GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Ce cumpără românii de Black Friday în 2025?

Articol de GSP - Publicat miercuri, 15 octombrie 2025 09:13 / Actualizat miercuri, 15 octombrie 2025 09:13

Black Friday 2025 vine cu o nouă filosofie de cumpărături: mai multă atenție la calitate, bugete bine stabilite și mai puține decizii luate pe fugă. Românii știu exact ce își doresc, iar datele confirmă această schimbare de paradigmă.

Black Friday s-a transformat, în ultimii ani, dintr-un maraton al cumpărăturilor de sărbători într-un exercițiu de planificare financiară. Tot mai mulți români se pregătesc din timp pentru campaniile de reduceri, compară prețuri, își setează bugete și urmăresc produse esențiale sau dorințe amânate. Studiul anual realizat de Starcom România confirmă această tendință: consumatorii sunt mai informați, mai calculați și mai atenți la raportul calitate-preț decât oricând.

Cumpărături planificate și decizii calculate

Cea de-a zecea ediția a studiului anual realizat de Starcom România, relevă că în ultimii 2 ani, consumatorii au devenit mai conștienți de avantajele oferite de Black Friday.

Spre deosebire de anii anteriori, când achizițiile impulsive dominau, românii adoptă acum o abordare mai strategică. Peste 50% dintre consumatori optează pentru produse esențiale de care au cu adevărat nevoie, în timp ce 24% folosesc reducerile pentru a înlocui obiecte deja existente în locuință.

Această schimbare de comportament se reflectă și în planificarea din timp: 23% dintre cumpărători aplică tactica de a adăuga mai multe variante de produse în coșul de cumpărături pentru a nu rata nicio ofertă. Studiul revelează, de asemenea, o scădere cu 5 procente a consumatorilor celor care decid spontan să cumpere, confirmând că deciziile sunt tot mai bine informate și calculate.

Ce cumpără românii de Black Friday?

Ce cumpără românii de Black Friday în 2025?

Analizând rata de conversie dintre produsele adăugate în coș și cele efectiv achiziționate, studiul Starcom identifică un top variat de categorii. Românii s-au orientat atât către articole costisitoare, precum electrocasnice și televizoare, cât și către produse de consum rapid.

Electrocasnicele mari (mașini de spălat, frigidere, aspiratoare și alte aparate de dimensiuni mari) domină topul achizițiilor costisitoare. Televizoarele rămân un produs-vedetă al Black Friday, alături de laptopuri, telefoane și alte gadgeturi electronice. Bunurile de consum rapid și articolele pentru casă completează coșul de cumpărături al românilor. Consumatorii profită de reducerile mari pentru a-și face provizii inteligente, în cantități mari. Este vorba despre produse de curățenie, articole de îngrijire personală și așa mai departe.

Interesant este că, anul trecut, 7 din 10 români au optat pentru cumpărăturile exclusiv online în perioada Black Friday, apreciind economia de timp, reducerile mai mari și ușurința comparării prețurilor între diferiți retaileri.

În același timp, scorul mediu de satisfacție pentru Black Friday a crescut la 5,3 din 7 în 2024, cu 7 puncte procentuale mai mult față de 2023. Mai mult, românii estimează că Black Friday 2025 va atinge un scor de 5,6 din 7, ceea ce sugerează așteptări ridicate și o continuare a tendinței de profesionalizare a campaniei.

Parfumuri și cosmetice, un segment în creștere

Ce cumpără românii de Black Friday în 2025?

Un segment care capătă tot mai multă atenție în perioada Black Friday este cel al parfumurilor și cosmeticelor de calitate. Reducerile uriașe care pot fi găsite în această perioadă, le permit multor români să achiziționeze produse de lux, pe care nu și le-ar permite în mod normal. Așa se explică și interesul ridicat pentru Black Friday la parfumuri arăbești.

Notino, cel mai mare retailer european de cosmetice și parfumuri, prezent în circa 28 de țări, oferă în acest an reduceri de până la 30% la cele mai bune parfumuri și produse cosmetice între 10 și 30 noiembrie. Având peste 82.000 de produse unice de la 1.500 de branduri în portofoliu, platforma asigură prețuri identice atât online, cât și în magazinele fizice, eliminând complet frustrarea căutării celui mai bun deal.

În plus, brandul ceh se diferențiază față de concurență, la capitolul experienței de cumpărare, printr-o gamă de servicii premium: transport gratuit la comenzi peste 270 RON, 90 de zile pentru retur, serviciul Try It First (care permite testarea unui eșantion înaintea deschiderii produsului original), și chiar opțiuni de gravare personalizată și ambalare cadou de lux, pentru cei care vor să transforme parfumurile și cosmeticele în cadouri memorabile.

Citește și:
Acestea sunt grupele de la Campionatul Mondial din 2026 » România ar juca într-o grupă UȘOARĂ dacă s-ar califica
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Acestea sunt grupele de la Campionatul Mondial din 2026 » România ar juca într-o grupă UȘOARĂ dacă s-ar califica
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
Starul din Premier League s-a ferit, însă camerele tot l-au surprins cu celebra prezentatoare TV
Campionate
Starul din Premier League s-a ferit, însă camerele tot l-au surprins cu celebra prezentatoare TV
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Campionate
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Profit.ro
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează