SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Dacia, majorat în nisip

Articol de GSP - Publicat vineri, 16 aprilie 2010 00:00

## ♦ Gazeta a mers în deşertul marocan pentru a vă împărtăşi senzaţiile trăite la volanul primului SUV românesc


Proiectul Duster demonstrează că Dacia a ajuns la maturitate. Preţul SUV-ului a băgat în sperieţi concurenţa, iar nici la drum maşina nu dezamăgeşte. Martori stau dunele de nisip şi praful din Maroc Vezi reclama Duster din Germania! (video)


Duster a primit "botezul" pe gheaţa pistelor din Trophee Andros. Iar cu ocazia prezentării în premieră mondială a maşinii, la Salonul de la Geneva, apreciam că "primul SUV din istoria Dacia are toate premisele să rescrie istoria modelelor <4x4>". Acum, cînd a ajuns în stadiul de a-şi purta singur de grijă pe şosea, o face. Dar nu oricum, ci de la bază şi pe nisipurile din Maroc! Dovada ce justifică afirmaţia aparţine exclusiv maşinii, care a înfruntat, fără să crîcnească, atît aglomeraţia de nedescris din Marrakesh, cu biciclete, tricicluri şi şarete trase de măgăruşi, cît şi realitatea deşertică din Africa. Garda la sol de 20 cm permite abordarea fara probleme a obstacolelor! Vezi reclama Duster din Franţa! (video)

Duster-ul 1.6 16v "4x2" nu s-a speriat de "Oraşul Roşu". Poziţia înaltă la volan şi suprafaţa vitrată generoasă contribuie la o imagine bună asupra traficului. Iar luneta bine gîndită permite studierea fără probleme a traficului în retrovizoare. Lucru de apreciat, dacă avem în vedere că la majoritatea maşinilor break moderne nu prea se zăreşte nimic în spate. 

Comportament rutier
Din cauza garzii la sol, centrul de greutate al Duster-ului e destul de ridicat, ceea ce se traduce printr-un ruliu destul de pronunţat. Maşina stă pe drum, dar senzaţia resimţită îţi creşte puţin adrenalina. Cutia de viteze destul de scurtă favorizează reprizele în aglomeraţie, dar sacrifică acceleraţiile la viteze mai mari, de peste 70-80 km/h. Dacă se mestecă însă repede în cutie, te puţi descurca. Mult mai bine merge însă motoraşul 1.5 dCi 85 CP. Îl ajută mult cuplul! se comportă onorabil.


Plusuri

Integrala face diferenţa
Atuul principal al primului SUV Dacia îl constituie raportul preţ/spaţiu imbatabil. Apoi cine nu se uită după gadget-uri şi briz-briz-uri, poate aprecia simplitatea şi funcţionalitatea maşinii, "reţetă" urmată cu ani în urmă, de  pildă, de prima generaţie Toyota Rav 4 sau de Renault Kangoo. Iar sistemul "4x4" de origine Nissan face diferenţa. Chiar dacă a fost proiectat mai mult pentru "lupta urbană", integrala Duster-ului, cu "LOCK-ul" activat (raportul de distribuţie a forţei între punţi blocat la 50/50) s-a dovedit destul de bătăioasă pe dunele de nisip.


Minusuri

Submotorizare
Duster-ul cîntăreşte, în funcţie de motorizare, între 1.160 kg şi 1.294 kg. Iar propulsoarele disponibile au puteri de 85-109 CP. La prima vedere, dacă nu ai pretenţii sportive, nu ar fi o problemă. Dar dacă luăm în calcul aerodinamica de SUV a maşinii şi, eventual, tracţiunea integrală, se schimbă problema. Mai ales în teren! Lipsa aerului conditionat pe versiunile de bază şi imposibilitatea montării opţionale a acestuia atîrnă greu. Iar ergonomia interiorului este reprobabilă.


Adversari:


Marcă    Preţ (TVA inclus)
Skoda Yeti    de la 15.466 euro
Suzuki SX4    de la 12.250 euro
Hyundai Tucson    de la 15.815 euro
KIA Sportage    de la 17.612 euro



11.750 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Duster-ului 1.6 16v "4x2" cu aer condiţionat

### Gazeta a mers în deşertul marocan pentru a vă împărtăşi senzaţiile trăite la volanul primului SUV românesc

Proiectul Duster demonstrează că Dacia a ajuns la maturitate. Preţul SUV-ului a băgat în sperieţi concurenţa, iar nici la drum maşina nu dezamăgeşte. Martori stau dunele de nisip şi praful din Maroc Vezi reclama Duster din Germania! (video)

