Articol de Daniel Grigore - Publicat miercuri, 08 octombrie 2025 10:10 / Actualizat miercuri, 08 octombrie 2025 10:40
Între 15 și 18 august 2025, zilele în care s-a desfășurat prima etapă a noului sezon de Premier League, reprezentanți ai Universității din Bristol au analizat transmisiunile TV și radio, dar și activitatea relevantă din social media, și au numărat un total de 27.440 de reclame la casele de pariuri!
Rezultatele au fost descrise drept „uluitoare” de către cei care militează pentru reforme în domeniul jocurilor de noroc. În cadrul studiului, cercetătorii au urmărit 29 de ore de transmisiuni live în Marea Britanie. În paralel, au monitorizat frecvențele radio și activitatea din social media legată de meciurile din runda inaugurală a Premier League.
La fața locului, au fost contabilizate siglele de pe echipamentele de joc și de încălzire, siglele afișate în incinta stadioanelor, pe panourile publicitare și cele de la interviuri. În meciul de pe 16 august dintre Wolverhampton și Manchester City au fost, în medie, 22 de astfel de reclame în fiecare minut de joc.
O altă concluzie a studiului, prezentată de publicația The Athletic, este că aproape jumătate din totalul reclamelor la pariuri au fost vizibile în intervalul în care era în vigoare interdicția „whistle-to-whistle”, care ar trebui să oprească reclamele la jocuri de noroc în timpul transmisiunilor live, de la primul până la ultimul fluier al partidelor. În acea fereastră au fost 13.200 de mesaje / reclame, cu tot cu cele mediul online.
Studiu în Premier League: 27.440 reclame la pariuri în prima etapă de campionat
Este al treilea an consecutiv în care Universitatea din Bristol realizează un astfel de studiu. Totalul din acest an, de 27.440 de reclame, este puțin sub cel din prima etapă a sezonului 2024/2025, dar triplu față de cel înregistrat cu două sezoane în urmă.
Parlamentarul Sir Iain Duncan Smith, fost conducător al Partidului Conservator, acum președinte al grupului parlamentar menit să reformeze industria jocurilor de noroc, a comentat rezultatele studiului:
„Nivelul reclamelor este de-a dreptul uluitor. Industria [jocurilor de noroc] a susținut că va lua măsuri pentru a se autoreglementa și a reduce numărul reclamelor, dar nu s-a ținut de cuvânt. Interdicția whistle-to-whistle este prea limitată și ineficientă”.
În 2023, cluburile din Premier League au votat ca începând cu sezonul 2026/2027, să nu mai poată avea case de pariuri ca sponsori principali, cei care apar pe partea din față a tricourilor de joc. În prezent, cu 10 luni înainte ca acea interdicție să intre în vigoare, 11 dintre cele 20 de cluburi de primă ligă au, printre sponsori, o casă de pariuri.