Comentarii (37)
.concret_ro
.concret_ro  •  16 Aprilie 2025, 13:45
Postat de MaxiP pe 15 Aprilie 2025, 14:10

Da' auzi, ok, cu asta cu coruptia nu te contrazic, aici suntem de aceeasi parere. Nu o neg nici pe cea de la selectiile din fotbal, doar spun ca se exagereaza, in ideea in care orice neselectionat nu e selectionat din cauza coruptiei, ceea ce nu e real. Dar da, la nivel de coruptie stam "bine", asta asa e, stiu foarte bine si acest aspect trebuie schimbat. Preferabil incetand sa contestam persoanele care chiar incearca sa combata coruptia si inchinandu-ne unora care vor sa o accentueze, dar asta e alta discutie. Totusi, intreb si eu din amalgamul de exemple... cu ce anume e Slovacia un exemplu de natiune mai bun ca Romania, din ce punct de vedere si pe ce domeniu? Inclusiv legat de coruptie? Ok, ca Serbia e un exemplu pe sporturi de echipe am convenit deja, dar oare la nivel de coruptie noi credem la modul real ca sarbii sunt mai putin corupti ca noi?Iar Ungaria e un complet paradox, are parti bune, dar nu cred ca sta deloc grozav la capitolul coruptie, de data asta fara ghilimele. Daca e sa ramanem la sport, exceptand Ungaria din exemplele tale, eu nu as da sportul romanesc pentru niciuna din restul natiunilor, care sunt sub noi ca rezultate. Si e aberant sa vorbim pe pareri fara argumente, hai sa ne informam, sa comparam si sa tragem concluziile, pentru ca sunt satul de exemple false. Nici Cehia, nici Slovacia, nici Serbia, nici Croatia, nu sunt exemple de dat peste Romania in domeniul sportiv, Slovacia si Serbia cam in niciun domeniu.

De la educatie pleaca totul. Atata vreme cat nu se face o reforma reala in educatie, cat nu se termina povestea cu toate facultatile private aparute peste noapte (la stalpul podului), cat nu incep sa isi faca loc oameni cu adevarat pregatiti in functiile importante ale acestui stat, suntem pierduti. Declinul a inceput din anii '90, nu de acum. Tocmai de aceea prind atat de bine in societatea noastra curentele conspirationiste, ura fata de stiinta, chiar fata de medicina (spre ex. fata de vaccinuri), tocmai de aceea prind atat de bine la mase indivizi precum Georgescu sau Simion, care nu sunt decat niste demagogi de cea mai joasa speta. Cat despre cehi, ne dau clasa la capitolul sport. E adevarat, sunt intr-un declin la fotbal, la nivel de nationala, de cativa ani... dar au un sistem care produce jucatori foarte buni, iar campionatul lor e mult mai curat/sanatos decat al nostru. Au sportivi decenti si in tenis si in alte sporturi. De la Croati, la fel, am avea atat de multe de invatat incat nu am loc in postarea asta sa dezvolt.

.concret_ro
.concret_ro  •  16 Aprilie 2025, 13:36
Postat de MaxiP pe 15 Aprilie 2025, 14:02

