Comentarii (44)
tictris
tictris  •  19 Decembrie 2020, 22:37

Observ din comentarii ca "se bate campii" la greu pe tema asta, in totala necunostinta de cauza. Bre, astia; garantia si mentenanta sunt doua chestiuni absolut diferite; si nu se incaleca una peste alta! Garantia este prevazuta in contractul de executie, pe un termen limitat (1-2-3-5 ani dupa data receptiei lucrarii), si, de regula, prevede sarcina constructorului de a remedia pe contul lui orice disfunctionalitate, eroare de fabricatie, de proiect, de executie sau de montaj, ce NU sunt conforme fie proiectului, fie caietului de sarcini la care s-a obligat prin contract. Mentenanta insa NU mai e in sarcina sau obligatia constructorului, nici macar pe durata perioadei de garantie, ci strict in gradina beneficiarului. Cu alte cuvinte, daca beneficiarul doreste sa-si intretina optim investitia (achizitia), e treaba lui sa incheie un contract de mentenata cu orice firma de profil doreste. Repet, numai neconformitatile de proiectare si de executie fac obiectul garantiei; felul in care intretii si exploatezi tu lucrarea este treaba ta si te priveste daca faci sau nu contract de mentenanta pentru aceasta.

lagardere_72
lagardere_72  •  19 Decembrie 2020, 19:41
Postat de adi_stelistul pe 19 Decembrie 2020, 17:26

Da, sunt de acord, insa nu cred ca la implicatia despre care vorbesti s-au gandit autorii.

Eu știu ce trebuie făcut. Să pui pe cineva să scrie (spună) ceva la care nu se pricepe e altă poveste.

adi_stelistul
adi_stelistul  •  19 Decembrie 2020, 17:26
Postat de lagardere_72 pe 19 Decembrie 2020, 15:15

Mentenanța se poate face doar dacă ai contract de mentenanță. Altfel nu se pot face plățile deoarece primăria (proprietarul stadionului) este o instituție publică

Da, sunt de acord, insa nu cred ca la implicatia despre care vorbesti s-au gandit autorii.

florar
florar  •  19 Decembrie 2020, 16:41
Postat de ares2024 pe 19 Decembrie 2020, 16:31

*** asta cu aere de vedeta de cinema ,și a bătut joc de Bucuresti timp de 4 ani și bineînțeles ca nu și asuma nici o responsabilitate ........

Ba, si-o fi batut joc dar nu de acoperis ca pe timpul ei nu a fost probleme...

florar
florar  •  19 Decembrie 2020, 16:39
Postat de lagardere_72 pe 19 Decembrie 2020, 16:17

Cred că tu nu citești ce scriu. Dacă mentenanța nu e prevăzută în contract cineva poate răspunde penal (cel care a dat aprobările/semnat contractul). Dacă e prevăzută în contract și nu s-a făcut corespunzător din nou cineva poate să fie tras la răspundere.

Daca se tragea sau nu acoperisul doar cu acceptul constructorului ce crezi....exista contract?Penal se raspundea daca peste garantie se facea si contract de mentenanta....E ca si cum la autostrazi prin contract de cere garantie de 5 ani iar in acesti 5 ani mai platesti alta firma care sa faca acelasi lucru...Chiar la autostrazi au fost probleme ,ba cu o pila la un pod,ba cu fisuri in corpul autostrazii....Ghici cine si pe ce bani a remediat problemele?Problema este simpla....cine a tras acoperisul pana acum ca te asiugur ca a mai nins in Bucuresti si de ce nu l-a tras la ultima ninsoare...???O avea treaba asta cu concedierile anuntate de Nicusor?Sau poate Firea sau Pandele trageau ei acoperisul ...si acum doar nu veneau peste Nicusor?

ares2024
ares2024  •  19 Decembrie 2020, 16:31

*** asta cu aere de vedeta de cinema ,și a bătut joc de Bucuresti timp de 4 ani și bineînțeles ca nu și asuma nici o responsabilitate ........

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

3564367413618502
Pascu Serban  •  19 Decembrie 2020, 16:24

Doamna fost Primar spune numai si numai prosti !!! Inainte de a spune o ***(nu este voie de mentenanta ca are garantie ) trebuia sa verifice. Este ca si cum ai masina noua si nu ii faci revizii (mentenenta ) ca ai garantie. Este proasta rau de tot. Si cand se gandesti ca a fost Primarul Capitalei!!! Vai de creierul ei.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

lagardere_72
lagardere_72  •  19 Decembrie 2020, 16:17
Postat de florar pe 19 Decembrie 2020, 16:01

Uitati cateva lucruri....Copertina montata pe National Arena ....Cautati si vedeti de ce este un element important...Doi...Mentenanta implica si reparatii ori reparatiile nu se pot face decat cel mult cu acceptul celui care asigura garantia...Ia sa reparati dv. un lucru care are garantie in alta parte decat este trecuta pe garantie...Adica imi spuneti ca la stadion se putea face reparatii de oricine cand Firea nu tragea acoperisul fara OK-ul constructorului?Pai daca este asa de ce nu ati facut galagie in 2018 cand s-a jucat pe ploaie ,constructorul nevrand sa se traga acoperisul...?Faptul ca se tragea acoperisul sub instructiunile constructorului ne spune ca intretinerea acoperisului cadea in sarcina constructorului...Firea a spus in atatea randuri ca se pierde garantia daca se uita de cerintele constructorului...Si Firea daca a trecut de atatea ninsori,furtuni,ploi torentiale inseamna ca a avut oameni la stadion buni...Nu mai bine intrebam unde sunt acei oameni?Sau or fi uitat aia meserie fix cand a venit Nicusor???

Cred că tu nu citești ce scriu. Dacă mentenanța nu e prevăzută în contract cineva poate răspunde penal (cel care a dat aprobările/semnat contractul). Dacă e prevăzută în contract și nu s-a făcut corespunzător din nou cineva poate să fie tras la răspundere.

florar
florar  •  19 Decembrie 2020, 16:01
Postat de lagardere_72 pe 19 Decembrie 2020, 15:47

Gândești greșit. Mentenanța se face din prima zi (dacă e nevoie). Ea trebuie să fie prevăzută în contract și nu afectează garanția în nici un fel. Garanția și mentenanța sunt lucruri complementare și nu se exclud una pe alta, și nu se pot condiționa una pe alta (singura condiționare poate fi ca mentenanța să fie făcută doar de constructor pe perioada garanției, caz în care mentenanța trebuie să facă obiectul contractului). Altceva e ilegal

Uitati cateva lucruri....Copertina montata pe National Arena ....Cautati si vedeti de ce este un element important...Doi...Mentenanta implica si reparatii ori reparatiile nu se pot face decat cel mult cu acceptul celui care asigura garantia...Ia sa reparati dv. un lucru care are garantie in alta parte decat este trecuta pe garantie...Adica imi spuneti ca la stadion se putea face reparatii de oricine cand Firea nu tragea acoperisul fara OK-ul constructorului?Pai daca este asa de ce nu ati facut galagie in 2018 cand s-a jucat pe ploaie ,constructorul nevrand sa se traga acoperisul...?Faptul ca se tragea acoperisul sub instructiunile constructorului ne spune ca intretinerea acoperisului cadea in sarcina constructorului...Firea a spus in atatea randuri ca se pierde garantia daca se uita de cerintele constructorului...Si Firea daca a trecut de atatea ninsori,furtuni,ploi torentiale inseamna ca a avut oameni la stadion buni...Nu mai bine intrebam unde sunt acei oameni?Sau or fi uitat aia meserie fix cand a venit Nicusor???

lagardere_72
lagardere_72  •  19 Decembrie 2020, 15:47
Postat de florar pe 19 Decembrie 2020, 15:40

Pai la majoritatea bunurilor mentenanta vine dupa ce se termina garantia...Daca Firea incheia contract de mentenanta cand exista si garantia constructorului...atunci era in mana DNA!!!Poti sa-mi dai exemplu de firma care ar putea face mentenanta la stadionul din Bucuresti ...alta decat care are legatura cu constructorul???

Gândești greșit. Mentenanța se face din prima zi (dacă e nevoie). Ea trebuie să fie prevăzută în contract și nu afectează garanția în nici un fel. Garanția și mentenanța sunt lucruri complementare și nu se exclud una pe alta, și nu se pot condiționa una pe alta (singura condiționare poate fi ca mentenanța să fie făcută doar de constructor pe perioada garanției, caz în care mentenanța trebuie să facă obiectul contractului). Altceva e ilegal

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • •••
  • 5
Comentează