Articol de Mirela Neag, Cătălin Tolontan - Publicat miercuri, 08 iulie 2009 00:00
Pe şoseaua Prelungirea Ghencea, hala tipografiei Kruger Brant, aparţinînd firmei Sothis Print, e cam jumătate din sala uriaşă în care deputaţii discută cazul Ridzi
Gheorghe Nicolae este directorul tipografiei. "Da, am tipărit trei feluri de afişe pentru MTS, de fapt pentru firma Artisan", spune şeful firmei. Omul e deschis, deşi nu-i fericit că-i apare numele companiei. Furnizează tirajele şi preţurile.
Contracte pe 22, afişe pe 24
Grafica şi conţinutul primului poster erau deja gata pe 24 aprilie, la ora 15:10, după cum rezultă din mailurile dintre Kruger şi Artisan. La foarte scurt timp după semnarea contractelor între MTS şi Artisan, încheiate pe 22 aprilie.
Pliantul care o conţine pe Monica Ridzi a avut tirajul cel mai mare. 46.500 de exemplare, faţă de cele 3.000 de exemplare cît cumulează celelate două postere.
Toate cele trei lucrări s-au tipărit mai tîrziu.
Calendare pentru EBA
La această tipografie s-au tipărit, mai apoi, calendare pentru campania electorală a Elenei Băsescu. Gazeta nu a putut intra în posesia răspunsului la întrebarea "Cine le-a comandat şi cine le-a plătit?".
"Nu am văzut că apar aceleaşi nume"
Revenim cu reportajul în sala Duca, din Parlament. E mai răcoare, dar şi mai multă confuzie. "Nu ştim, nu sînt atribuţiile noastre", a fost declartaţia-standard a reprezentanţilor ministerului.
Comisia a audiat 10 şefi şi angajaţi ai MTS. Cei trei oameni din comisia care a atribuit contractele au şocat în momentul în care, fiecare în parte, au fost întrebaţi de deputatul Chiriţă: "Cînd v-aţi uitat pe documente aţi văzut, din actele oficiale, că cele două firme participante, unicele, au aceiaşi acţionari, acelaşi sediu şi acelaşi administrator?". Răspunsul "Nu am observat", repetat de trei ori, a adus Ice Age 3 în sală. Toată lumea a îngheţat. Deputata Gavrilescu şi-a pus capul în mîini. Sever Voinescu s-a lăsat pe spate, extenuat în faţa unei ignoranţe declarate aproape cu zîmbetul pe buze.
Au semnat, după recepţia de la TV
Răspunsul "Nu ştiu" s-a repetat atunci cînd deputaţii au dorit să afle cîte tricouri, brichete, şepci, afişe, pliante şi restul obiectelor s-au distribuit. Parlamentarii le-au atras atenţia că e impropriu ca banii publici să fie plătiţi fără verificări, iar răspunsul generic a fost: "Noi am recepţionat nişte evenimente, nu nişte afişe sau tricouri". Unii dintre ei au admis că au făcut recepţia participanţilor şi a evenimentelor după ce "ne-am uitat pe înregistrările video, pe filmări".
"CNA a considerat că au fost spoturi politice"
George Păduraru, consilierul personal al Monicăi Ridzi, s-a ridicat de la masă şi a plecat, după ce a fost numit "obraznic", în off, de Bogdan Olteanu.
Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA, a confirmat decizia unanimă, potrivit căreia "spotul publicitar al acţiunii de 2 Mai a fost spot politic, electoral". Pentru Monica Ridzi.
60.000 de euro plătiţi de două ori?
Iarăşi la bani. Directorul MTS Claudia Radu a spus că "Artisan a organizat acţiunile din ţară", ceea ce e în frontală contradicţie cu declaraţiile oferite presei de către şefii direcţiilor judeţene care au plătit din alte fonduri acţiunile. Conform judeţelor, Artisan ar fi trimis doar obiectele promoţionale, prin poştă. Coincidenţă finală: Artisan a luat 60.000 de euro, exact cît i-au costat şi pe cei din judeţe acţiunea de 2 Mai.
MTS a ştiut că achiziţionează concertul MTV!
Nimeni din MTS nu a putut spune cum de au fost plătiţi 60.000 de euro lui Artisan pentru acţiunile din judeţe dacă ele au fost organizate de direcţiile judeţene!