Aici e problema pentru care si luam deciziile pe care le luam: nu ne informam si ne manipuleaza atingand puncte sensibile oricine. Suntem la un punct minim in istorie? Avem spitale si drumuri cum n-am avut niciodata in istorie, avem deschidere sa iesim din tara, avem cea mai mica rata de saracie din istorie. Stii ce e cel mai grav, ca nu invatam. Eu as fi de-acord, as merge maine sa votez cu diversionistii, stii de ce? Ca sa vedem daca e atat de rau acum cum spuneti. Stii de ce nu o fac? Pentru ca maine se uita tot. Habar nu avem cum era inainte, daca ne distrugem tara, nu ne vom asuma nimic, am scapat dintr-un regim si il regretam fara sa gandim, ca la modul real nu s-ar intoarce nimeni la el. Daca vrei, discutam o zi intreaga despre sportul romanesc si cat de praf e el. Fara date obiective e praf. Imi dai niste exemple complet rupte de realitate. Individualitati, asa zici? Cambei nu e nici pe departe prima halterofila cu rezultate din Romania, daca analizezi putin vezi ca e un sport in care Romania a performat chiar bine in ultimii ani. Paradoxal, acum sunt Europenele la Chisinau, verifica si vei vedea ca nu o avem doar pe Cambei. Popovici, ce sa vezi minune, apare cu 1-2 ani inaintea unei generatii care se claseaza in primele 5 natiuni la Europenele de Juniori de Inot. O fi intamplare, individualitate si accident? A, nu conteaza ca s-au facut mai multe bazine in ultimii 20 ani decat au existat vreodata in tara, totul e o intamplare. Asa n-are rost sa discutam...

Nu ai inteles. Cand am spus ca suntem la un minim istoric, nu ma refeream la investitii/infrastructura (unde abia acum incepe sa recuperam fata de ce se gaseste in vest, desi mai avem mult pana departe), ci fix la educatie. Avem cea mai mare rata a anlf. functional din UE, avem o rata foarte mare de conspirationisti care efectiv se hranesc din ura pe care o au fata de stiinta, avem oameni pe segemntul 30-50 de ani care sunt varza la capitolul cultura generala, habar nu au lucruri elementare, de bun simt. Dar stii care e culmea? Ca astia sunt cei mai mari "experti", mai ales pe social media. Astia isi dau cu parerea pe toate subiectele, sport, politica interna/externa, investitii, sanatate si tot asa. Tot ce avem acum in Ro se datoreaza mediului privat, investitiilor straine, plus absorbtiei de fonduri europene. Toata infrastructura realizata in ultimii ani e realizata cu bani europeni. Daca nu eram in UE, eram la nivelul Belarusului, daca nu mai rau. Deci da, din punct de vedere al societatii, suntem la un punct de minim, si ce e mai rau e ca declinul se accentueaza. Legat de sport, repet, noi avem noroc cu individualitatile. In Romania sporturile de echipa sunt cea mai buna perdea pentru a se sifona bani publici. Sunt echipe in Liga 1 de exemplu, care fara banii de la primarii si consilii locale/judetene, ar disparea in 2 saptamani. La fel, e o intreaga discutie si cu bugetul CSM Bucuresti, avand in vedere ca orasul are o multime de probleme grave.

MaxiP
MaxiP  •  15 Aprilie 2025, 14:10
Postat de .concret_ro pe 15 Aprilie 2025, 12:32

Oare in ce domeniu din lumea asta e India peste Olanda? Repet, comparatiile au fost facute cu tari din jurul nostru, care, chipurile, au arii de selectie mai mici, dar totusi au sisteme mai sanatoase de selectie a juniorilor. Cehii, slovacii, ungurii, sunt exemple clare ca daca se vrea, se poate. Nu mai zic de Croatia, ca o sa imi spui ca aia sunt si peste marile puteri (Anglia, Spania, Germania), ceea ce nu e real. Nu sunt peste, insa au ajuns la nivelul lor prin seriozitate, munca si o mare diminuare a coruptiei, la toate nivelurile.

Da' auzi, ok, cu asta cu coruptia nu te contrazic, aici suntem de aceeasi parere. Nu o neg nici pe cea de la selectiile din fotbal, doar spun ca se exagereaza, in ideea in care orice neselectionat nu e selectionat din cauza coruptiei, ceea ce nu e real. Dar da, la nivel de coruptie stam "bine", asta asa e, stiu foarte bine si acest aspect trebuie schimbat. Preferabil incetand sa contestam persoanele care chiar incearca sa combata coruptia si inchinandu-ne unora care vor sa o accentueze, dar asta e alta discutie. Totusi, intreb si eu din amalgamul de exemple... cu ce anume e Slovacia un exemplu de natiune mai bun ca Romania, din ce punct de vedere si pe ce domeniu? Inclusiv legat de coruptie? Ok, ca Serbia e un exemplu pe sporturi de echipe am convenit deja, dar oare la nivel de coruptie noi credem la modul real ca sarbii sunt mai putin corupti ca noi?Iar Ungaria e un complet paradox, are parti bune, dar nu cred ca sta deloc grozav la capitolul coruptie, de data asta fara ghilimele. Daca e sa ramanem la sport, exceptand Ungaria din exemplele tale, eu nu as da sportul romanesc pentru niciuna din restul natiunilor, care sunt sub noi ca rezultate. Si e aberant sa vorbim pe pareri fara argumente, hai sa ne informam, sa comparam si sa tragem concluziile, pentru ca sunt satul de exemple false. Nici Cehia, nici Slovacia, nici Serbia, nici Croatia, nu sunt exemple de dat peste Romania in domeniul sportiv, Slovacia si Serbia cam in niciun domeniu.

MaxiP
MaxiP  •  15 Aprilie 2025, 14:02
Postat de .concret_ro pe 15 Aprilie 2025, 12:28

Stai linistit, te las sa ai ce fel de mentalitate doresti. E alegerea ta pana la urma. Vorbesti de progres, ce progres? Omule, toata societatea noastra e terci la momentul asta, uita-te doar peste ce candidati la prezidentiale propunem, ca natiune. Daca ma intrebi pe mine, suntem intr-un punct de minim all-time, in toata istoria noastra de la 1859 incoace. Aici nu e vorba de negativism, ci de a fi realist. Suntem praf in toate sporturile, avem doar individualitati care sclipesc (un David Popovici, o Mihaela Cambei, asta gratie talentului si muncii lor), in rest, la nivel de echipe, se toaca bani publici la greu cu rezultate minime (exemple sunt atat in fotbal cat si in handbal si alte sporturi). Chiar azi e un articol despre clubul de fotbal Poli Iasi, care a asteptat pana in ultima zi a depunerii dosarului de licentiere sa isi plateasca datoriile din urma, si asta pentru ca le-a virat primaria 1 milion de euro in conturi. Fotbalul nostru e pur si simplu foarte slab, nivelul vorbeste de la sine avand in vedere ca o echipa practic fara antrenor principal nu poate fi invinsa de contracandidatele ei (asta denota un nivel foarte scazut al jucatorilor). In precedentele postari spuneai ca se exagereaza problema juniorilor la fotbal, ai caror parinti trebuie sa cotizeze ca sa fie bagati la joc. Eu cunosc cazuri reale, stiu despre ce vorbesc, nu vorbesc doar sa ma aflu in treaba. Ne scaldam intr-o coruptie uriasa si mai grav e ca unii dintre noi accepta asta cu bratele deschise.

Aici e problema pentru care si luam deciziile pe care le luam: nu ne informam si ne manipuleaza atingand puncte sensibile oricine. Suntem la un punct minim in istorie? Avem spitale si drumuri cum n-am avut niciodata in istorie, avem deschidere sa iesim din tara, avem cea mai mica rata de saracie din istorie. Stii ce e cel mai grav, ca nu invatam. Eu as fi de-acord, as merge maine sa votez cu diversionistii, stii de ce? Ca sa vedem daca e atat de rau acum cum spuneti. Stii de ce nu o fac? Pentru ca maine se uita tot. Habar nu avem cum era inainte, daca ne distrugem tara, nu ne vom asuma nimic, am scapat dintr-un regim si il regretam fara sa gandim, ca la modul real nu s-ar intoarce nimeni la el. Daca vrei, discutam o zi intreaga despre sportul romanesc si cat de praf e el. Fara date obiective e praf. Imi dai niste exemple complet rupte de realitate. Individualitati, asa zici? Cambei nu e nici pe departe prima halterofila cu rezultate din Romania, daca analizezi putin vezi ca e un sport in care Romania a performat chiar bine in ultimii ani. Paradoxal, acum sunt Europenele la Chisinau, verifica si vei vedea ca nu o avem doar pe Cambei. Popovici, ce sa vezi minune, apare cu 1-2 ani inaintea unei generatii care se claseaza in primele 5 natiuni la Europenele de Juniori de Inot. O fi intamplare, individualitate si accident? A, nu conteaza ca s-au facut mai multe bazine in ultimii 20 ani decat au existat vreodata in tara, totul e o intamplare. Asa n-are rost sa discutam...

