Articol de GSP - Publicat marti, 25 martie 2025 14:44 / Actualizat marti, 25 martie 2025 14:46
Un profesor de engleză a găsit o metodă inovatoare pentru a-și implica elevii – folosind pachetele EA FC 25 Ultimate Team drept sistem de recompensă în clasă.
Profesorul, cunoscut pe Reddit sub numele de utilizator McGill318, și-a împărtășit experiența în subreddit-ul EA FC 25, iar postarea sa a stârnit un amestec de amuzament, curiozitate și dezbatere în rândul gamerilor.
De la dificultăți în predare la succes total
McGill318 se descrie ca un profesor de engleză relativ tânăr, care lucrează într-o academie și predă în principal copiilor sub 12 ani.
Totuși, o parte din jobul său implică și predarea pentru adolescenți – un lucru pe care inițial l-a considerat dificil:
„La început mi-a fost foarte greu să îi fac să se conecteze la orele mele, deoarece erau mai mari decât elevii cu care eram obișnuit să lucrez”, a explicat el.
După câteva luni în care a ajuns să-și cunoască mai bine elevii, a descoperit că majoritatea dintre ei – în special băieții – erau pasionați de Ultimate Team în EA FC 25.
Această realizare i-a dat o idee: de ce să nu folosească interesul lor pentru FIFA pentru a face lecțiile mai interesante?
„Le-am spus că și eu joc destul de mult și că nu sunt un jucător atât de rău, lucru pe care l-au pus la îndoială. Sunt jucător de Divizia 1 și termin de obicei pe locul 3 în Champs”, a adăugat el.
Cum funcționează: Cine termină primul poate deschide pachetele
Pentru a-și motiva elevii, McGill318 a introdus un sistem de recompensare în care deschiderea de pachete a devenit un stimulent pentru participarea la clasă.
„Când am nevoie să rezolve exerciții, prima persoană care termină își poate alege ce pachet vrea să deschidă, și tot așa”, a scris el.
„Acest lucru a funcționat foarte bine. Acum joc intens Division Rivals ca să le pot oferi o recompensă bună la ora de mâine. Uneori simt mai multă presiune să joc decât simțeam înainte!”
Această metodă pare să fi transformat sala de clasă într-un mediu interactiv și competitiv, unde elevii sunt motivați să-și finalizeze sarcinile pentru a câștiga șansa de a deschide pachete virtuale.
Reacția comunității: Laude, umor și îngrijorări
Povestea sa a devenit rapid populară în subreddit-ul EA FC 25, mulți utilizatori considerând abordarea sa amuzantă și inteligentă.
Utilizatorul Reddit yaboitrippy a intervenit cu un comentariu hilar:
„Asigură-te că îi înveți 4-2-1-3, 95 depth, offside trap, FC Points și să-l aleagă pe Zidane și Bellingham în Rush.”
Alt utilizator, ElectricalFarm1591, a văzut o oportunitate ca elevii să învețe strategii reale din joc, sugerând în glumă:
„Cum folosești eficient offside trap?”
Totuși, nu toată lumea a fost de acord. Unii au ridicat probleme etice legate de integrarea unui sistem ce imită mecanismele jocurilor de noroc într-un mediu educațional.
Utilizatorul Marager04 și-a exprimat îngrijorarea, scriind:
„Este drăguț într-un fel, dar, în același timp, folosești un mecanism asemănător jocurilor de noroc ca sistem de recompensă. Nu cred că asta e sănătos.”
Gamificarea în educație – utilă sau riscantă?
În ciuda criticilor, metoda lui McGill318 este un exemplu interesant de gamificare în educație – o tehnică în care elemente inspirate din jocuri sunt utilizate pentru a îmbunătăți procesul de învățare și implicarea elevilor.
În timp ce unii pot argumenta că pachetele din Ultimate Team seamănă cu jocurile de noroc, alții văd acest lucru ca pe o metodă modernă și distractivă de a-i conecta pe elevi cu materia.
Această dezbatere ridică o întrebare importantă: cât de departe ar trebui să meargă profesorii în integrarea elementelor de gaming în clasă?
Indiferent dacă această metodă va avea succes pe termen lung sau nu, este clar că McGill318 a găsit o modalitate creativă de a construi o punte între educație și interesele elevilor săi.
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool