GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Ce rol are antigelul și cum se folosește corespunzător

Articol de GSP - Publicat luni, 29 noiembrie 2021 12:00 / Actualizat miercuri, 01 decembrie 2021 12:25

Lichidul de răcire, cunoscut și sub denumirea de antigel se folosește în scopul pe care îl sugerează însuși numele său: atenuează căldura pe care motorul o generează în timpul condusului și împiedică supraîncălzirea acestuia. Are, așadar, rolul de a transfera căldura de la nivelul celei mai importante componente a autoturismului. Totodată, antigelul crește, datorită proprietăților sale termice, rezistența la fierbere.

Antigelul are însă și rol de încălzire. Datorită conținutului de etilen glicol, acest fluid nu îngheață în perioadele friguroase din sezonul rece și protejează motorul, având proprietăți anticorozive pentru radiator și circuitul de răcire. Mai mult decât atât, antigelul are și rolul de a lubrifia circuitul de ungere.

Cum se folosește antigelul

Spre deosebire de lichidul de motor, de exemplu, care se completează de regulă în cadrul reviziei tehnice periodice a mașinii, antigelul poate fi completat, la nevoie, chiar de către tine. Trebuie să știi însă că acesta trebuie diluat, în părți egale, cu apa distilata, pentru îmbunătățirea transferului de căldură și o eficiență sporită. 

E important să măsori cu precizie cantitățile de antigel și apă distilată, deoarece o cantitate prea mare sau prea mică din oricare dintre cele două lichide poate avea rezultate nedorite, precum transferul ineficient de căldură și protecția limitată oferită către circuitele menționate anterior.

Altfel spus, o cantitate mai mare de apă poate împiedica lubrifierea circuitului de ungere, iar acest lucru poate duce la defecțiuni ale pompei de apă. Totodată, o cantitate mai mare de 50% de apă distilată va afecta rezistența la fierbere și nu va mai preveni în mod eficient supraîncălzirea motorului.

În situația în care cantitatea de antigel depășește jumătate din lichidul folosit pentru răcirea ancătre motor, iar supraîncălzirea acestuia va deveni inevitabilă. În plus, adăugarea unei cantități de antigel mai mare decât cea de apă va rezulta într-un amestec vâscos, care circulă cu dificultate prin conductele circuitului de răcire.

Poți completa antigelul fără apă distilată?

Atunci când ai de completat o cantitate mică de lichid de răcire, poți folosi doar antigel. Asigură-te însă că nu vei face asta în mod repetat, deoarece proporția, respectiv vâscozitatea fluidului ar putea avea de suferit după completări repetate fără diluare, iar în această situație, riscurile despre care vorbeam mai sus sunt inevitabile. 

Când ar trebui să completezi lichidul de răcire?

Dacă autoturismul tău nu este prevăzut cu un sistem de avertizare privind scăderea nivelului lichidului de răcire, va fi necesar să verifici tu, periodic, nivelul acestuia. Antigelul se consumă în funcție de cât folosești autoturismul, dar și proporțional cu temperaturile la care este expus motorul. În cazul în care gradul de utilizare al mașinii nu este unul foarte mare, însă lichidul de răcire impune completare sau schimbare frecventă, este indicată o programare la service, pentru diagnoză. Este posibil ca circuitele să nu mai funcționeze corespunzător, recipientul să fie fisurat sau chiar să ai o problemă de supraîncălzire a motorului. 

Totodată, e important să ții cont de faptul că, indiferent dacă lichidul de răcire este completat în service sau de către tine, motorul trebuie să fie rece, pentru a nu genera presiune la nivelul vasului de expansiune.

Antigelul este un lichid vital pentru funcționarea corespunzătoare a motorului și, implicit, a autoturismului. Asigură-te că îl folosești în mod corect și că beneficiezi din plin de proprietățile tale.

Sursă foto: Pexels

EXCLUSIV: Anunțul momentului pentru Gigi Becali » Fotbalistul se întoarce la FCSB: „Direct atacant îl bag!”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează