SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

BMW: 7+5+x=5 GT

Articol de GSP - Publicat luni, 16 august 2010 00:00

Bazat pe platforma tehnică a Seriei 7 şi afişînd elemente ale Seriei 5, GT-ul bavarez se vrea un coupe in patru uşi mai altfel. E un fel de BMW al "autobuzelor"!


Cînd spui BMW, spui stil, spui eleganţă, spui sportivitate, performanţe, ergonomie, etc.! Seria 5 Gran Turismo (GT) respectă "reţeta", dar o condimentează cu cîteva elemente proprii unui SAV (Sport Activity Vehicle), precum spaţiul pentru cap şi picioare sau versatilitatea habitaclului. Şi, pentru ca melanjul să fie complet, la interior s-a optat pentru patru locuri individuale, ca la limuzinele de lux. Totul are însă şi un preţ: centrul de greutate a urcat iar, din profil, Seria 5 GT aduce a monovolum, ca, de altfel, şi R-Klasse-ul celor de la Mercedes. Pavilionul arcuit ca la un coupe indulceste insa privelistea si tradeaza caracterul dinamic al maşinii.

GT-ul bavarez este ideal pentru călătoriile lungi. Poziţia uşor ridicată a scaunelor favorizează accesul extrem de facil la bord, precum şi o vizibilitate optimă. În faţă, pentru că în spate, din cauza hayon-ului plonjat şi al montanţilor masivi nu prea se vede nimic! Te salvează senzorii de parcare... Apoi, cele 4 fotolii individuale se mulează şi pe spatelor celor mai pretenţioşi pasageri. Iar poziţia la volan se caracterizează prin ergonomie.

La drum, aproape că nu este nici o diferenţă între 5-ul GT şi Seria 7. Suspensia activă, cu 3 setări predefinite (Normal, Sport, SportĂ), îşi face treaba impecabil, adaptîndu-se continuu condiţiilor de drum şi stilului de pilotaj. Diesel-ul de 3.0 litri/245 CP din dotarea maşinii testate trage neobosit  pe o plajă largă de turaţii. Iar în modurile "Sport" sau "SportĂ", cutia de viteze automată, cu 8 trepte, nu ezită să scoată untul din el.

Diferenţa dintre 5 GT şi "şeptar" se simte doar pe virajele abordate în forţă, unde centrul de greutate mai ridicat dă oarece senzaţii de balans.


Plusuri. Dinamică şi... rame lipsă
În ciuda gabaritului şi al aspectului masiv, Seria 5 GT este agilă ca o limuzină normală. Acest lucru se datorează, în primul rînd, expertizei inginerilor care au proiectat maşina, dar şi electronicii îmbarcate. De pildă, suspensia faţă cu dublu braţ de control al direcţiei este completată de o punte spate de tip Integral-V. Standard, GT-ul vine cu suspensie spate pneumatică, dar opţional este oferit sistemul Adaptive Drive, care cobină amortizoarele controlate electronic şi stabilizatoarele antiruliu active. Apoi, se poate alege direcţia activă (Integral Active Steering), ce "mişcă" şi roţile spate, favorizînd controlul în orice situaţii.

Pe de altă parte, un plus "subiectiv" al Seriei 5 GT îl constituie portierele cu geam fără ramă. În afară de Subaru, care a utilizat ani la rînd acestă soluţie în clasa medie, acest artificiu aparţine aproape în exclusivitate coupe-urilor de lux.


Minusuri. Provocare ideologică
BMW Seria 5 GT nu este nici limuzină, nici break, nici coupe, nici SAV. Are cîte puţin din doate. Curajul bavarezilor de a păşi în necunoscut şi de a pune bazele unui segment nou merita apreciat. Au mai făcut-o şi le-a mers! Cel mai recent exemplu îl reprezintă X6-le. Dar cu 5 GT-ul este altceva. Dacă X6-le este o alternativă la X5, GT-ul nu are corespondent nici măcar în tabăra concurenţei.


58.714 euro (TVA inclus) este preţul de bază al Seriei 5 GT cu motor diesel de 3.0 litri/245 CP

Bazat pe platforma tehnică a Seriei 7 şi afişînd elemente ale Seriei 5, GT-ul bavarez se vrea un coupe in patru uşi mai altfel. E un fel de BMW al "autobuzelor"!

