GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Belgia se pregătește să interzică reclamele la jocuri de noroc

Articol de GSP - Publicat miercuri, 11 mai 2022 16:06 / Actualizat miercuri, 11 mai 2022 16:06

Companiile și platformele de jocuri de noroc nu mai pot face publicitate la radioul și televiziunea belgiană, precum și pe rețelele sociale, în ziare sau pe afișele de pe străzi. Acesta este rezultatul unei campanii guvernamentale care ar putea interzice toate formele de publicitate pentru industria jocurilor de noroc.

Până la sfârșitul anului, aproape toate formele de publicitate pentru jocurile de noroc din Belgia ar putea fi interzise. Ministrul Justiției Vincent Van Quickenborne a inclus acest aspect într-un proiect de decret regal din țară. Acesta a fost deja aprobat de șase miniștri, dar încă mai are nevoie de aprobarea Comisiei Europene, precum și de contribuții din partea Consiliului de Stat.

Belgia se pregătește să interzică reclamele la jocuri de noroc
Ministrul belgian al justiției Vincent Van Quickenborne

Platformele de jocuri de noroc și companiile din industrie nu ar mai putea face publicitate prin spoturi la televizor, radio sau în cinematografe. Interdicția ar include, de asemenea, reclame pe sau prin intermediul site-urilor web, rețelelor sociale, SMS-urilor, materialelor tipărite publicitare, revistelor, ziarelor și afișelor de pe străzi.

Toate contractele de publicitate și sponsorizare existente ar trebui să se încheie în octombrie anul viitor.

De asemenea, platformele de pariuri sportive nu ar mai avea voie să se angajeze în sponsorizări sportive, deși există o măsură tranzitorie până în 2025. Până atunci, companiile de jocuri de noroc ar putea face publicitate doar folosind numele mărcii sau sigla, atât pe tricouri, cât și în stadioane. Folosirea sloganurilor publicitare este deja interzisă, la fel ca și redarea reclamelor pe ecrane sau prin difuzoarele de pe stadioane.

În contextul turneelor ​​sportive, reclamele pot apărea în continuare la televizor până în ianuarie 2025. Cu toate acestea, ar permite numai reclame de maximum cinci secunde, cu maximum două pe oră și cu cel puțin cincisprezece minute înainte sau după difuzarea meciului.

Ar putea fi posibil, în așteptarea limbajului final inclus în măsură, să fie excepții pentru unele forme de publicitate: doar odată ce un vizitator ajunge pe un site web de jocuri de noroc sau se află într-o unitate de jocuri de noroc pe teren.

Contre la toate nivelurile

Inițiativa lui Van Quickenborne a luat prin surprindere Comisia pentru jocuri (GC), Kansspelcommissie. Printre altele, comisia este responsabilă cu monitorizarea și implementarea protecțiilor cetățenești in industria jocurilor de noroc. Aceasta se opune interzicerii generale a publicității pentru jocuri de noroc, având interese private, si preferă doar să implementeze controale care pot viza tinerii și pe cei cu probleme legate de jocurile de noroc.

De asemenea, partidul guvernamental Mișcarea Reformistă (RM) este împotriva interdicției. Cu toate acestea, nu oferă un ministru competent și, prin urmare, nu poate opri proiectul și, în cele din urmă, Decretul Regal.

CEO-ul Pro League, Lorin Parys, s-a declarat și el împotriva acestei mișcări. El afirmă că va costa cluburile ligii peste 12% din veniturile lor și „amenință să conducă mai mulți oameni către site-uri ilegale de jocuri de noroc fără reglementări”. Doar două dintre cele 18 cluburi de top nu au contracte de sponsorizare cu companii de jocuri de noroc.

Playtech: ȘOC! Veste BOMBĂ despre Elena Udrea! Judecătorii au luat decizia ACUM


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează