Articol de GSP - Publicat joi, 18 iunie 2009 00:00
Ministrul Monica Iacob-Ridzi a venit ieri în redacţia GSP "ca să vă arăt că sînt decisă să lămuresc dosarul evenimentelor Zilei Tineretului 2 mai"
- Doamna Ridzi, puteţi explica oamenilor cum au fost alese firmele cărora ministerul le-a dat 630.000 de euro?
- Sînt deranjată de faptul că dumneavoastră aţi scris că le-am dat fără licitaţie.
- Aşa le-aţi şi dat. Fără licitaţie.
- E adevărat, dar n-a fost ilegal.
- Nici n-am susţinut că a fost ilegal. Dar a fost fără licitaţie. Haideţi să revenim, vă rugăm. Concret, cum s-au ales cele două firme?
- Am vrut să scot 100.000 de mii de tineri în stradă de 2 mai. Să fac ceva cum nu s-a mai făcut niciodată în România. Mi s-a explicat din minister că mai mult de 2.000 de oameni pe judeţ nu pot şi atunci m-am gîndit să adaug două evenimente mari, în Costineşti şi în Bucureşti.
Ministerul a ales din cutia poştală
- Bun, dar cum aţi ales firmele?
(intervine în discuţie Marius - Mihail Mărcuţă, şeful achiziţiilor de la MTS)
- La noi vin tot timpul diverse oferte. Anul acesta au venit trei. Sînt cele trei firme cărora le-am trimis invitaţia de a participa la procesul de încredinţare directă.
(stupoare de partea jurnaliştilor)
"Nu cunosc firmele de publicitate"
- Şi nu vi se pare că e ca şi cum ţi-ai lua mobilă doar după ofertele care îţi vin în cutia poştală?
(nici un răspuns, revine în discuţie Monica Ridzi)
- Eu nu cunosc firmele de publicitate. De unde să ştiu eu dacă Artisan şi Mark sînt mari sau mici?!
- Doamna ministru, nu dumneavoastră trebuie să le ştiţi, ci oamenii pe care îi aveţi angajaţi. Întrebarea e următoarea: pe de o parte spuneţi că aţi dorit să organizaţi ceva fără precedent, aţi alocat un buget imens de cheltuit într-o zi, două şi pe de altă parte MTS a ales două firme care nu intră probabil nici în Top 30 între companiile de publicitate, că înţelegem că asta aţi vrut. Nu vi se pare contradictoriu?
(Ridzi nu răspunde, dar intervine din nou Mărcuţă)
- Am construit o procedură internă şi am respectat-o. Eu nu eram şef atunci, dar vă spun că s-a lucrat corect.
O scenă de 75.000 de euro?
- Uitaţi un singur exemplu: din documentele pe care le-aţi adus şi care sînt publice, pentru Costineşti vi s-au cerut 75.000 de euro pentru "montarea unei mari scene, lumini şi sonorizare". Asta ne-a citit domnul Mărcuţă cu gura dînsului. Doar că scena mare a fost a MTV! Luminile şi sonorizarea de asemenea. Organizatorii v-au pus o scenă mică. Pe ce aţi dat 75.000 de euro? Sau aţi plătit pentru MTV, că nu înţelegem!
(Monica Iacob-Ridzi, imperturbabilă)
- Spuneţi-mi unde am greşit!
- Cu tot respectul, nu e treaba noastră de jurnalişti să vă consiliem pe dumneavoastră. V-am întrebat doar dacă nu vi se pare scump, foarte scump! Aţi semnat acest contract.
- Da, l-am semnat şi eu, şi alţii. Dar noi le-am spus celor două firme: ne interesează să avem anvergură. Restul a fost treaba lor.
- Şi pe cîţi bani nu e treaba dumneavoastră?
- Observ că deranjez pe foarte multă lume. Eu nu vreau să vin cu delaţiuni aici, dar puteţi compara cu alte evenimente făcute de alte ministere ca să vedeţi cît au costat.