.concret_ro
.concret_ro  •  15 Aprilie 2025, 12:32
Postat de MaxiP pe 13 Aprilie 2025, 17:49

PS: Deci referitor la populatie, avem dovada concreta ca rezultatele sportive nu se obtin proportionala cu populatiile natiunilor. Astfel Olanda chiar e o putere importanta in sport desi are o populatie asemanatoare cu Romania, India nu prea conteaza in sport desi are a doua populatie mondiala si are de 3 ori mai multi oameni decat SUA (prima putere mondiala) si de 12 ori mai multi ca Rusia (una din puterile sportive principale). Ok, ca populatie nu poti avea asteptari de la Muntenegru, care din 600000 de oameni... da, acolo ii limiteaza populatia si perspectivele. Dar de la 10 milioane in sus, repet, e nesugestiv, avem tari cu populatia noastra care sunt extrem de dezvoltate in sport si tari cu populatii si de zece ori cat a noastra care nu conteaza. Eu cred ca e un argument suficient ca sa spunem ca nu tocmai populatia tarii iti da rezultatele. Nu mai vorbesc, mai nou se fac o groaza de naturalizari, pe multe sporturi s-au dezvoltat natiuni luand din alte parti, nici nu conteaza daca aveau sau nu traditie in respectivele domenii sportive. Legat de Alcaraz, ai perfecta dreptate, nu avem de unde sa stim cum evolueaza lucrurile, eu am dat un exemplu. Sincer, personal cred ca-l va intrece pe Djokovic relativ repede. Normal ca mai departe nu stii niciodata, se poate retrage la anu', dar alta era ideea a ce doream sa zic si cred ca ai inteles.

Oare in ce domeniu din lumea asta e India peste Olanda? Repet, comparatiile au fost facute cu tari din jurul nostru, care, chipurile, au arii de selectie mai mici, dar totusi au sisteme mai sanatoase de selectie a juniorilor. Cehii, slovacii, ungurii, sunt exemple clare ca daca se vrea, se poate. Nu mai zic de Croatia, ca o sa imi spui ca aia sunt si peste marile puteri (Anglia, Spania, Germania), ceea ce nu e real. Nu sunt peste, insa au ajuns la nivelul lor prin seriozitate, munca si o mare diminuare a coruptiei, la toate nivelurile.

.concret_ro
.concret_ro  •  15 Aprilie 2025, 12:28
Postat de MaxiP pe 13 Aprilie 2025, 17:44

