SPORTURI  »  AUTO  »  DACIA DUSTER

Botez pe gheaţă

Articol de - Publicat luni, 23 noiembrie 2009 00:00

Dacia Duster a apărut pentru prima oară în public la un circuit din Franţa. Pilotată de Alain Prost, maşina care pregăteşte apariţia SUV-ului din 2010 a fost în centrul atenţiei

Acum 16 ani, Alain Prost cîştiga ultimul său titlu mondial în Formula 1. La sfîrşitul lui 2009, marele pilot francez conduce o Dacie. Nu una de serie, ci una pregătită special pentru un circuit de gheaţă. Cine şi l-ar fi imaginat pe Prost într-o maşină "made in Mioveni" acum un deceniu? Nimeni, nu mai zicem de Alain. "Lumea e într-o continuă mişcare", a parat elegant francezul. Unul foarte amabil, care n-a fugit deloc de întrebări. A fost sincer şi a spus că acasă conduce un Audi Q7. Job-ul lui este însă  acum Duster.

Trofeul Andros
Prost şi Duster vor alerga pe gheaţă într-o competiţie de tradiţie, Trofeul Andros organizată o staţiune pentru oameni bogaţi şi îndrăgostiţi de schi din Alpii Francezi. Maşina e unică. Are un motor de 3 litri pe benzină şi 350  CP.

Povestea Duster-ului preparat special de Renault Sport Technologies a apărut în vară. Cei de la Dacia i-au propus lui Alain să fie pilotul lor. El nu se mai urcase într-o astfel de maşină şi a acceptat pe loc. "Francezii au auzit de Dacia cînd a fost făcut Loganul. Apoi a apărut Sandero, care se bucură de succes", a povestit Prost, prietenul Nadiei Comăneci şi a al lui Ilie Năstase, după propriile mărturisiri.

Lui Prost îi place Duster. Cu siguranţă şi Duster e fericită că a nimerit pe mîinile extrem de pricepute ale lui Alain. Bun marketing pentru francezii de la Dacia! Presa şi-a făcut programări pentru interviuri, iar fanii au fost nevoiţi să fie răbdători pentru poze şi autografe.

14.000 de euro un Duster?
Europa va vedea Duster-ul de serie, adică SUV-ul Daciei, la începutul lui 2010. La Geneva, cu ocazia Salonului Auto.

De Crăciun însă, francezii vor comunica preţul. Unul foarte competitiv pe acest segment. Se vorbeşte că unDuster cu dotări medii va putea fi cumpărat cu doar 14.000 de euro.

Cum va arăta un Duster normal? Partea frontală va rămîne aceeaşi, maşina va fi mai înaltă, aripile nu vor mai fi aşa umflate, motorul va reveni la locul lui, în faţă, iar uşile vor fi în număr de 4. Bineînţeles, cu tracţiune integrală şi cu motor puternic. Din cîte se pare un 2.0 dCi (diesel) de 140 CP. Marea necunoscută rămîne spatele maşinii. Nici Alain Prost n-a văzut-o. Sau cel puţin aşa a declarat. A spus însă să avem încredere în această maşină complet nouă!

54 de ani are Alain Prost. A fost de 4 ori campion mondial în F1 (1985, 1986, 1989 şi 1993)

2004 este anul primei apariţii a Daciei pe piaţă după mariajul cu Renault. Duster va fi al 6-lea model

1 an
este contractul lui Prost cu Dacia, francezul declarînd că îşi va prelungi angajamentul cu încă un an

Dacia Duster a apărut pentru prima oară în public la un circuit din Franţa. Pilotată de Alain Prost, maşina care pregăteşte apariţia SUV-ului din 2010 a fost în centrul atenţiei

Acum 16 ani, Alain Prost cîştiga ultimul său titlu mondial în Formula 1. La sfîrşitul lui 2009, marele pilot francez conduce o Dacie. Nu una de serie, ci una pregătită special pentru un circuit de gheaţă. Cine şi l-ar fi imaginat pe Prost într-o maşină "made in Mioveni" acum un deceniu? Nimeni, nu mai zicem de Alain. "Lumea e într-o continuă mişcare", a parat elegant francezul. Unul foarte amabil, care n-a fugit deloc de întrebări. A fost sincer şi a spus că acasă conduce un Audi Q7. Job-ul lui este însă  acum Duster.

Trofeul Andros
Prost şi Duster vor alerga pe gheaţă într-o competiţie de tradiţie, Trofeul Andros organizată o staţiune pentru oameni bogaţi şi îndrăgostiţi de schi din Alpii Francezi. Maşina e unică. Are un motor de 3 litri pe benzină şi 350  CP.

Povestea Duster-ului preparat special de Renault Sport Technologies a apărut în vară. Cei de la Dacia i-au propus lui Alain să fie pilotul lor. El nu se mai urcase într-o astfel de maşină şi a acceptat pe loc. "Francezii au auzit de Dacia cînd a fost făcut Loganul. Apoi a apărut Sandero, care se bucură de succes", a povestit Prost, prietenul Nadiei Comăneci şi a al lui Ilie Năstase, după propriile mărturisiri.

Lui Prost îi place Duster. Cu siguranţă şi Duster e fericită că a nimerit pe mîinile extrem de pricepute ale lui Alain. Bun marketing pentru francezii de la Dacia! Presa şi-a făcut programări pentru interviuri, iar fanii au fost nevoiţi să fie răbdători pentru poze şi autografe.

14.000 de euro un Duster?
Europa va vedea Duster-ul de serie, adică SUV-ul Daciei, la începutul lui 2010. La Geneva, cu ocazia Salonului Auto.

De Crăciun însă, francezii vor comunica preţul. Unul foarte competitiv pe acest segment. Se vorbeşte că unDuster cu dotări medii va putea fi cumpărat cu doar 14.000 de euro.

Cum va arăta un Duster normal? Partea frontală va rămîne aceeaşi, maşina va fi mai înaltă, aripile nu vor mai fi aşa umflate, motorul va reveni la locul lui, în faţă, iar uşile vor fi în număr de 4. Bineînţeles, cu tracţiune integrală şi cu motor puternic. Din cîte se pare un 2.0 dCi (diesel) de 140 CP. Marea necunoscută rămîne spatele maşinii. Nici Alain Prost n-a văzut-o. Sau cel puţin aşa a declarat. A spus însă să avem încredere în această maşină complet nouă!

54 de ani are Alain Prost. A fost de 4 ori campion mondial în F1 (1985, 1986, 1989 şi 1993)

2004 este anul primei apariţii a Daciei pe piaţă după mariajul cu Renault. Duster va fi al 6-lea model

1 an
este contractul lui Prost cu Dacia, francezul declarînd că îşi va prelungi angajamentul cu încă un an

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (2)
 •  23 Noiembrie 2009, 09:06

@ gigi : in cazul asta trebuie sa te ajute si masina; ca degeaba esti tu bun daca masina nu merge deloc.

 •  23 Noiembrie 2009, 00:50

Prost a castigat de 2 ori Trofeul Andros. Deci asocierea asta cu Dacia nu stiu cat de bine-i face Daciei. Daca va castiga (si presupun ca Renault face tot posibilul sa faca o super-masina sa uimeasca), atunci nu va fi prea concludent: cine a castigat? Masina de buna sau Prost prin calitatea lui? Daca era un pilot putin cunoscut si castiga trofeul (de care nici prea multi francezi nu stiu de fapt), probabil ca i s-ar fi dat mai mult credit masinii.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează