GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Ascensiunea adidașilor sub observație: se îndepărtează bărbații de pantofii clasici?

Articol de GSP - Publicat marti, 28 iunie 2022 18:01 / Actualizat marti, 28 iunie 2022 18:01

Încălțămintea sport reprezintă peste 50% din vânzările de îmbrăcăminte activă.

În ciuda faptului că au înregistrat valori mai mici în comparație cu alți ani, vânzările de adidași au menținut sectorul modei pe linia de plutire în timpul pandemiei.

Experții susțin că adidașii se poartă și la locul de muncă, deoarece implică apropierea de clienți.

Adidașii au devenit indispensabili în orice garderobă, mai ales pentru bărbați. În urmă cu câțiva ani, adidașii au făcut pasul de pe pistele de alergare direct la evenimente, întâlniri de afaceri sau podiumuri. În acești ani, vânzările s-au înmulțit: giganții modei sportive își concentrează acum mai mult de 50% din vânzări pe încălțăminte.

Dar pandemia a sosit. În 2020, vânzările de adidași au scăzut cu 8,12%, la 106,749 miliarde de euro. Cu toate acestea, pierderea cotei de piață a fost una dintre cele mai puțin negative evoluții ale vânzărilor de modă în ansamblu.

Pe tot globul, încălțămintea a condus în 2020 la scăderea veniturilor, a producției și a ocupării forței de muncă. Acesta a fost singurul subsector al industriei modei care nu și-a crescut producția nici măcar o lună în 2020. În timp ce toate celelalte sectoare și-au revenit începând din iunie 2020, cel al pielăriei și al încălțămintei a rămas la rate negative de aproximativ 30% în fiecare lună.

Dacă vânzările de încălțăminte sunt în scădere în general, dar adidașii țin sus afacerea, va trebui să ne orientăm spre producția de adidași? Sau, privit din alt unghi, vor trebui producătorii să modifice designul pantofilor pentru a-i face să semene mai mult cu un pantof sport decât cu un pantof tradițional? Cu toate acestea, cel mai important aspect al acestei posibile transformări este dacă consumatorul va susține această tendință.

Depășirea crizei

Pandemia a fost nefastă pentru acest sector. Dacă stai acasă, cumperi mai puține haine și mai puțini pantofi. Dar evoluția din 2021 a fost diferită, iar în 2022 lucrurile par să stea și mai bine. Situația se îmbunătățește destul de mult, susțin experții. Datorită lockdown-ului, sectorul adidașilor a descoperit întregul potențial al rețelelor sociale, consolidându-și vânzările online. 

În linii mari, piața încălțămintei pentru bărbați este mai mică decât cea a încălțămintei pentru femei. Nu trebuie decât să deschizi garderoba unui bărbat și a unei femei. Există mult mai mulți pantofi în garderoba femeilor. Piața bărbaților este mai mică, deoarece bărbații consumă mai puțin și, atunci când o fac, preferă să aștepte chilipirurile sau reducerile. Cumpărăturile femeilor sunt mai impulsive, mai spun experții. 

Mai mult decât moda, sociologia

Creșterea numărului de formatori în toate domeniile merge mână în mână cu o schimbare socială a valorilor. Se preferă naturalețea în locul formalismului. Consumatorul are încredere în ceea ce este apropiat, natural și nepretențios, mai ales dacă are și un design atractiv. Sportul este, de asemenea, o valoare în sine: competiție sănătoasă, grijă de sine și efort. Toate aceste atribute pot fi găsite în adidași. Trăim în medii mai casual și mai confortabile. Depinde de sector, dar companiile nu mai sunt atât de exigente în ceea ce privește aspectul angajaților. Stilurile mai casual arată bine pentru a arăta apropierea față de client. De asemenea, adidașii necesită mai puțină întreținere. Pantofii eleganți trebuie curățați aproape în fiecare zi.

Adidași în loc de pantofi?

De câțiva ani încoace, mărcile de încălțăminte au optat pentru forme din ce în ce mai confortabile și mai flexibile, încorporând unele dintre caracteristicile adidașilor, cum ar fi modelele mai late, tălpile din silicon sau camerele de aer dintre interiorul și exteriorul pantofului. Vor merge mai departe? Sunt pantofii tradiționali în pericol de dispariție? Este adevărat că unii producători imită designul adidașilor pentru pantofi, adaptându-se gusturilor. 

Idei & oferte adidași bărbați

Să nu uităm că vorbim despre modă. Ceea ce este la modă astăzi este învechit mâine. Dar, în plus, atunci când se face o implementare foarte puternică într-un design, în mod normal, acesta nu rezistă pentru că este foarte marcat și se demodează în scurt timp, cred specialiștii.

În opinia specialiștilor, "un pantof bine făcut durează mult timp. Sunt anumite modele care sunt pe piață de mai mulți ani". Întrebați dacă sunt de părere că adidașii vor eradica în cele din urmă pantoful tradițional, răspunsul acestora a fost categoric: "Deloc. Un bărbat elegant va avea întotdeauna în garderoba sa două sau trei perechi de pantofi buni. Aceștia durează o viață întreagă și poți vedea calitatea de la distanță".

Adidași bărbați - oferte

În ciuda a ceea ce spun unii experți sau alții, tendința e evidentă. Bărbații preferă tot mai mult îmbrăcămintea și încălțămintea casual, comodă, iar schimbarea de paradigmă a început odată cu pandemia de covid, de acum doi ani. Adidașii câștigă tot mai mult teren și, deși probabil nu vor scoate definitiv de pe piață pantofii clasici, versiunile sport vor avea cea mai mare felie din piață în următorii ani.

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close