Nu ma contrazic, sunt destul de fidel in idei. Consider ca trebuie facuta o medie intre factorii obiectivi (statistici) si cei subiectivi (vizuali) pentru a ajunge la concluzii corecte. Da, cifrele conteaza, pana intr-un punct, dar mai e si partea vizuala. Un jucator nu e bun doar cand are cifre, asa cum nu e rau daca nu are cifre. L-au contestat toti pe Modric cand a luat Balonul de Aur, ca nu avea cifre, le e rusine celor care au zis atunci ca nu il merita si au ajuns la concluzia ca merita mai multe. Rice e vedeta peste noapte ca a dat 2 goluri. Ok, Rice e jucator de marti seara? Nu e, l-am urmarit, e unul din cei mai buni din lume pana la golurile cu Real. Da, cifrele fura, dar nu sunt totul. Nu e vorba de a te multumi cu Man si Florinel, dar noi suntem o natiune care crede ca peste noapte ajungi mare putere mondiala. Nu, nu ajungi. Ma multumesc comparativ cu generatiile trecute si observand ca exista progres, ca in multe alte sporturi, noi fiind in general negativisti cand nu e cazul. Nu inseamna ca nu vreau mai mult, dar sincer, decat marile mentalitati care vor totul si daca nu se vad peste noapte cu sacii plini renunta... lasa-ma pe mine cu mentalitatea mea de a vedea lucruri bune in progres, ca pana la urma treptat ajungi la niste rezultate. O tot tii pe asta cu populatia. Romania are discutabil 20 milioane de oameni, nu are 200. E in aceeasi categorie de tari cu Serbia si Ungaria ca populatie, dar nu mi se pare un criteriu extrem de sugestiv.

Stai linistit, te las sa ai ce fel de mentalitate doresti. E alegerea ta pana la urma. Vorbesti de progres, ce progres? Omule, toata societatea noastra e terci la momentul asta, uita-te doar peste ce candidati la prezidentiale propunem, ca natiune. Daca ma intrebi pe mine, suntem intr-un punct de minim all-time, in toata istoria noastra de la 1859 incoace. Aici nu e vorba de negativism, ci de a fi realist. Suntem praf in toate sporturile, avem doar individualitati care sclipesc (un David Popovici, o Mihaela Cambei, asta gratie talentului si muncii lor), in rest, la nivel de echipe, se toaca bani publici la greu cu rezultate minime (exemple sunt atat in fotbal cat si in handbal si alte sporturi). Chiar azi e un articol despre clubul de fotbal Poli Iasi, care a asteptat pana in ultima zi a depunerii dosarului de licentiere sa isi plateasca datoriile din urma, si asta pentru ca le-a virat primaria 1 milion de euro in conturi. Fotbalul nostru e pur si simplu foarte slab, nivelul vorbeste de la sine avand in vedere ca o echipa practic fara antrenor principal nu poate fi invinsa de contracandidatele ei (asta denota un nivel foarte scazut al jucatorilor). In precedentele postari spuneai ca se exagereaza problema juniorilor la fotbal, ai caror parinti trebuie sa cotizeze ca sa fie bagati la joc. Eu cunosc cazuri reale, stiu despre ce vorbesc, nu vorbesc doar sa ma aflu in treaba. Ne scaldam intr-o coruptie uriasa si mai grav e ca unii dintre noi accepta asta cu bratele deschise.

MaxiP
MaxiP  •  13 Aprilie 2025, 17:49
Postat de .concret_ro pe 13 Aprilie 2025, 17:11

Nu joaca atat de rau, ca nici cu Chivu antrenor nu isi face loc printre titulari. Bun jucator, ce sa zic. S-a vazut si Coman aseara, ce "super-talent" este. Tu esti prea fixat pe ideile tale si de multe ori te contrazici singur. In prima faza spui sa nu ma uit doar dupa cifre, apoi imi dai exemplele Serbiei si Ungariei, care s-au clasat sub noi la ultimul european (desi si aici e o chestie subiectiva, neexistand un clasament oficial la EURO, plus de asta trebuie tinut cont de adversarii pe care i-a intalnit fiecare echipa, forma lor la acel moment, o serie de factori clari pe care se poate face o ierarhizare). Iti repet, si te intreb din nou, ce populatie are Serbia? Dar Ungaria? Dar Romania? Sa te multumesti cu Man si Coman, asta inseamna sa fii mic, ca natiune si sa accepti mediocritatea si coruptia. Si de ce spun ca esti fixat pe ideile tale? Intr-o alta postare faceai un calcul simplist si spuneai ca Alcaraz are timp sa il depaseasca pe Djokovic la nr. de trofee, daca are o medie de 2 sau 3 GS-uri pe an... dar tu nu tii cont de anumite lucruri care pot interveni, precum accidentari mai de lunga durata, probleme de natura personala si asa mai departe. Nu e ca si cum gata, ala are media asigurata pana la 35-36 de ani, batand din palme.

