GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Tendințe și evoluții pe piața vehiculelor comerciale

Articol de GSP - Publicat luni, 22 noiembrie 2021 12:00 / Actualizat miercuri, 24 noiembrie 2021 12:36

Schimbările apărute în ultimii doi ani au adus modificări importante în activitățile de transport și au determinat adaptarea flotei de mașini la noul model de business. Creșterea masivă a cumpărăturilor online a dus la inovarea segmentului de  vehicule comerciale, iar principalele tendințe și evoluții se preconizează a fi următoarele:

Trecerea la  alimentarea autovehiculelor cu energie verde 

Noua generație de vehicule comerciale uşoare va fi reprezentată de utilitare moderne, cu tehnologii avansate, emisii reduse și funcționare mai ecologică. Așa-numitele dube albe, pe combustibili fosili, vor fi înlocuite treptat de dube verzi, bazate pe energie curată. Acest lucru este necesar din cauza creșterii traficului de livrare în marile aglomerări urbane.

Reducerea emisiilor în marile orașe europene reprezintă o prioritate pentru autoritățile naționale și pentru liderii de la Bruxelles, de aceea este importantă dotarea flotei de mașini cu vehicule moderne și performante.

Pentru achiziționarea unor autovehicule în conformitate cu cerințele pieței, este recomandată colaborarea cu furnizori profesionali, precum truck1.ro, care garantează produse certificate la nivel internațional, potrivite pentru transporturi rutiere urbane, naționale și transfrontaliere.

Dependența de comerțul online a determinat modificări majore în ritmul de aprovizionare și companiile trebuie să țină seama de acest fenomen atunci când realizează strategiile de dezvoltare, mai ales în ceea ce privește achiziționarea unei flote noi de autoutilitare pentru transport mărfuri.

Livrări ”pe ultimul kilometru” cu vehicule comerciale ușoare

O tendință importantă este cea a livrărilor pe ultimul kilometru, cauzată de creșterea enormă a comenzilor online. Pentru că numărul de colete s-a triplat, a fost necesară sporirea flotei auto și a numărului de curse efectuare între depozite și operatorii de retail. 

Cu ajutorul unor vehicule comerciale ușoare precum Volkswagen Caddy s-a generalizat modul de aprovizionare prin noduri de proximitate, aflate la intrarea în zonele metropolitane și în centre regionale care coordonează activitatea la nivelul județelor.

Aceste hub-uri urbane pentru aprovizionarea cu o gamă largă de produse alimentare și nonalimentare permit gestionarea unor curse mai scurte și mai dese, astfel că transportul este optimizat și poate ține pasul cu ritmul accelerat al cererii din comerțul electronic.

Astfel se realizează mai ușor previzionarea consumului de combustibil și a disponibilității vehiculelor comerciale. Sunt stabilite rutele optime către facilitățile logistice și se pot integra mai mulți beneficiari în cadrul aceluiași transport.

Optimizarea livrărilor prin soluții software de logistică 

Modificările din domeniul comercial au determinat reorganizarea transporturilor după criterii noi, de aceea este necesară implementarea unor aplicații software care să ajute la optimizarea întregului lanț logistic.

Tendințele sunt folosirea inteligenței artificiale și a conceptului Big data, pentru soluții digitale care să upgradeze procesul de livrare și să folosească mai eficient autovehiculele comerciale utilizate pentru transport de mărfuri.

Se recomandă soluții software de tip TMS (Transport Management System) care  planifică și optimizează rutele de transport, prin aplicarea celor mai moderne tehnologii. Astfel se realizează gestionarea optimă a transporturilor rutiere cu vehicule comerciale din flota proprie sau cu mașini închiriate.

Tendințele și evoluțiile prezentate contribuie la diminuarea costurilor de transport, coordonarea rutelor după criterii de eficiență și automatizarea operațiunilor de preluare a mărfurilor, încărcare, transport și livrare.

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează