Articol de GSP - Publicat marti, 03 ianuarie 2023 12:29 / Actualizat marti, 03 ianuarie 2023 12:31
Advertorialele SEO au devenit un format publicitar de referință, propunând un conținut adaptat pe fundalul unor subiecte care sunt tratate în mod obișnuit pe site-ul suport. Care sunt însă cele mai bune sfaturi de care să ții cont atunci când vrei să realizezi o campanie eficientă de advertoriale?
Am putea spune că aceste advertoriale sunt o formă de publicitate foarte specifică, una care își are locul său bine definit în cadrul unei strategii de content marketing. Conținutul plătit este cel care vine să se adapteze site-ului web fără să perturbe însă în vreun fel experiența de lectură a utilizatorului.
Există diferite forme de articole sponsorizate, linkuri plătite sau publicații sugerate pe Facebook, toate având vocația de a respecta linia editorială a suportului digital pe care sunt difuzate.
1. Înțelege care sunt avantajele aduse de advertoriale. Formatul advertorialelor posedă numeroase avantaje atât pentru mărci, cât și pentru cei care le publică. Acest tip de articole pot angaja mai multă audiență decât un site cu publicitate clasică. Apoi, acest tip de publicitate apare în mod mai fluid pe fluxul de actualitate și utilizatorii pot găsi aici mai ușor informații în legătură cu centrele lor reale de interes.
Acest tip de conținut în plus, nu denaturează esența mijlocului mass media unde este publicat, nici poziția sa editorială.
2. Respectarea utilizatorului. Principiul de bază de la care nu ar trebui să te abați niciodată este respectarea cititorilor. Știu foarte bine cum să recunoască un conținut publicitar de proastă calitate și atunci când acesta nu le convine știu și cum să lase acest lucru de înțeles.
Trebuie deci să ai mare grijă la reputația ta de pe Internet. Nu îți poți permite să publici conținut fără să ții cont de cititori, de nevoile și de dorințele acestora.
3. Încearcă, de asemenea, să fii cât mai transparent. În ceea ce privește articolele sponsorizate, acestea au un succes evident în rândul internauților, deoarece aceștia nu percep acest gen de conținut ca și pe o publicitatea reală sau clasică. Trebuie deci să mizezi pe transparență și să spui clar că este vorba despre un advertorial sau un conținut sponsorizat. Scopul nu este deci să te joci cu audiența ta, ci să îi propui un conținut de un real interes.
4. Adaugă o adevărată valoare adăugată. Într-o campanie de advertoriale SEO este important sensul. Este deci extrem de important să propui cititorilor un adevărat fundal pentru cititori. Fie că vorbim despre video-uri pe Facebook sau despre bloguri pe site-urile web, ideea care ar trebui să te anime este cea a însoțirii, adică trebuie să dai mai multă valoare conținutului editorial, să îi înveți ceva pe internauți, să îi informezi cu privire la marca ta, dar și să îi distrezi în același timp. Este un punct de vedere pdagogic pe care trebuie să îl aplici atunci când vine vorba despre advertorialele tale SEO.
5. Trebuie să fii creativ. Este un crez esențial care trebuie să te urmărească mereu. Trebuie să te întrebi ce să faci pentru a fi cât mai creativ. Cum să propui cele mai interesante formate, cum să transmiți cele mai bune valori ale mărcii, să faci efortul de a gândi altfel și să te pui în locul celui care citește. Doar cu ajutorul creativității vei reuși să faci diferența.