PS: Deci referitor la populatie, avem dovada concreta ca rezultatele sportive nu se obtin proportionala cu populatiile natiunilor. Astfel Olanda chiar e o putere importanta in sport desi are o populatie asemanatoare cu Romania, India nu prea conteaza in sport desi are a doua populatie mondiala si are de 3 ori mai multi oameni decat SUA (prima putere mondiala) si de 12 ori mai multi ca Rusia (una din puterile sportive principale). Ok, ca populatie nu poti avea asteptari de la Muntenegru, care din 600000 de oameni... da, acolo ii limiteaza populatia si perspectivele. Dar de la 10 milioane in sus, repet, e nesugestiv, avem tari cu populatia noastra care sunt extrem de dezvoltate in sport si tari cu populatii si de zece ori cat a noastra care nu conteaza. Eu cred ca e un argument suficient ca sa spunem ca nu tocmai populatia tarii iti da rezultatele. Nu mai vorbesc, mai nou se fac o groaza de naturalizari, pe multe sporturi s-au dezvoltat natiuni luand din alte parti, nici nu conteaza daca aveau sau nu traditie in respectivele domenii sportive. Legat de Alcaraz, ai perfecta dreptate, nu avem de unde sa stim cum evolueaza lucrurile, eu am dat un exemplu. Sincer, personal cred ca-l va intrece pe Djokovic relativ repede. Normal ca mai departe nu stii niciodata, se poate retrage la anu', dar alta era ideea a ce doream sa zic si cred ca ai inteles.

MaxiP
MaxiP  •  13 Aprilie 2025, 17:44
Postat de .concret_ro pe 13 Aprilie 2025, 17:11

Nu joaca atat de rau, ca nici cu Chivu antrenor nu isi face loc printre titulari. Bun jucator, ce sa zic. S-a vazut si Coman aseara, ce "super-talent" este. Tu esti prea fixat pe ideile tale si de multe ori te contrazici singur. In prima faza spui sa nu ma uit doar dupa cifre, apoi imi dai exemplele Serbiei si Ungariei, care s-au clasat sub noi la ultimul european (desi si aici e o chestie subiectiva, neexistand un clasament oficial la EURO, plus de asta trebuie tinut cont de adversarii pe care i-a intalnit fiecare echipa, forma lor la acel moment, o serie de factori clari pe care se poate face o ierarhizare). Iti repet, si te intreb din nou, ce populatie are Serbia? Dar Ungaria? Dar Romania? Sa te multumesti cu Man si Coman, asta inseamna sa fii mic, ca natiune si sa accepti mediocritatea si coruptia. Si de ce spun ca esti fixat pe ideile tale? Intr-o alta postare faceai un calcul simplist si spuneai ca Alcaraz are timp sa il depaseasca pe Djokovic la nr. de trofee, daca are o medie de 2 sau 3 GS-uri pe an... dar tu nu tii cont de anumite lucruri care pot interveni, precum accidentari mai de lunga durata, probleme de natura personala si asa mai departe. Nu e ca si cum gata, ala are media asigurata pana la 35-36 de ani, batand din palme.

Nu ma contrazic, sunt destul de fidel in idei. Consider ca trebuie facuta o medie intre factorii obiectivi (statistici) si cei subiectivi (vizuali) pentru a ajunge la concluzii corecte. Da, cifrele conteaza, pana intr-un punct, dar mai e si partea vizuala. Un jucator nu e bun doar cand are cifre, asa cum nu e rau daca nu are cifre. L-au contestat toti pe Modric cand a luat Balonul de Aur, ca nu avea cifre, le e rusine celor care au zis atunci ca nu il merita si au ajuns la concluzia ca merita mai multe. Rice e vedeta peste noapte ca a dat 2 goluri. Ok, Rice e jucator de marti seara? Nu e, l-am urmarit, e unul din cei mai buni din lume pana la golurile cu Real. Da, cifrele fura, dar nu sunt totul. Nu e vorba de a te multumi cu Man si Florinel, dar noi suntem o natiune care crede ca peste noapte ajungi mare putere mondiala. Nu, nu ajungi. Ma multumesc comparativ cu generatiile trecute si observand ca exista progres, ca in multe alte sporturi, noi fiind in general negativisti cand nu e cazul. Nu inseamna ca nu vreau mai mult, dar sincer, decat marile mentalitati care vor totul si daca nu se vad peste noapte cu sacii plini renunta... lasa-ma pe mine cu mentalitatea mea de a vedea lucruri bune in progres, ca pana la urma treptat ajungi la niste rezultate. O tot tii pe asta cu populatia. Romania are discutabil 20 milioane de oameni, nu are 200. E in aceeasi categorie de tari cu Serbia si Ungaria ca populatie, dar nu mi se pare un criteriu extrem de sugestiv.

.concret_ro
.concret_ro  •  13 Aprilie 2025, 17:11
Postat de MaxiP pe 08 Aprilie 2025, 10:53

Repet, Man nu joaca atat de rau, l-am mai vazut in niste meciuri. Nu te mai uita doar dupa cifre. Nu e fenomenal, nu avem jucatori fenomenali, totusi e o generatie mai breaza ca ultimele multe pe care le-am avut. Imi dai exemple niste tari care ca ultime rezultate nu sunt peste noi. Exceptand Croatia, dar sa fim de-acord, Croatia a dat clasa tuturor daca e sa o luam obiectiv, doua medalii mondiale e peste ce au reusit Brazilia, Spania, Germania, Anglia etc. Dar Serbia s-a clasat sub noi la ultimul European, Ungaria la fel. Le tot dam exemple, dar ele nu confirma ca rezultate. Ungaria ni s-a parut noua tare ca a scos niste rezultate peste asteptarile proprii intr-o perioada, dar nu a realizat nimic nemaipomenit nici ea. Serbia scoate jucatori, fara discutie, au nume individuale, reusesc in mare sa prinda turnee finale (desi daca nu ma insel au ratat la Europene la greu) dar nu confirma cu acei jucatori. Si ajung la concluzia ca la ora actuala Romania, fara jucatori ca Szoboslai, Tadic sau Vlahovic, se misca mai bine ca cele 2. Iar Ungaria, scuza-ma, nu scoate nu stiu ce jucatori. Szoboszlai e singurul nume mare pe care il au, nu e nici el vreo vedeta internationala de prim rang, dar in rest la nivel de stranieri au mai putin ca noi. Sa nu exageram cu baza lor de selectie, ca e diferenta mare si intre ei si sarbi.

Nu joaca atat de rau, ca nici cu Chivu antrenor nu isi face loc printre titulari. Bun jucator, ce sa zic. S-a vazut si Coman aseara, ce "super-talent" este. Tu esti prea fixat pe ideile tale si de multe ori te contrazici singur. In prima faza spui sa nu ma uit doar dupa cifre, apoi imi dai exemplele Serbiei si Ungariei, care s-au clasat sub noi la ultimul european (desi si aici e o chestie subiectiva, neexistand un clasament oficial la EURO, plus de asta trebuie tinut cont de adversarii pe care i-a intalnit fiecare echipa, forma lor la acel moment, o serie de factori clari pe care se poate face o ierarhizare). Iti repet, si te intreb din nou, ce populatie are Serbia? Dar Ungaria? Dar Romania? Sa te multumesti cu Man si Coman, asta inseamna sa fii mic, ca natiune si sa accepti mediocritatea si coruptia. Si de ce spun ca esti fixat pe ideile tale? Intr-o alta postare faceai un calcul simplist si spuneai ca Alcaraz are timp sa il depaseasca pe Djokovic la nr. de trofee, daca are o medie de 2 sau 3 GS-uri pe an... dar tu nu tii cont de anumite lucruri care pot interveni, precum accidentari mai de lunga durata, probleme de natura personala si asa mai departe. Nu e ca si cum gata, ala are media asigurata pana la 35-36 de ani, batand din palme.