Duster a primit "botezul" pe gheaţa pistelor din Trophee Andros. Iar cu ocazia prezentării în premieră mondială a maşinii, la Salonul de la Geneva, apreciam că "primul SUV din istoria Dacia are toate premisele să rescrie istoria modelelor <4x4>". Acum, cînd a ajuns în stadiul de a-şi purta singur de grijă pe şosea, o face. Dar nu oricum, ci de la bază şi pe nisipurile din Maroc! Dovada ce justifică afirmaţia aparţine exclusiv maşinii, care a înfruntat, fără să crîcnească, atît aglomeraţia de nedescris din Marrakesh, cu biciclete, tricicluri şi şarete trase de măgăruşi, cît şi realitatea deşertică din Africa. Garda la sol de 20 cm permite abordarea fara probleme a obstacolelor! Vezi reclama Duster din Franţa! (video)

Duster-ul 1.6 16v "4x2" nu s-a speriat de "Oraşul Roşu". Poziţia înaltă la volan şi suprafaţa vitrată generoasă contribuie la o imagine bună asupra traficului. Iar luneta bine gîndită permite studierea fără probleme a traficului în retrovizoare. Lucru de apreciat, dacă avem în vedere că la majoritatea maşinilor break moderne nu prea se zăreşte nimic în spate. 

Comportament rutier
Din cauza garzii la sol, centrul de greutate al Duster-ului e destul de ridicat, ceea ce se traduce printr-un ruliu destul de pronunţat. Maşina stă pe drum, dar senzaţia resimţită îţi creşte puţin adrenalina. Cutia de viteze destul de scurtă favorizează reprizele în aglomeraţie, dar sacrifică acceleraţiile la viteze mai mari, de peste 70-80 km/h. Dacă se mestecă însă repede în cutie, te puţi descurca. Mult mai bine merge însă motoraşul 1.5 dCi 85 CP. Îl ajută mult cuplul! se comportă onorabil.

Plusuri

Integrala face diferenţa
Atuul principal al primului SUV Dacia îl constituie raportul preţ/spaţiu imbatabil. Apoi cine nu se uită după gadget-uri şi briz-briz-uri, poate aprecia simplitatea şi funcţionalitatea maşinii, "reţetă" urmată cu ani în urmă, de  pildă, de prima generaţie Toyota Rav 4 sau de Renault Kangoo. Iar sistemul "4x4" de origine Nissan face diferenţa. Chiar dacă a fost proiectat mai mult pentru "lupta urbană", integrala Duster-ului, cu "LOCK-ul" activat (raportul de distribuţie a forţei între punţi blocat la 50/50) s-a dovedit destul de bătăioasă pe dunele de nisip.

Minusuri

Submotorizare
Duster-ul cîntăreşte, în funcţie de motorizare, între 1.160 kg şi 1.294 kg. Iar propulsoarele disponibile au puteri de 85-109 CP. La prima vedere, dacă nu ai pretenţii sportive, nu ar fi o problemă. Dar dacă luăm în calcul aerodinamica de SUV a maşinii şi, eventual, tracţiunea integrală, se schimbă problema. Mai ales în teren! Lipsa aerului conditionat pe versiunile de bază şi imposibilitatea montării opţionale a acestuia atîrnă greu. Iar ergonomia interiorului este reprobabilă.


Adversari:

Marcă    Preţ (TVA inclus)
Skoda Yeti    de la 15.466 euro
Suzuki SX4    de la 12.250 euro
Hyundai Tucson    de la 15.815 euro
KIA Sportage    de la 17.612 euro

11.750 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Duster-ului 1.6 16v "4x2" cu aer condiţionat

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (7)
 •  17 Aprilie 2010, 18:19

Saracilor, ati vazut macar vreun Duster in realitate? Cum puteti sa-l comparati cu sx4 (care imi place). E inca jumate cat ala

mightymo_tm
mightymo_tm  •  16 Aprilie 2010, 12:01

bataie de joc,sa pui motor de 1.4 pe SUV

 •  16 Aprilie 2010, 11:51

SX4 e top model pe langa acest Duster.Iar la 13800 il iei full si nu se compara cu Duster,fiind calitativ mult,mult mai bun plus un design extrem de atragator.Am SX4 de 1an jumate si pot sa zic ca nu l-as da nici pe 3Dusteruri.La intretinere deocamdata doar 6mil pt revizia de 1an in rest...nici un defect,nimic,0 lei.Japan rules! Pt Duster nu vad rostul acestui 4x2,la 11.750?!?!Pt ce acesti bani,doar pt20cm garda sol si un AC?!Iar un Duster full ajunge la un pret...infinit pt ce inseamna Dacia.

Vezi toate comentariile (7)
Comentează