Cînd spui BMW, spui stil, spui eleganţă, spui sportivitate, performanţe, ergonomie, etc.! Seria 5 Gran Turismo (GT) respectă "reţeta", dar o condimentează cu cîteva elemente proprii unui SAV (Sport Activity Vehicle), precum spaţiul pentru cap şi picioare sau versatilitatea habitaclului. Şi, pentru ca melanjul să fie complet, la interior s-a optat pentru patru locuri individuale, ca la limuzinele de lux. Totul are însă şi un preţ: centrul de greutate a urcat iar, din profil, Seria 5 GT aduce a monovolum, ca, de altfel, şi R-Klasse-ul celor de la Mercedes. Pavilionul arcuit ca la un coupe indulceste insa privelistea si tradeaza caracterul dinamic al maşinii.

GT-ul bavarez este ideal pentru călătoriile lungi. Poziţia uşor ridicată a scaunelor favorizează accesul extrem de facil la bord, precum şi o vizibilitate optimă. În faţă, pentru că în spate, din cauza hayon-ului plonjat şi al montanţilor masivi nu prea se vede nimic! Te salvează senzorii de parcare... Apoi, cele 4 fotolii individuale se mulează şi pe spatelor celor mai pretenţioşi pasageri. Iar poziţia la volan se caracterizează prin ergonomie.

La drum, aproape că nu este nici o diferenţă între 5-ul GT şi Seria 7. Suspensia activă, cu 3 setări predefinite (Normal, Sport, SportĂ), îşi face treaba impecabil, adaptîndu-se continuu condiţiilor de drum şi stilului de pilotaj. Diesel-ul de 3.0 litri/245 CP din dotarea maşinii testate trage neobosit  pe o plajă largă de turaţii. Iar în modurile "Sport" sau "SportĂ", cutia de viteze automată, cu 8 trepte, nu ezită să scoată untul din el.

Diferenţa dintre 5 GT şi "şeptar" se simte doar pe virajele abordate în forţă, unde centrul de greutate mai ridicat dă oarece senzaţii de balans.

Plusuri. Dinamică şi... rame lipsă
În ciuda gabaritului şi al aspectului masiv, Seria 5 GT este agilă ca o limuzină normală. Acest lucru se datorează, în primul rînd, expertizei inginerilor care au proiectat maşina, dar şi electronicii îmbarcate. De pildă, suspensia faţă cu dublu braţ de control al direcţiei este completată de o punte spate de tip Integral-V. Standard, GT-ul vine cu suspensie spate pneumatică, dar opţional este oferit sistemul Adaptive Drive, care cobină amortizoarele controlate electronic şi stabilizatoarele antiruliu active. Apoi, se poate alege direcţia activă (Integral Active Steering), ce "mişcă" şi roţile spate, favorizînd controlul în orice situaţii.

Pe de altă parte, un plus "subiectiv" al Seriei 5 GT îl constituie portierele cu geam fără ramă. În afară de Subaru, care a utilizat ani la rînd acestă soluţie în clasa medie, acest artificiu aparţine aproape în exclusivitate coupe-urilor de lux.

Minusuri. Provocare ideologică
BMW Seria 5 GT nu este nici limuzină, nici break, nici coupe, nici SAV. Are cîte puţin din doate. Curajul bavarezilor de a păşi în necunoscut şi de a pune bazele unui segment nou merita apreciat. Au mai făcut-o şi le-a mers! Cel mai recent exemplu îl reprezintă X6-le. Dar cu 5 GT-ul este altceva. Dacă X6-le este o alternativă la X5, GT-ul nu are corespondent nici măcar în tabăra concurenţei.

58.714 euro (TVA inclus) este preţul de bază al Seriei 5 GT cu motor diesel de 3.0 litri/245 CP

Campionul modest de la FCSB » Povestea unui fotbalist atipic din vestiarul roș-albastru: greu încercat în copilărie și salvat de soție + locuiește în zona blamată de bucureșteni

FCSB se transformă total » Planul lui Becali pentru Liga Campionilor conține și „opțiunea interzisă, din umbră”


Comentarii (1)
anytwo
anytwo  •  16 August 2010, 21:03

intrati pe www.anytwo.ro .. ai posibilitatea sa inveti poker de la pro-players, ai oportunitatea de a-ti incepe cariera de jucator de poker **** primind 20 Euro la UniBet, gratuit si fara a face nici un depozit, si beneficiezi si de un rakeback de 30% ..

Vezi toate comentariile (1)
Comentează