- Doamna Ridzi, ne propuneţi să comparăm evenimente probabil supraevaluate între ele. Noi comparăm cu preţurile de piaţă.
- Dar comparaţi corect, vă rog. Eu deranjez, e clar, pentru că vreau să reformez sportul şi să fac ordine în sistem. Asta mi se pare fundamental.
"E tendenţios să scrieţi că am încredinţat cei 630.000 de euro fără licitaţie"
Monica Iacob-Ridzi
"Nu e tendenţios, e ontologic. Pur şi simplu, doamnă ministru, aşa aţi făcut-o: fără licitaţie"
gsp
"80% din firmele din Romania au sediul într-un apartament. De ce vă deranjează asta?"
Monica Iacob-Ridzi
"Aşa e, numai că doar două firme din Romania au sediul social în acelaşi apartament şi au primit 630.000 de euro de la MTS"
gsp
Firmele se prezintă
Printr-un mail trimis către gsp, Artisan Consulting (înfiinţată în aprilie 2006) şi Compania de Publicitate Mark (noiembrie 2008), cele două firme cărora MTS le-a încredinţat organizarea evenimentelor legate de "2 Mai-Ziua Tineretului", susţin următoarele:
» sînt companii ce oferă servicii de comunicare integrată (ATL, BTL, Media, PR);
» acţionarii celor două firme deţin experienţă de peste 10 ani în marketing şi publicitate;
» sediul firmelor este comun, într-un apartament de bloc, dar "pînă în aprilie 2009 şi-au desfăşurat activitatea într-un punct de lucru aflat într-o vilă din centrul Capitalei";
» acţionariatul celor două firme nu este identic: Artisan Consulting (Răzvan Nica-Udaligiu, Marian Georgescu, Bogdan Iacobescu) şi Compania Mark (Răzvan Nica-Udaligiu, Marian Georgescu, Bogdan Iacobescu şi Marius Negrea).
Ministrul Monica Iacob-Ridzi a venit ieri în redacţia GSP "ca să vă arăt că sînt decisă să lămuresc dosarul evenimentelor Zilei Tineretului 2 mai"
- Doamna Ridzi, puteţi explica oamenilor cum au fost alese firmele cărora ministerul le-a dat 630.000 de euro?
- Sînt deranjată de faptul că dumneavoastră aţi scris că le-am dat fără licitaţie.
- Aşa le-aţi şi dat. Fără licitaţie.
- E adevărat, dar n-a fost ilegal.
- Nici n-am susţinut că a fost ilegal. Dar a fost fără licitaţie. Haideţi să revenim, vă rugăm. Concret, cum s-au ales cele două firme?
- Am vrut să scot 100.000 de mii de tineri în stradă de 2 mai. Să fac ceva cum nu s-a mai făcut niciodată în România. Mi s-a explicat din minister că mai mult de 2.000 de oameni pe judeţ nu pot şi atunci m-am gîndit să adaug două evenimente mari, în Costineşti şi în Bucureşti.
Ministerul a ales din cutia poştală
- Bun, dar cum aţi ales firmele?
(intervine în discuţie Marius - Mihail Mărcuţă, şeful achiziţiilor de la MTS)
- La noi vin tot timpul diverse oferte. Anul acesta au venit trei. Sînt cele trei firme cărora le-am trimis invitaţia de a participa la procesul de încredinţare directă.
(stupoare de partea jurnaliştilor)
"Nu cunosc firmele de publicitate"
- Şi nu vi se pare că e ca şi cum ţi-ai lua mobilă doar după ofertele care îţi vin în cutia poştală?
(nici un răspuns, revine în discuţie Monica Ridzi)
- Eu nu cunosc firmele de publicitate. De unde să ştiu eu dacă Artisan şi Mark sînt mari sau mici?!
- Doamna ministru, nu dumneavoastră trebuie să le ştiţi, ci oamenii pe care îi aveţi angajaţi. Întrebarea e următoarea: pe de o parte spuneţi că aţi dorit să organizaţi ceva fără precedent, aţi alocat un buget imens de cheltuit într-o zi, două şi pe de altă parte MTS a ales două firme care nu intră probabil nici în Top 30 între companiile de publicitate, că înţelegem că asta aţi vrut. Nu vi se pare contradictoriu?
(Ridzi nu răspunde, dar intervine din nou Mărcuţă)
- Am construit o procedură internă şi am respectat-o. Eu nu eram şef atunci, dar vă spun că s-a lucrat corect.
O scenă de 75.000 de euro?
- Uitaţi un singur exemplu: din documentele pe care le-aţi adus şi care sînt publice, pentru Costineşti vi s-au cerut 75.000 de euro pentru "montarea unei mari scene, lumini şi sonorizare". Asta ne-a citit domnul Mărcuţă cu gura dînsului. Doar că scena mare a fost a MTV! Luminile şi sonorizarea de asemenea. Organizatorii v-au pus o scenă mică. Pe ce aţi dat 75.000 de euro? Sau aţi plătit pentru MTV, că nu înţelegem!
(Monica Iacob-Ridzi, imperturbabilă)
- Spuneţi-mi unde am greşit!
- Cu tot respectul, nu e treaba noastră de jurnalişti să vă consiliem pe dumneavoastră. V-am întrebat doar dacă nu vi se pare scump, foarte scump! Aţi semnat acest contract.
- Da, l-am semnat şi eu, şi alţii. Dar noi le-am spus celor două firme: ne interesează să avem anvergură. Restul a fost treaba lor.
- Şi pe cîţi bani nu e treaba dumneavoastră?
- Observ că deranjez pe foarte multă lume. Eu nu vreau să vin cu delaţiuni aici, dar puteţi compara cu alte evenimente făcute de alte ministere ca să vedeţi cît au costat.
- Doamna Ridzi, ne propuneţi să comparăm evenimente probabil supraevaluate între ele. Noi comparăm cu preţurile de piaţă.
- Dar comparaţi corect, vă rog. Eu deranjez, e clar, pentru că vreau să reformez sportul şi să fac ordine în sistem. Asta mi se pare fundamental.
"E tendenţios să scrieţi că am încredinţat cei 630.000 de euro fără licitaţie"
Monica Iacob-Ridzi
"Nu e tendenţios, e ontologic. Pur şi simplu, doamnă ministru, aşa aţi făcut-o: fără licitaţie"
gsp
"80% din firmele din Romania au sediul într-un apartament. De ce vă deranjează asta?"
Monica Iacob-Ridzi
"Aşa e, numai că doar două firme din Romania au sediul social în acelaşi apartament şi au primit 630.000 de euro de la MTS"
gsp
Firmele se prezintă
Printr-un mail trimis către gsp, Artisan Consulting (înfiinţată în aprilie 2006) şi Compania de Publicitate Mark (noiembrie 2008), cele două firme cărora MTS le-a încredinţat organizarea evenimentelor legate de "2 Mai-Ziua Tineretului", susţin următoarele:
» sînt companii ce oferă servicii de comunicare integrată (ATL, BTL, Media, PR);
» acţionarii celor două firme deţin experienţă de peste 10 ani în marketing şi publicitate;
» sediul firmelor este comun, într-un apartament de bloc, dar "pînă în aprilie 2009 şi-au desfăşurat activitatea într-un punct de lucru aflat într-o vilă din centrul Capitalei";
» acţionariatul celor două firme nu este identic: Artisan Consulting (Răzvan Nica-Udaligiu, Marian Georgescu, Bogdan Iacobescu) şi Compania Mark (Răzvan Nica-Udaligiu, Marian Georgescu, Bogdan Iacobescu şi Marius Negrea).