Articol de GSP - Publicat marti, 31 mai 2022 11:18 / Actualizat marti, 31 mai 2022 11:18
Fie că doreşti să cumperi pentru tine produse la cel mai bun preţ sau ai o afacere de natură comercială, accesul la producători îţi aduce o mulţime de avantaje. Pe lângă faptul că orice intermediar înseamnă adaosuri şi comisioane, relaţia directă cu un producător îţi oferă oportunitatea de a controla nu doar costurile, ci şi calitatea mărfii. Iată care sunt principalele avantaje ale cumpărării bunurilor de la cei care le produc:
Costul
Cu cât ajungi mai aproape de locul în care a fost produs un obiect, cu atât vei identifica preţul lui iniţial. Pe măsură ce intervin intermediarii – retaileri sau distribuitori – aceştia trebuie să-şi amortizeze investiţia în transport, depozitare, chirii, angajaţi, taxe, publicitate. Toate acestea se vor regăsi în preţul cu care vând la rândul lor acelaşi produs. Dacă reuşeşti să eviţi tot acest lanţ, poţi ajunge să cumperi bunurile cu până la 30% la ieftine decât în centrele comerciale.
Stocurile
Producătorii au linii dedicat exclusiv mărfurilor din portofoliu. Întreaga lor activitate constă în a produce ceea ce i-a consacrat. Cu excepţia bunurilor scoase din uz, într-un regim normal de lucru vor avea întotdeauna stocuri disponibile. În schimb, magazinele depind de mai mulţi distribuitori şi au diverse surse de aprovizionare. Se poate întâmpla ca obiectul pe care tu îl cauţi să nu fie în stoc. Motivele sunt diverse, de la cererea scăzută pentru anumite produse, modele sau mărimi până la strategii de marketing sau publicitate. Aşadar, ai încă un motiv să mergi direct la sursă pentru a fi sigur că găseşti ceea ce te interesează.
Transportul
Atunci când elimini intermediari, scade numărul de transporturi ale bunurilor. Cu cât sunt mai puţine rute, cu atât scade şi riscul de a se degrada în timpul transporturilor. În funcţie de natura bunurilor, acestea pot avea de suferit din cauza perisabilităţii sau a fragilităţii. Chiar dacă pachetele au un aspect exterior bun, starea precară a drumurilor le poate afecta. În plus, magazinele mari schimbă des stocurile de produse. Cele retrase de la raft pot fi relocate în alte spaţii comerciale, ceea ce înseamnă manipulare, ambalare, desfacere, transport şi riscuri de degradare. Însă nu întotdeauna ai acces direct la producător. Să luăm cazul unuia dintre cei mai mari jucători din piaţa românească. Întrucât nu poţi ajunge în fiecare zi la Oradea pentru câteva gustări împreună cu prietenii la un film, alege să cumperi chipsuri Viva de la distribuitor, cu livrare la tine acasă în cel mai scurt timp, la un preţ avantajos.
Depozitarea
Atunci când cumperi direct de la producător înseamnă că bunurile nu au călătorit dintr-un depozit în altul, în cine ştie ce condiţii. Magazinele online şi cele cu sediu fizic caută să lichideze stocurile cele mai vechi. Aşadar rişti să cumperi marfă care a stat o perioadă la raft, în depozit, în aer liber, în soare sau umiditate. Toţi aceşti factori pot degrada în timp bunurile. De cealaltă parte, producătorii au un flux continuu de vânzare, aşadar riscul de a achiziţiona un produs aproape de expirarea termenului de valabilitate este minim.
Posibilităţi de personalizare
Retailerii trebuie să acopere o mulţime de solicitări în magazinele lor. Căutând să satisfacă mai multe gusturi, îşi adaptează oferta la cererea pieţei. Au de suferit din această cauză cei care caută altceva decât se promovează. Aici intervine avantajul producătorilor: aceştia îşi refac stocurile de fiecare dată. În plus, dacă doreşti să personalizezi un anumit produs, cel mai simplu este să faci o comandă specială la producător, asupra căruia poţi interveni ulterior după propriul proiect.
Nu contează că achiziţionezi un singur obiect sau un întreg depozit. Accesul la sursa care îl produce îţi oferă condiţii mai bune de preţ, transport şi depozitare decât variantele intermediare.