Comentarii (65)
MaxiP
MaxiP  •  25 Martie 2025, 11:01
Postat de talpaiadului pe 22 Martie 2025, 16:19

Eu sunt de acord cu tot ce ai spus dumneata, nu numai în comentariul de mai sus, ci și în celelalte comentarii, singura diferența fiind legată de ceea ce consideră fiecare dintre noi a fi prioritatea numărul unu din această perioada a naționalei României: să dăm totul pentru calificarea la Mondial sau să ne împăcăm cu gândul că ar fi mai bine să privim spre viitor, investind în noua generație, cu speranța că va fi una mai bună. Când alergi după doi iepuri, nu prinzi niciunul, aici nefiind vorba, în opinia mea, că Lucescu ar fi fricos sau depășit, ci că dumnealui a urmărit toți fotbaliștii, alegându-i pe cei care a considerat a fi mai buni pe posturile respective, țînând cont, in același timp, și de omogenitatea lotului. Una e ce vedem noi, simpli chibiti care ne uităm la televizor și alta e ce vede Lucescu, care a făcut doar fotbal o întreagă viață de om și care are și acces la mult mai multe informații decât noi.

Mie mi se pare ca urmarim de atatia ani acest film prin care se da totul pentru campania in curs. Sincer, nu s-a confirmat cam niciodata ca ar fi solutia potrivita. Cand nu functioneaza, mai si schimbi. Per ansamblu insa asa e, la nationala trebuie sa vina cei mai buni jucatori ai momentului, tinandu-se cont si de omogenitate. Doar ca mie mi se pare ca nu sunt chiar cei mai buni jucatori selectionati, aici e marea problema. Avem parca o obsesie care ne face sa credem ca un jucator care a mai jucat in nationala e mai bun ca altul care ar debuta. Mi se pare ca e o frica continua de a aduce tineri pentru ca ar fi neexperimentati, chiar daca par mai buni. De fapt asta ma deranjeaza in primul rand. Iar apoi, cand totusi aduci niste jucatori mai slab cotati pentru omogenitatea echipei si te prezinti la un meci ca si cum ar fi primul intre acei jucatori impreuna, inseamna ca ai esuat. Ideea e ca selectia a parut controversata din start, in sensul ca a parut neinspirata. Nu-i zicea nimeni nimic lui Lucescu daca lucrurile mergeau bine, dar n-au mers. Iar un antrenor cu expierienta sa sa piarda in timpul a 2 meciuri vreo 4 jucatori, care fusesera din start adusi cu probleme fizice... a fost unul din primele lucruri pe care le-am observat, selectia unor jucatori nerefacuti. Mi se pare complet surprinzator tocmai tinand cont de experienta sa ca a putut face asta.

talpaiadului
talpaiadului  •  22 Martie 2025, 16:19
Postat de MaxiP pe 22 Martie 2025, 15:31

Nu e vorba de Petrila, e vorba de anumiti jucatori buni pe niste posturi deficitare. Da, cand ai ambele aripi stangi absente si 2 din 3 atacanti de-abia reveniti din accidentari, unul inca nerefacut, iar al 3-a varf iti duce maxim 15 minute de joc, te intrebi de ce nu convoci un jucator ca Munteanu ce poate juca pe oricare din acele posturi. Nu zic si de Puscas, ca na, imi sar toti in cap, desi nu vad cu ce e mai slab decat niste jucatori depasiti complet fizic sau accidentati. Cand fundasul stanga iti arata de atatea meciuri cum arata, ma intreb de ce nu are loc in lot cel de la tineret, considerat totusi de multi cel mai bun din tara, jucator de perspectiva. Si cu accidentari si in compartimentul fundasilor centrali, ma intreb si cum de nu are loc in lot un fundas central de Ligue I. N-am zis sa inceapa cu ei, dar cred ca erau solutii, sincer. Nu prioritizam totusi amicalele nationalei de tineret inaintea meciurilor pentru Mondiale ale nationalei de seniori. In rest sunt de-acord cu tine, ne lasam pacaliti de nivelul ligii interne si se vede ca in meciuri unde creste ritmul, nici Mitrita, nici Sut, nici Tanase nu sunt atat de valorosi pe cum arata la noi in campionat. Ce ma enerveaza e ca amanam convocarea unor jucatori tineri si de perspectiva pentru a insista cu unii jucatori aflati in evident regres sau redescoperiti dupa ani de zile, ei nici la apogeu neconvingand vreodata ca ar fi neaparat jucatori de echipa nationala. Mai lipseau Nistor si Chiriches din lot.

Eu sunt de acord cu tot ce ai spus dumneata, nu numai în comentariul de mai sus, ci și în celelalte comentarii, singura diferența fiind legată de ceea ce consideră fiecare dintre noi a fi prioritatea numărul unu din această perioada a naționalei României: să dăm totul pentru calificarea la Mondial sau să ne împăcăm cu gândul că ar fi mai bine să privim spre viitor, investind în noua generație, cu speranța că va fi una mai bună. Când alergi după doi iepuri, nu prinzi niciunul, aici nefiind vorba, în opinia mea, că Lucescu ar fi fricos sau depășit, ci că dumnealui a urmărit toți fotbaliștii, alegându-i pe cei care a considerat a fi mai buni pe posturile respective, țînând cont, in același timp, și de omogenitatea lotului. Una e ce vedem noi, simpli chibiti care ne uităm la televizor și alta e ce vede Lucescu, care a făcut doar fotbal o întreagă viață de om și care are și acces la mult mai multe informații decât noi.

MaxiP
MaxiP  •  22 Martie 2025, 15:31
Postat de talpaiadului pe 22 Martie 2025, 15:03

După un eșec, cei mai buni fotbaliști sunt întotdeauna cei care nu s-au aflat pe teren. Da, ai dreptate, România a jucat slab, toți fotbaliștii de pe teren evoluând sub nivelul cu care ne obișnuiseră în ultimul timp, dar de aici și până la a spune că Louis Munteanu, Petrila sau mai știu eu cine ar fi făcut mai mult, e o cale lungă, bazată pe imaginație, pe "wishful thinking". Iar naționala de tineret a învins naționala de tineret a Portugaliei, să nu uităm acest aspect semnificativ, cu Louis Munteanu ratând mai rău decât Drăguș. Performanțele unei echipe sunt sub formă de sinusoidă care oscilează în jurul valorii lotului, în acest meci România aflându-se în partea de jos a sinusoidei, iar în cel de la Kosovo în cea de sus, valoarea lotului fiind aceeași în ambele partide.

Nu e vorba de Petrila, e vorba de anumiti jucatori buni pe niste posturi deficitare. Da, cand ai ambele aripi stangi absente si 2 din 3 atacanti de-abia reveniti din accidentari, unul inca nerefacut, iar al 3-a varf iti duce maxim 15 minute de joc, te intrebi de ce nu convoci un jucator ca Munteanu ce poate juca pe oricare din acele posturi. Nu zic si de Puscas, ca na, imi sar toti in cap, desi nu vad cu ce e mai slab decat niste jucatori depasiti complet fizic sau accidentati. Cand fundasul stanga iti arata de atatea meciuri cum arata, ma intreb de ce nu are loc in lot cel de la tineret, considerat totusi de multi cel mai bun din tara, jucator de perspectiva. Si cu accidentari si in compartimentul fundasilor centrali, ma intreb si cum de nu are loc in lot un fundas central de Ligue I. N-am zis sa inceapa cu ei, dar cred ca erau solutii, sincer. Nu prioritizam totusi amicalele nationalei de tineret inaintea meciurilor pentru Mondiale ale nationalei de seniori. In rest sunt de-acord cu tine, ne lasam pacaliti de nivelul ligii interne si se vede ca in meciuri unde creste ritmul, nici Mitrita, nici Sut, nici Tanase nu sunt atat de valorosi pe cum arata la noi in campionat. Ce ma enerveaza e ca amanam convocarea unor jucatori tineri si de perspectiva pentru a insista cu unii jucatori aflati in evident regres sau redescoperiti dupa ani de zile, ei nici la apogeu neconvingand vreodata ca ar fi neaparat jucatori de echipa nationala. Mai lipseau Nistor si Chiriches din lot.

talpaiadului
talpaiadului  •  22 Martie 2025, 15:03
Postat de MaxiP pe 22 Martie 2025, 14:05

