Articol de GSP - Publicat miercuri, 25 iunie 2025 17:32 / Actualizat miercuri, 25 iunie 2025 17:32
Când vine vorba despre inovație pe două roți, numele Honda este un reper incontestabil.
De-a lungul istorie mărcii japonezii au inventat, testat și lansat pe piață diferite tehnologii care au schimbat experiența de condus a utilizatorilor și, în timp, au adus brandul pe primul loc al topului vânzărilor de motociclete la nivel mondial.
Transmisia cu dublu ambreiaj, cunoscută mai mult sub acronimul DCT (Dual Clutch Transmission), a fost lanata în 2010, atunci când echipa modelul Honda VFR1200F și completă astfel o soluție de succes alături de motorul V4, transmisia cardanica sau ABS-ul combinat.
De atunci și până în prezent, când echipează nu mai puțin de 7 modele din diferite clase, cutia DCT s-a regăsit sau încă se regăsește în echiparea unor motociclete ca Africa Twin, NC 750, X-ADV sau legendarul Gold Wing.
Asta arată în mod clar încrederea în această tehnologie, dar și versatilitatea ei, fiind folosită pe modele de “comuting”, touring, off road sau scutere de cilindree mare.
Pe scurt, DCT este o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, care îmbină perfect confortul unei transmisii automate cu rapiditatea și precizia unei cutii manuale.
Dacă la primele generații cutia nu avea rafinamentul cutiilor manuale Honda, consacrate pentru feelingul plăcut, precis dar delicat, în felul în care schimbă treptele de viteză, ultima generație arată clar și evident atenția acordată perfecționării acestei cutii de viteze.