O altă problemă care se ridică. De data astă, cu conotaţii penale. MTS ştia pe 22 aprilie, scrie chiar în contract, că nu cumpără un concert la Costineşti organizat de Mark, ci concertul MTV Days. Dar a acceptat să-l contracteze, să-l recepţioneze şi să-l plătească. "E un aspect legal foarte grav", a declarat unul dintre deputaţi. De aceea s-a ajuns ca MTS să dea 115.000 de euro pe un concert organizat de MPP şi unde au ajuns doar 15.000 din banii MTS. Unde sînt restul?
Final bizar
Ziua s-a încheiat cu un episod straniu. PD-L a propus "să fie audiată firma Loco" şi celelalte firme care au participat la difuzarea a ceea ce televiziunile susţin că a fost "doar publicitate". PSD şi PNL au votat împotrivă, acuzînd că "vreţi să tergiversaţi". "Îl apăraţi pe Voiculescu!", a spus Sever Voinescu şi a ieşit din sală. Am relatat imediat pe blog.
La cîteva minute, s-a întîmplat un lucru incredibil. PSD şi PNL au revenit la masă, împreună cu Gelu Vişan, singurul pedelist rămas, şi au spus: "OK, s-o chemăm pe Loco ca să nu ziceţi că tergiversăm". GSP devzăluise acum o săptămînă că Loco este în aria afacerilor Voiculescu. Au votat şi au chemat pe Loco pentru azi. În schimb, Olteanu a cerut şi a primit prin vot promisiunea că această comisie va lucra miercuri şi joi, toată noaptea dacă e nevoie, "pentru a furniza joi un raport".
POSIBILĂ EXPLICAŢIE: Pedeliştii au înţeles, puşi în faţa cifrelor, că MTS a risipit banii şi că au pierdut lupta apărării lui Ridzi, dar vor să vadă dacă nu cumva o parte din diferenţa uriaşă de sumă, cel puţin 300.000 de euro, a ajuns la televiziuni.
Sursă din MTS: "Ştiu cum s-au făcut contractele. Cînd am aflat, nu am avut decît să mă rog la Dumnezeu doar să iasă acţiunile"
46.500 de pliante cu Ridzi de 2 Mai
806 mii de euro este suma pe care MTS a plătit-o pentru 2 Mai, conform ultimelor comunicări către Parlament
Pe şoseaua Prelungirea Ghencea, hala tipografiei Kruger Brant, aparţinînd firmei Sothis Print, e cam jumătate din sala uriaşă în care deputaţii discută cazul Ridzi
Gheorghe Nicolae este directorul tipografiei. "Da, am tipărit trei feluri de afişe pentru MTS, de fapt pentru firma Artisan", spune şeful firmei. Omul e deschis, deşi nu-i fericit că-i apare numele companiei. Furnizează tirajele şi preţurile.
Contracte pe 22, afişe pe 24
Grafica şi conţinutul primului poster erau deja gata pe 24 aprilie, la ora 15:10, după cum rezultă din mailurile dintre Kruger şi Artisan. La foarte scurt timp după semnarea contractelor între MTS şi Artisan, încheiate pe 22 aprilie.
Pliantul care o conţine pe Monica Ridzi a avut tirajul cel mai mare. 46.500 de exemplare, faţă de cele 3.000 de exemplare cît cumulează celelate două postere.
Toate cele trei lucrări s-au tipărit mai tîrziu.
Calendare pentru EBA
La această tipografie s-au tipărit, mai apoi, calendare pentru campania electorală a Elenei Băsescu. Gazeta nu a putut intra în posesia răspunsului la întrebarea "Cine le-a comandat şi cine le-a plătit?".
"Nu am văzut că apar aceleaşi nume"
Revenim cu reportajul în sala Duca, din Parlament. E mai răcoare, dar şi mai multă confuzie. "Nu ştim, nu sînt atribuţiile noastre", a fost declartaţia-standard a reprezentanţilor ministerului.
Comisia a audiat 10 şefi şi angajaţi ai MTS. Cei trei oameni din comisia care a atribuit contractele au şocat în momentul în care, fiecare în parte, au fost întrebaţi de deputatul Chiriţă: "Cînd v-aţi uitat pe documente aţi văzut, din actele oficiale, că cele două firme participante, unicele, au aceiaşi acţionari, acelaşi sediu şi acelaşi administrator?". Răspunsul "Nu am observat", repetat de trei ori, a adus Ice Age 3 în sală. Toată lumea a îngheţat. Deputata Gavrilescu şi-a pus capul în mîini. Sever Voinescu s-a lăsat pe spate, extenuat în faţa unei ignoranţe declarate aproape cu zîmbetul pe buze.