Uite ca acum intreb despre care grup e vorba. Ce mare grup am vazut aseara? In multe momente ziceai ca sunt prima data impreuna pe teren. Exact jucatorii fortati, depasiti, despre care vorbeam, si-au aratat in mod real limitele. Trebuie tinut cont de prezent, imi pare rau, tot respectul pentru ei, dar cand nu mai sunt cei mai buni pe pozitiile lor, merge doar pana intr-un punct asta cu grupul. Cate meciuri de genul sa mai faca Bancu ca sa intelegem ca e prima piesa unde trebuie gasit un inlocuitor, pentru ca omul efectiv nu e suficient de bun. Ai solutii acolo? Nu stiu, nu multe cu siguranta, dar ai pe cine incerca? Eu zic ca da, dar nu l-ai luat in lot. Sunt jucatori in reala scadere de forma, m-am saturat sincer sa tragem si de Stanciu mai ceva ca de Gica Hagi, fiind in evident regres, jucand in Orient... asa arata un capitan de echipa nationala care vrea la Mondiale? Imi pare rau, sa-mi sara toti in cap, a intrat Hagi in teren, jucator de profil asemanator, a aratat de 10 ori mai bine. Nu ma leg de Nita, Burca, dar si ei, sunt depasiti, ai variante mai promitatoare, au ales un nivel de joc scazut, nu te mai poti baza pe ei. Iar Alibec, Mitrita, Chipciu, jucatori efectiv ai generatiei trecute... sunt glume. Da, la un moment dat trebuie sa simti cand trebuie sa schimbi, ai o selectie suficient de mare incat sa iti permiti aceste lucruri. Tineretul a batut Portugalia si cred ca nu e o intamplare, au avut jucatori mai buni in lot decat unii din nationala mare.

După un eșec, cei mai buni fotbaliști sunt întotdeauna cei care nu s-au aflat pe teren. Da, ai dreptate, România a jucat slab, toți fotbaliștii de pe teren evoluând sub nivelul cu care ne obișnuiseră în ultimul timp, dar de aici și până la a spune că Louis Munteanu, Petrila sau mai știu eu cine ar fi făcut mai mult, e o cale lungă, bazată pe imaginație, pe "wishful thinking". Iar naționala de tineret a învins naționala de tineret a Portugaliei, să nu uităm acest aspect semnificativ, cu Louis Munteanu ratând mai rău decât Drăguș. Performanțele unei echipe sunt sub formă de sinusoidă care oscilează în jurul valorii lotului, în acest meci România aflându-se în partea de jos a sinusoidei, iar în cel de la Kosovo în cea de sus, valoarea lotului fiind aceeași în ambele partide.

MaxiP
MaxiP  •  22 Martie 2025, 14:05
Postat de talpaiadului pe 21 Martie 2025, 13:26

Îți respect părerea și nu vreau să te contrazic, doar să-mi alătur propria părere celei a dumitale. Lucescu a spus clar și eu unul sunt de acord cu dumnealui, că șansa naționalei de a se califica la Mondial constă în forța grupului. Acest grup a devenit, în timp, unul unit, cu un anumit spirit și mentalitate colectivă, forța grupului scăzând în mod automat dacă ar fi schimbați acum o parte din membrii grupului, aducând în locul lor niște fotbaliști care nu au rupt inima târgului, doar datorită faptului că cei din urmă sunt mai tineri sau/și par mai în formă, spun "par", din cauză că e dificil să comparăm nivelurile individuale ale unor fotbaliști care evoluează în campionate diferite. Părerea mea este că România nu are nici pe departe o arie de selecție suficient de mare pentru a-și permite ca, în același timp, să facă o primenire a lotului naționalei și să se și califice la un campionat mondial. Acum e șansa noastră să ne calificăm încă o dată la Mondial, după aceea va trebui oricum construit un alt grup, să sperăm că la fel de unit ca acesta.