MaxiP
MaxiP  •  08 Aprilie 2025, 10:53
Postat de .concret_ro pe 05 Aprilie 2025, 16:07

Sa lasam cazul Munteanu deoparte. Pana la urma va avea timp suficient sa joace in tricoul nationalei mari (desi parerea mea e ca trebuia sa fie titular, nu numai convocat, impotriva Bosniei). Ajungem insa la subiectul principal, pe care noi 2 am tot dezbatut in ultima vreme. Valoarea scazuta a fotbalului romanesc, a nationalei si a jucatorilor romani in general. Uite-l pe Man, de exemplu, pe care l-ai tot tinut in brate ca are nu stiu ce realizari. Nici macar cu un antrenor roman la Parma nu e in stare sa se remarce cu ceva. Nimic, zero. Nu a mai inscris acolo din decembrie, daca nu ma insel, iar jurnalistii romani il transferau pe la Milan si Dortmund in urma cu doar cateva luni. In cel mai bun caz va ajunge prin Turcia, apoi pe la arabi, 2-3 ani, si se va intoarce in mamaliga 1. De ala al lui Hagi nu are rost sa mai dezvoltam. Cand iti spuneam ca totul pleaca de la copii si juniori si acolo e buba, acolo e coruptia... uite ce jucatori obtii in final, daca drumul celor cu adevarat talentati e blocat de alte interese. In timp ce tari cu populatii mult mai mici decat noi, de genul Serbiei, Croatiei, Ungariei, cu o arie de selectie mult mai restransa, scot jucatori fenomenali... noi ii avem pe Man, Mihaila, ala al lui Hagi, si asa mai departe. Si mai avem si pretentii de mondial, in loc sa vedem in ce mizerie ne scaldam si sa incercam sa luam taurul de coarne, sa rezolvam ceea ce putem rezolva.

Repet, Man nu joaca atat de rau, l-am mai vazut in niste meciuri. Nu te mai uita doar dupa cifre. Nu e fenomenal, nu avem jucatori fenomenali, totusi e o generatie mai breaza ca ultimele multe pe care le-am avut. Imi dai exemple niste tari care ca ultime rezultate nu sunt peste noi. Exceptand Croatia, dar sa fim de-acord, Croatia a dat clasa tuturor daca e sa o luam obiectiv, doua medalii mondiale e peste ce au reusit Brazilia, Spania, Germania, Anglia etc. Dar Serbia s-a clasat sub noi la ultimul European, Ungaria la fel. Le tot dam exemple, dar ele nu confirma ca rezultate. Ungaria ni s-a parut noua tare ca a scos niste rezultate peste asteptarile proprii intr-o perioada, dar nu a realizat nimic nemaipomenit nici ea. Serbia scoate jucatori, fara discutie, au nume individuale, reusesc in mare sa prinda turnee finale (desi daca nu ma insel au ratat la Europene la greu) dar nu confirma cu acei jucatori. Si ajung la concluzia ca la ora actuala Romania, fara jucatori ca Szoboslai, Tadic sau Vlahovic, se misca mai bine ca cele 2. Iar Ungaria, scuza-ma, nu scoate nu stiu ce jucatori. Szoboszlai e singurul nume mare pe care il au, nu e nici el vreo vedeta internationala de prim rang, dar in rest la nivel de stranieri au mai putin ca noi. Sa nu exageram cu baza lor de selectie, ca e diferenta mare si intre ei si sarbi.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Comentează