Au semnat, după recepţia de la TV
Răspunsul "Nu ştiu" s-a repetat atunci cînd deputaţii au dorit să afle cîte tricouri, brichete, şepci, afişe, pliante şi restul obiectelor s-au distribuit. Parlamentarii le-au atras atenţia că e impropriu ca banii publici să fie plătiţi fără verificări, iar răspunsul generic a fost: "Noi am recepţionat nişte evenimente, nu nişte afişe sau tricouri". Unii dintre ei au admis că au făcut recepţia participanţilor şi a evenimentelor după ce "ne-am uitat pe înregistrările video, pe filmări".
"CNA a considerat că au fost spoturi politice"
George Păduraru, consilierul personal al Monicăi Ridzi, s-a ridicat de la masă şi a plecat, după ce a fost numit "obraznic", în off, de Bogdan Olteanu.
Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA, a confirmat decizia unanimă, potrivit căreia "spotul publicitar al acţiunii de 2 Mai a fost spot politic, electoral". Pentru Monica Ridzi.
60.000 de euro plătiţi de două ori?
Iarăşi la bani. Directorul MTS Claudia Radu a spus că "Artisan a organizat acţiunile din ţară", ceea ce e în frontală contradicţie cu declaraţiile oferite presei de către şefii direcţiilor judeţene care au plătit din alte fonduri acţiunile. Conform judeţelor, Artisan ar fi trimis doar obiectele promoţionale, prin poştă. Coincidenţă finală: Artisan a luat 60.000 de euro, exact cît i-au costat şi pe cei din judeţe acţiunea de 2 Mai.
MTS a ştiut că achiziţionează concertul MTV!
Nimeni din MTS nu a putut spune cum de au fost plătiţi 60.000 de euro lui Artisan pentru acţiunile din judeţe dacă ele au fost organizate de direcţiile judeţene!
O altă problemă care se ridică. De data astă, cu conotaţii penale. MTS ştia pe 22 aprilie, scrie chiar în contract, că nu cumpără un concert la Costineşti organizat de Mark, ci concertul MTV Days. Dar a acceptat să-l contracteze, să-l recepţioneze şi să-l plătească. "E un aspect legal foarte grav", a declarat unul dintre deputaţi. De aceea s-a ajuns ca MTS să dea 115.000 de euro pe un concert organizat de MPP şi unde au ajuns doar 15.000 din banii MTS. Unde sînt restul?
Final bizar
Ziua s-a încheiat cu un episod straniu. PD-L a propus "să fie audiată firma Loco" şi celelalte firme care au participat la difuzarea a ceea ce televiziunile susţin că a fost "doar publicitate". PSD şi PNL au votat împotrivă, acuzînd că "vreţi să tergiversaţi". "Îl apăraţi pe Voiculescu!", a spus Sever Voinescu şi a ieşit din sală. Am relatat imediat pe blog.
La cîteva minute, s-a întîmplat un lucru incredibil. PSD şi PNL au revenit la masă, împreună cu Gelu Vişan, singurul pedelist rămas, şi au spus: "OK, s-o chemăm pe Loco ca să nu ziceţi că tergiversăm". GSP devzăluise acum o săptămînă că Loco este în aria afacerilor Voiculescu. Au votat şi au chemat pe Loco pentru azi. În schimb, Olteanu a cerut şi a primit prin vot promisiunea că această comisie va lucra miercuri şi joi, toată noaptea dacă e nevoie, "pentru a furniza joi un raport".
POSIBILĂ EXPLICAŢIE: Pedeliştii au înţeles, puşi în faţa cifrelor, că MTS a risipit banii şi că au pierdut lupta apărării lui Ridzi, dar vor să vadă dacă nu cumva o parte din diferenţa uriaşă de sumă, cel puţin 300.000 de euro, a ajuns la televiziuni.
Sursă din MTS: "Ştiu cum s-au făcut contractele. Cînd am aflat, nu am avut decît să mă rog la Dumnezeu doar să iasă acţiunile"
46.500 de pliante cu Ridzi de 2 Mai
806 mii de euro este suma pe care MTS a plătit-o pentru 2 Mai, conform ultimelor comunicări către Parlament