Uite ca acum intreb despre care grup e vorba. Ce mare grup am vazut aseara? In multe momente ziceai ca sunt prima data impreuna pe teren. Exact jucatorii fortati, depasiti, despre care vorbeam, si-au aratat in mod real limitele. Trebuie tinut cont de prezent, imi pare rau, tot respectul pentru ei, dar cand nu mai sunt cei mai buni pe pozitiile lor, merge doar pana intr-un punct asta cu grupul. Cate meciuri de genul sa mai faca Bancu ca sa intelegem ca e prima piesa unde trebuie gasit un inlocuitor, pentru ca omul efectiv nu e suficient de bun. Ai solutii acolo? Nu stiu, nu multe cu siguranta, dar ai pe cine incerca? Eu zic ca da, dar nu l-ai luat in lot. Sunt jucatori in reala scadere de forma, m-am saturat sincer sa tragem si de Stanciu mai ceva ca de Gica Hagi, fiind in evident regres, jucand in Orient... asa arata un capitan de echipa nationala care vrea la Mondiale? Imi pare rau, sa-mi sara toti in cap, a intrat Hagi in teren, jucator de profil asemanator, a aratat de 10 ori mai bine. Nu ma leg de Nita, Burca, dar si ei, sunt depasiti, ai variante mai promitatoare, au ales un nivel de joc scazut, nu te mai poti baza pe ei. Iar Alibec, Mitrita, Chipciu, jucatori efectiv ai generatiei trecute... sunt glume. Da, la un moment dat trebuie sa simti cand trebuie sa schimbi, ai o selectie suficient de mare incat sa iti permiti aceste lucruri. Tineretul a batut Portugalia si cred ca nu e o intamplare, au avut jucatori mai buni in lot decat unii din nationala mare.

MaxiP
MaxiP  •  22 Martie 2025, 13:58
Postat de gazistu pe 21 Martie 2025, 09:51

".... sincer, nu stiu daca Alibec si Chipciu sunt mai buni ca De Jong" - nu compara asa... e absurd sa facem comparatii dinastea: De Jong vs Alibec (mijlocas, Barca vs atacant, Farul) sau Neymar vs Bordeianu (Poli Iasi), etc ...eu am dat un exemplu clar, fiecare se compara pe postul si la echipa lui. Am comparat "Gavi vs Fr. de Jong"= ambii joaca la Barca si se bat pe acelasi post; castig de cauza are GAVI, 20 ani, care recupereaza si paseaza mai bine ca De Jong, 27 ani. In rest sa bata Romania deseara si sa auzim de bine!!

Ai inteles ideea, ma refeream la nivelul jucatorilor, ok, il comparam pe Sut cu De Jong. Din pacate, n-a fost sa fie, sa speram ca urmatoarele meciuri vor arata altfel. Numai bine!

vanatordegigisti
vanatordegigisti  •  22 Martie 2025, 11:57
Postat de Hcm27 pe 22 Martie 2025, 08:57

Cred ca ai văzut și tu ca fără Birligea, nu se întâmplă nimic.Si, apropos, de coloana vertebrala cine spunea asta, deși nu prea mult, cred ca au recunoscut în cele din urma greșeală.Insa, tu și alții ca tine, care stati în poziția ghiocelul, așteptând mura în gura de la fotbaliștii care sperați sa va ridice "pe cele mai inalte culmi de progres și civilizatie" este dureros de greu de suportat

Ce sa se întâmple? Omul are 2 selecții. Zici ca am ajuns în finale cu alea 2. Nu exista nici o baza pentru a fi chemat. Are 3 meciuri în 2025 jucate. Oricum e antitalent total.

Hcm27
Hcm27  •  22 Martie 2025, 08:57
Postat de vanatordegigisti pe 21 Martie 2025, 07:37

Când era la cfr îl făceați în toate felurile. Ca n-are ce cauta la națională, etc. Primul meci ca rezerva la voi și îl numeati van nisterloy. Nu aveți pic de coloana vertebrala, gigistilor

Cred ca ai văzut și tu ca fără Birligea, nu se întâmplă nimic.Si, apropos, de coloana vertebrala cine spunea asta, deși nu prea mult, cred ca au recunoscut în cele din urma greșeală.Insa, tu și alții ca tine, care stati în poziția ghiocelul, așteptând mura în gura de la fotbaliștii care sperați sa va ridice "pe cele mai inalte culmi de progres și civilizatie" este dureros de greu de suportat

vanatordegigisti
vanatordegigisti  •  21 Martie 2025, 18:47
Postat de talpaiadului pe 21 Martie 2025, 13:26

