cauta la piata sau la supermarket fructe si legume exotice. Implica-ti si copiii: invata-i sa aleaga fructele proaspete si chiar sa planteze fructe si legume in gradina sau in ghiveci.

Mirodeniile fac minuni

Ierburile iti vor face mancarea mai interesanta ca si gust fara a-i adauga calorii. Iata cateva idei inedite: stoarce lamaie, lamaie verde sau chiar portocala peste felurile de orez sau legume; adauga la salata ta marar sau tarhon. Daca vrei sa le adaugi la gatit, fa-o la sfarsit pentru a nu-si pierde savoarea.

Nu uita de creveti!

Crevetii sunt foarte usor si rapid de pregatit, sunt sanatosi si gustosi. Timpul de fierbere poate varia in functie de marimea lor, dar, in general, cand sunt roz, sunt gata. Pentru o gustare simpla, soteaza creveti cu ulei, sare, piper si usturoi si serveste-i cu orez.

Apeleaza la deserturi cat mai naturale si neprocesate

Capsunile cu iaurt si zahar brun vor fi si pe gustul tau, dar si pe placul celor mici. Daca gasesti si un nume amuzant pentru acest desert, va fi si mai atractiv pentru copii. Si vei scapa astfel de grasimile din inghetata, prajituri etc.

sursa: sfatulparintilor.ro

Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează

Agenda

Oră Competiție / Post TV
13:00 Tenis, WTA

Turneul din Eastbourne

Digi 2, Digi 4
13:00 Tenis, Calificări

Wimbledon

Eurosport
20:30 Volei, CEV Cup

Slovenia - România

Digi 3
Program TV complet

U21