INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  LICENŢIERE

Fanii prind putere

Articol de - Publicat sambata, 07 august 2010 00:00

Din 2012, UEFA va impune drept criteriu de licenţiere pentru cupele europene existenţa la cluburi a unor departamente oficiale pentru legătura cu suporterii

Cluburile vor trebui să numească un ofiţer de legătură cu susţinătorii, să faciliteze comunicarea între suporteri şi conducere, să le atribuie un rol prioritar fanilor în viaţa echipei


Veste bună dinspre UEFA pentru suporterii echipelor româneşti participante în cupele europene. Din sezonul 2012/2013, fiecare club calificat în competiţiile continentale va fi obligat să aibă un departament propriu, dedicat exclusiv relaţiei cu fanii. Şi va trebui să prevadă în organigrama oficială un ofiţer de legătură cu publicul, Supporter Liaison Officer (SLO) în denumirea UEFA. Sectorul respectiv va face parte dintre criteriile obligatorii pentru obţinerea licenţei de participare în Champions League sau Europa League!

Interfaţă între suporteri şi şefii clubului
"Nu există pînă acum în România un astfel de post", explică Viorel Duru, şeful de licenţiere al FRF. "SLO deja funcţionează în cîteva ţări şi sprijină în mod direct dialogul dintre susţinători şi club", punctează pentru GSP directorul de specialitate al UEFA, Sefton Perry. SLO nu va avea doar misiunea de a se ocupa de problemele legate de deplasările suporterilor. Va trebui să fie o interfaţă în legătura dintre fani şi conducere. "Să prezinte credibilitate printre susţinători", întăreşte UEFA.

Cluburile vor trebui practic să aibă un grup asumat de suporteri oficiali, să creeze o bază de date cu identitatea acestora, îndeobşte abonaţi sau deţinători ai unor carduri de membru. Pentru fiecare se vor crea în mod obligatoriu anumite facilităţi: preţuri preferenţiale la bilete, servicii speciale cu ocazia deplasărilor, pachete atractive pentru membrii de familie.

Rol activ pentru susţinători
"Am vrea să creăm un cadru civilizat pentru un dialog contructiv între fani şi club, să poată fi informaţi cu prioritate inclusiv despre politica de transferuri, obiective, cheltuieli", explică Perry.

Ideea ar fi ca suporterii să devină un factor activ în viaţa grupărilor pe care le susţin, iar părerile lor să fie luate în considerare de managementul clubului. Dar, în egală măsură, UEFA gîndeşte proiectul şi ca pe un mecanism de supraveghere mai strictă a fanilor, astfel încît cei care produc turbulenţe sau sînt implicaţi în acţiuni violente să poată fi mai uşor identificaţi şi marginalizaţi.


"UEFA va organiza înainte de Crăciun o întîlnire cu directorii de licenţiere ai federaţiilor europene şi atunci se va discuta în amănunt misiunea departamentului de legătură cu fanii"
Sefton Perry, şef sector licenţiere UEFA


17 ţări din Europa sînt înscrise, prin grupuri de fani, în Supporters Direct, organism care lucrează cu UEFA pentru implementarea conceptului SLO

Din 2012, UEFA va impune drept criteriu de licenţiere pentru cupele europene existenţa la cluburi a unor departamente oficiale pentru legătura cu suporterii

Cluburile vor trebui să numească un ofiţer de legătură cu susţinătorii, să faciliteze comunicarea între suporteri şi conducere, să le atribuie un rol prioritar fanilor în viaţa echipei

Veste bună dinspre UEFA pentru suporterii echipelor româneşti participante în cupele europene. Din sezonul 2012/2013, fiecare club calificat în competiţiile continentale va fi obligat să aibă un departament propriu, dedicat exclusiv relaţiei cu fanii. Şi va trebui să prevadă în organigrama oficială un ofiţer de legătură cu publicul, Supporter Liaison Officer (SLO) în denumirea UEFA. Sectorul respectiv va face parte dintre criteriile obligatorii pentru obţinerea licenţei de participare în Champions League sau Europa League!

Interfaţă între suporteri şi şefii clubului
"Nu există pînă acum în România un astfel de post", explică Viorel Duru, şeful de licenţiere al FRF. "SLO deja funcţionează în cîteva ţări şi sprijină în mod direct dialogul dintre susţinători şi club", punctează pentru GSP directorul de specialitate al UEFA, Sefton Perry. SLO nu va avea doar misiunea de a se ocupa de problemele legate de deplasările suporterilor. Va trebui să fie o interfaţă în legătura dintre fani şi conducere. "Să prezinte credibilitate printre susţinători", întăreşte UEFA.

Cluburile vor trebui practic să aibă un grup asumat de suporteri oficiali, să creeze o bază de date cu identitatea acestora, îndeobşte abonaţi sau deţinători ai unor carduri de membru. Pentru fiecare se vor crea în mod obligatoriu anumite facilităţi: preţuri preferenţiale la bilete, servicii speciale cu ocazia deplasărilor, pachete atractive pentru membrii de familie.

Rol activ pentru susţinători
"Am vrea să creăm un cadru civilizat pentru un dialog contructiv între fani şi club, să poată fi informaţi cu prioritate inclusiv despre politica de transferuri, obiective, cheltuieli", explică Perry.

Ideea ar fi ca suporterii să devină un factor activ în viaţa grupărilor pe care le susţin, iar părerile lor să fie luate în considerare de managementul clubului. Dar, în egală măsură, UEFA gîndeşte proiectul şi ca pe un mecanism de supraveghere mai strictă a fanilor, astfel încît cei care produc turbulenţe sau sînt implicaţi în acţiuni violente să poată fi mai uşor identificaţi şi marginalizaţi.

"UEFA va organiza înainte de Crăciun o întîlnire cu directorii de licenţiere ai federaţiilor europene şi atunci se va discuta în amănunt misiunea departamentului de legătură cu fanii"
Sefton Perry, şef sector licenţiere UEFA

17 ţări din Europa sînt înscrise, prin grupuri de fani, în Supporters Direct, organism care lucrează cu UEFA pentru implementarea conceptului SLO

Playtech: BOMBĂ! Patrick Borcea va deveni MILIONAR în euro. Afacerea care îi umple conturile de bani


Comentarii (2)
nicolinho
nicolinho  •  07 August 2010, 16:48

UEFA are nevoie de bani.

komo
komo  •  07 August 2010, 16:28

hmmm.. monitorizara maselor de oameni.. hmm.. bine gindita treaba asta

Vezi toate comentariile (2)
Comentează