Îți respect părerea și nu vreau să te contrazic, doar să-mi alătur propria părere celei a dumitale. Lucescu a spus clar și eu unul sunt de acord cu dumnealui, că șansa naționalei de a se califica la Mondial constă în forța grupului. Acest grup a devenit, în timp, unul unit, cu un anumit spirit și mentalitate colectivă, forța grupului scăzând în mod automat dacă ar fi schimbați acum o parte din membrii grupului, aducând în locul lor niște fotbaliști care nu au rupt inima târgului, doar datorită faptului că cei din urmă sunt mai tineri sau/și par mai în formă, spun "par", din cauză că e dificil să comparăm nivelurile individuale ale unor fotbaliști care evoluează în campionate diferite. Părerea mea este că România nu are nici pe departe o arie de selecție suficient de mare pentru a-și permite ca, în același timp, să facă o primenire a lotului naționalei și să se și califice la un campionat mondial. Acum e șansa noastră să ne calificăm încă o dată la Mondial, după aceea va trebui oricum construit un alt grup, să sperăm că la fel de unit ca acesta.

Are și birligea 2 meciuri la națională și deja e baza grupului :))) Alibec poate fi cel mult baza pe de_dust2 Am mai avut noi un selecționer purtător de freza care avea idei fixe. I-a înlocuit în garnitura de start a României intim meci extrem de important cu Olanda, pe contra și rat cu Ogararu și Petre Marin, pe motiv ca se știu mai bine de la steaua cu radoi(deh forța grupului). Ne-a exterminat Olanda cu cei trei sconcsi în apărare. Rat si contra erau titulari doar la "modestele" shaktar si atletico madrid

talpaiadului
talpaiadului  •  21 Martie 2025, 13:26
Postat de MaxiP pe 21 Martie 2025, 08:45

Daca analizam obiectiv, momentan mandatul lui Lucescu e unul relativ bun, dar cu semne de intrebare. Hai sa nu bagam chestia asta cu nivelul valoric pe langa Cipru, Lituania si Kosovo, Lucescu a preluat o nationala ce jucase optimi de finala la Euro, competitie la care niciunul din adversarii din Nations League nu a participat. Valoric Romania era favorita certa a grupei din Nations League dinainte de competitie, nu, nu e in aceeasi oala cu acele echipe. Le-a batut, foarte bine, dar eu am vazut momente clare in care jocul nationalei nu a convins. Doua meciuri chinuite cu Lituania, un meci foarte slab acasa cu Kosovo si eu am mai zis, rezultat impresionant in Kosovo, dar daca revedem prima jumatate de ora, cam concluzionam ca golul 1 al nationalei a schimbat cursul jocului. Nu sunt din categoria celor care contesta orice, in timp ce altii au inceput cu necalificarea la Euro, sau ciuca batailor acolo, am fost chiar printre putinii care am spus ca vad nationala trecand de grupe, tot respectul pentru Mircea Lucescu, nu ai ce sa contesti legat de ceea ce inseamna el, a mai avut un mandat si consider si eu ca a confirmat. Asteptam rezultatele, sigur, sunt chiar optimist. Numai ca eu cred ca trebuie privit putin si pe termen lung. Iar aici mi se pare ca Lucescu nu face niciun efort. Il intereseaza strict pe termen scurt, nu risca nimic. Se pierd insa niste momente si cadem iar in capcana de a trage de niste jucatori nu neaparat grozavi cum nu s-a tras nici de Hagi. Cam asta vad eu.

Îți respect părerea și nu vreau să te contrazic, doar să-mi alătur propria părere celei a dumitale. Lucescu a spus clar și eu unul sunt de acord cu dumnealui, că șansa naționalei de a se califica la Mondial constă în forța grupului. Acest grup a devenit, în timp, unul unit, cu un anumit spirit și mentalitate colectivă, forța grupului scăzând în mod automat dacă ar fi schimbați acum o parte din membrii grupului, aducând în locul lor niște fotbaliști care nu au rupt inima târgului, doar datorită faptului că cei din urmă sunt mai tineri sau/și par mai în formă, spun "par", din cauză că e dificil să comparăm nivelurile individuale ale unor fotbaliști care evoluează în campionate diferite. Părerea mea este că România nu are nici pe departe o arie de selecție suficient de mare pentru a-și permite ca, în același timp, să facă o primenire a lotului naționalei și să se și califice la un campionat mondial. Acum e șansa noastră să ne calificăm încă o dată la Mondial, după aceea va trebui oricum construit un alt grup, să sperăm că la fel de unit ca acesta.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 7
Comentează