FOTBAL  »  NATIONALA  »  SUEDIA - ROMÂNIA, 23 MARTIE

CORESPONDENȚĂ GSP DIN SUEDIA // 20 de minute la Stockholm, zero barat la București » Capitolul la care Suedia oferă un exemplu de civilizație, iar România se chinuie

Arlanda Express Stockholm // FOTO: Cristi Preda +6   FOTO
Arlanda Express Stockholm // FOTO: Cristi Preda

Articol de , - Publicat miercuri, 20 martie 2019 20:31

România debutează cu Suedia în preliminariile EURO 2020. Suedia - România se joacă sâmbătă, de la ora 19:00, liveTEXT pe GSP.RO și în direct pe ProTV.

  • Justin Gafiuc, reporterul special al Gazetei Sporturilor, și fotoreporterul Cristi Preda sunt în Suedia de unde oferă cele mai noi informații din echipa României

Suedia oferă un exemplu de conexiune civilizată de la aeroport către centrul orașului cu un tren de viteză, numit „Arlanda Express”: 39 km în 20 de minute. Capitala României jonglează doar cu vorbe la capitolul legăturii Otopeni - București pentru Euro 2020.

Pentru Euro 2020, Bucureștiul se chinuie să dea viață proiectului trenului de legătură aeroport – oraș. Licitația pentru constructor ar urma să se desfășoare la sfârșitul lui martie, dar planul de a avea conexiunea finalizată cu ocazia turneului final arată a Fata Morgana. Promisiunile au curs, dar faptele și banii n-au apărut încă, înainte cu doar un an și jumătate de startul turneului final continental. 

Stockholmul, acolo unde România va începe campania de calificare pentru Euro 2020, vine însă cu un exemplu în materie. Suporterii „tricolorilor" care vor dori să asiste la meci și vor ajunge în Suedia pe principalul aeroport al țării vor putea străbate în numai 20 de minute distanța de 39 de km până în centrul capitalei.

Inaugurat în 1999, a costat 600 de milioane €

Arlanda Express este trenul de mare viteză care circulă de șase ori pe oră, a fost inaugurat în 1999, iar proiectul s-a născut la începutul anilor ’80. Anual, 3,5 milioane de persoane folosesc acest mijloc de transport, care preia circa 25% din traficul spre și de la aeroport.

E o realizare în urma unui parteneriat public-privat, iar actualul operator al liniei a obținut prin contract exclusivitatea de a opera trenurile până în 2040. "Șarpele" de 93 de metri atinge viteze de 200 km/oră, fiecare exemplar are 190 de locuri pe scaune, totul strălucește la interior. Călătorii beneficiază de spații generoase pentru a-și depozita bagajele, există prize și zone de lucru pentru laptop, dotate inclusiv cu mici veioze!

„Operațiunea Arlanda Express" a costat circa 600 de milioane de euro, statul a participat în faza de început cu o investiție de 85 de milioane de euro, plus încă un împrumut de 100 de milioane de euro, menit să ajute la finalizarea proiectului.

Conexiuni în gunoaie

În acest timp, în București, un turist care dorește să meargă cu trenul spre aeroport trebuie să știe mai multe lucruri. E nevoie să ia trenul de Urziceni din Gara de Nord, programat de 3 ori pe zi, la 10:00, la 14:33 și 16:45. Coboară la punctul de oprire Aeroport și de acolo trebuie să mai ia un maxi taxi preț de 5 minute.

Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, dar și racordul cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă, însă în proiectul de buget supus dezbaterii de către Ministerul de Finanțe nu sunt bani prevăzuți pentru asta.
În acest moment, punctul de oprire Otopeni se află într-o stare dezolantă. Gunoaiele, scaunele rupte și pereții crăpați sunt la tot pasul, așa că suporterii veniți în România vor avea o imagine urâtă. 

Cât costă tichetele la Arlanda Express

Adulți (peste 26 ani): 29 euro (tur) / 57 euro (tur-retur)
Copii/ tineri (8-25 ani): 16,5 euro (dus)
Discounturi: 2 tichete dus - 35 euro
3 tichete dus - 45 euro
4 tichete dus - 55 euro
Cumpărare cu 7 zile avans: 19,5 euro

LOTUL ROMÂNIEI PENTRU SUEDIA ȘI INSULELE FEROE

Portari: Ciprian Tătărușanu (FC Nantes, 57/0), Costel Pantilimon (Nottingham Forest, 27/0), Florin Niță (Sparta Praga, 2/0)

Fundași: Cristian Manea (CFR Cluj, 7/1), Romario Benzar (FCSB, 14/0), Cristian Săpunaru (Kayserispor, 33/0), Ionuț Nedelcearu (FC Ufa, 3/0), Dragoș Grigore (Ludogoreț, 33/0), Cosmin Moți (Ludogoreț, 14/0), Cristian Ganea (Numancia, 5/0), Nicușor Bancu (U Craiova 1948 CS, 7/0)

Mijlocași: Tudor Băluță (FC Viitorul, 3/0), Răzvan Marin (Standard Liege, 14/1), Paul Anton (Krylia Sovetov, 8/0), Alexandru Cicâldău (U Craiova 1948 CS, 3/0), Alexandru Chipciu (Sparta Praga, 40/5), Nicolae Stanciu (Al-Ahli, 28/10), Ianis Hagi (FC Viitorul, 1/0), Alexandru Mitriță (New York City FC, 6/0), Dennis Man (FCSB, 2/0), Ciprian Deac (CFR Cluj, 18/3), Dan Nistor (Dinamo, 0/0)

Atacanți: George Pușcaș (Palermo, 4/1), Claudiu Keșeru (Ludogoreț, 29/7), Andrei Ivan (Rapid Viena, 6/0)

PROGRAMUL GRUPEI F

23 martie 2019: Malta – Feroe, Suedia – România (ora 19:00), Spania – Norvegia (ora 21:45)
26 martie 2019: Malta – Spania, Norvegia – Suedia, România – Feroe (ora 21:45)
7 iunie 2019: Feroe – Spania, Norvegia – România, Suedia – Malta (ora 21:45)
10 iunie 2019: Feroe – Norvegia, Malta – România, Spania – Suedia (ora 21:45)
5 septembrie 2019: Feroe – Suedia, Norvegia – Malta, România – Spania (ora 21:45)
8 septembrie 2019: Spania – Feroe (ora 16:00), România – Malta (ora 19:00), Suedia – Norvegia (ora 21:45)
12 octombrie 2019: Feroe – România (ora 19:00), Malta – Suedia, Norvegia – Spania (ora 21:45)
15 octombrie 2019: Feroe – Malta, România – Norvegia, Suedia – Spania (ora 21:45)
15 noiembrie 2019: Norvegia – Feroe, România – Suedia, Spania – Malta (ora 21:45)
18 noiembrie 2019: Malta – Norvegia, Spania – România, Suedia – Feroe (ora 21:45)

La EURO 2020 se califică direct primele două clasate în fiecare grupă preliminară

AICI ai cele mai interesante statistici + clasamente în timp real din fotbalul intern și internațional!

A uitat-o pe Ghenea? » Dimitrov are o nouă cucerire celebră: filmați pe străzile din Monte Carlo

„Dacă mănânci o lună de la penitenciar, dai colțul!” » Dănuț Lupu, despre condițiile de la Rahova: „Să mă ierte doamna Rodica, dar la Marriott era mai ieftin ...”


Comentarii (31)
liberta
liberta  •  21 Martie 2019, 10:43

Pai nu ne putem compara la nimic inafara de viteza la internet fix/conexiune. In rest, nu ne putem compara cu nimeni din Europa la ceva, nici macar cu amaratii vecini de pe langa noi. Comparatia cu Suedia pe infrastructura nu poate fi privita decat ca pe o gluma.

1535061213217515
Radu Mihai  •  21 Martie 2019, 10:20

Trebuie sa faca viaduct peste DN1,asa ca mai dureaza,poate in 2020 toamna sa fie gata!

univ_craiova1
univ_craiova1  •  21 Martie 2019, 09:45

Aia au 100 de ani în fata noastra

Vezi toate comentariile (31)
Comentează