Articol de GSP - Publicat marti, 25 ianuarie 2022 18:01 / Actualizat marti, 25 ianuarie 2022 18:01
Dacă ai o firmă de curierat, de transport sau oferi servicii de logistică 3PL, știi că succesul afacerii tale depinde în mare măsură de gradul de satisfacție a clienților pe care îi ai.
Livrarea în timp util și în cele mai bune condiții a mărfurilor este un prim factor care îi influențează pe clienți să continue parteneriatul cu tine, motiv pentru care specialiștii în optimizarea lanțului de aprovizionare îți recomandă să găsești și să folosești soluții software de gestionare eficientă a activităților de transport pe care le desfășori.
Pe lângă sistemul arhicunoscut de organizare și optimizare a transporturilor, TMS (Transport Management System), mai există și alte soluții în acest domeniu. Pentru a te asigura că marfa va fi livrată întotdeauna la timp, ai putea integra în sistemul informatic al companiei tale și o soluție software POD (Proof of Deliverysau dovada livrării coletelor și mărfurilor).
Ce este un sistem POD?
Un sistem POD este o aplicație folosită de companiile care vor să urmărească toate livrările în curs sau să acceseze rapid informații legate de cele deja efectuate. Această soluție software poate fi utilizată pe de-o parte de administratori (manageri) și de șoferi (executanți), pe de altă parte. Administratorii au acces la lista completă a comenzilor de transport, iar șoferii au acces numai la informațiile privind cursele și sarcinile care le sunt alocate.
Comenzile de transport sunt alocate fiecărui șofer în funcție de gradul de prioritate și de programul de livrare stabilit de comun acord cu clientul-persoană juridică sau comunicat clientului-persoană fizică. Respectarea termenelor de livrare este consemnată sau infirmată prin înregistrarea orelor la care șoferii confirmă predarea bunurilor. În acest fel, un manager poate verifica oricând dacă și când a fost finalizată orice livrare și dacă predarea mărfurilor s-a făcut la timp.
În plus, este posibilă și înregistrarea în aplicație a retururilor de ambalaje sau de marfă. Apariția retururilor de marfă poate indica:
- erori survenite înainte de încărcare - trimiterea altor produse în locul celor comandate;
- respingerea mărfurilor pe motivul deteriorării lor pe traseu (condiții precare/necorespunzătoare de transport);
- anularea de către clienți, în ultimul moment, a comenzilor făcute.
O evidență a motivelor de returnare a mărfurilor îți poate arăta clar și în ce stare au fost predate bunurile și te ajută să vezi dacă trebuie luate măsuri de îmbunătățire a procedurilor sau condițiilor de transport.
Ce funcționalități prezintă o aplicație POD?
Un sistem POD acoperă o paletă largă de activități de livrare, iar funcționalitățile aplicației urmăresc etapele tuturor operațiunilor care trebuie efectuate. Pentru a livra comenzile, fiecare șofer poate vizualiza toate datele curselor care i-au fost alocate. De asemenea, poate face fotografii care să faciliteze pe viitor identificarea mai rapidă a locațiilor de livrare și de către ceilalți șoferi atunci când vor transporta produse la aceleași adrese.
În plus, adăugarea un link către Google Maps îi permite șoferului să vizualizeze traseul pe care îl are de parcurs până la destinație. Faptul că șoferul este ghidat pas cu pas contribuie la eliminarea erorilor care pot apărea din cauza necunoașterii unui anumit traseu și, deci, la reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității.
Opțiunile puse la dispoziția șoferului în fiecare fereastră a aplicației îi permit să își desfășoare activitatea repede și eficient, fără să omită ceva. Pe scurt, acest lucru înseamnă că șoferul poate:
- să marcheze pauzele făcute pe traseu;
- să anuleze o livrare, dacă pe parcurs este anunțat că un client și-a anulat comanda;
- să confirme încasările, finalizarea unei livrări și finalizarea cursei (adică a tuturor livrărilor dintr-o comandă de transport);
- să înregistreze preluarea unor retururi de mărfuri sau ambalaje returnabile, dacă este cazul.
Toate datele privind cursele sunt înregistrate pe teren și stocate în baza de date aferentă aplicației astfel încât managerii să le poată accesa oricând și să identifice eventuale probleme care trebuie remediate pentru îmbunătățirea serviciilor de livrare.
De ce beneficii te bucuri dacă investești într-o aplicație POD?
O aplicație POD, de obicei integrată într-un sistem de management al transporturilor (TMS), este o investiție pe termen lung în succesul afacerii tale. Automatizarea completă a proceselor de confirmare a livrărilor, emiterea chitanțelor și facturilor direct pe teren, simplificarea fluxului de lucru, monitorizarea curselor în timp real și asigurarea trasabilității mărfurilor gestionate sunt principalele beneficii de care te poți bucura dacă alegi să utilizezi o aplicație POD.
Un alt avantaj, demn de luat în considerare, al acestui sistem care face dovada livrărilor coletelor și mărfurilor, este designul său simplu și intuitiv. Interfața aplicației este prietenoasă și nu impune investiții într-un training costisitor pentru angajații care o vor folosi. Soluția POD se poate instala, simplu și rapid, pe telefoane sau terminale mobile, fără configurații hardware complexe.
Toate acestea te ajută să faci economii substanțiale de timp și bani, să elimini eventualele erori umane de pe parcursul activităților de transport și livrare, să mărești gradul de productivitate a angajaților și să asiguri livrarea mărfurilor în timp util și în cele mai bune condiții. Vei reuși să menții satisfacția clienților la un nivel înalt și vei obține ceea ce este foarte important pentru orice afacere – un profit mult mai mare.