SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Kizuna

Articol de GSP - Publicat vineri, 19 decembrie 2008 00:00

Mazda6 beneficiază de un nou motor diesel, mai mare, mai puternic şi mai sofisticat, care îi accentuează veleităţile sportive


"Kizuna" este un concept japonez ce vorbeşte despre emoţia produsă de îmbinarea armonioasă a performanţei, confortului, siguranţei, stilului şi ergonomiei. Iar în cadrul filozofiei Mazda acesta întruchipează legătura emoţională dintre şofer şi maşina sa.

Mazda6 este un model de clasă medie superioară, care s-a impus pe piaţă datorită design-ului, agresiv şi elegant, şi caracterului sportiv. Pentru a "supraalimenta" această percepţie şi a-şi ataca direct rivalii europeni, inginerii japonezi au dezvoltat un nou propulsor diesel, mai mare, mai puternic şi mai sofisticat. ;)

Infuzie de tehnologie
Motorul MZR-CD de 2.2 litri este disponibil în trei variante de putere (125, 163 şi 185 CP) şi combină maximul de putere cu minimul de consum şi emisii poluante. Pe deasupra, este şi extrem de silenţios! Performanţele propulsorului se datorează în principal tehnologiilor de ultimă oră. Injectoarele de motorină au fost prevăzute cu mai multe fante (10, în loc de 6), iar presiunea de injecţie a fost crescută de la 1.800 bari, la 2.000 bari, pentru a permite dozarea cît mai eficientă. Turbina cu geometrie variabilă a fost setată astfel încît să permită obţinerea unui cuplu liniar, pe o plajă mare de turaţii, iar motorul a fost proiectat să reducă zgomotul radial.

La drum
Maşina testată, o Mazda6 Sport Combi, avea sub capotă noul motor de 163 CP, care dezvoltă un cuplu de 360 Nm între 1.800 şi 3.000 rpm. Bun! Propulsorul sună bine şi aproape nu se aude în habitaclu. O dată ce pleci de pe loc însă, se observă că acesta nu se trezeşte la viaţă decît pe la 2.100 rpm. :X Dar şi cînd se trezeşte... Rupe! Rupe aderenţa. Trage foarte bine şi cutia de viteze bine etajată îl ajută. Maşina suferă însă de lipsa unei apăsări corespunzătoare pe puntea faţă, aşa că trebuie să fiţi blînzi cu acceleraţia! În rest, confortul, spaţiul şi ergonomia sînt la ele acasă. :)

Pe lîngă motor, Mazda6 mai are ceva nou. Este vorba de sistemul de siguranţă RVM (Rear Vehicle Monitoring System), care monitorizează traficul din spatele maşinii pe o distanţă de 50 de metri. Dacă şoferul semnalizează că vrea să schimbe direcţia de mers, RVM îl anunţă de eventuala apropiere a unor vehicule, prin doi martori luminoşi, amplasaţi pe suporţii oglinzilor laterale. Adio, unghi mort!

25.990 euro (TVA inclus) este preţul versiunii de 163 CP

Adversari:

Honda Accord
Ford Mondeo
Opel Insignia
Toyota Avensis
Renault Laguna
VW Passat

Mazda6 beneficiază de un nou motor diesel, mai mare, mai puternic şi mai sofisticat, care îi accentuează veleităţile sportive

"Kizuna" este un concept japonez ce vorbeşte despre emoţia produsă de îmbinarea armonioasă a performanţei, confortului, siguranţei, stilului şi ergonomiei. Iar în cadrul filozofiei Mazda acesta întruchipează legătura emoţională dintre şofer şi maşina sa.

Mazda6 este un model de clasă medie superioară, care s-a impus pe piaţă datorită design-ului, agresiv şi elegant, şi caracterului sportiv. Pentru a "supraalimenta" această percepţie şi a-şi ataca direct rivalii europeni, inginerii japonezi au dezvoltat un nou propulsor diesel, mai mare, mai puternic şi mai sofisticat. ;)

Infuzie de tehnologie
Motorul MZR-CD de 2.2 litri este disponibil în trei variante de putere (125, 163 şi 185 CP) şi combină maximul de putere cu minimul de consum şi emisii poluante. Pe deasupra, este şi extrem de silenţios! Performanţele propulsorului se datorează în principal tehnologiilor de ultimă oră. Injectoarele de motorină au fost prevăzute cu mai multe fante (10, în loc de 6), iar presiunea de injecţie a fost crescută de la 1.800 bari, la 2.000 bari, pentru a permite dozarea cît mai eficientă. Turbina cu geometrie variabilă a fost setată astfel încît să permită obţinerea unui cuplu liniar, pe o plajă mare de turaţii, iar motorul a fost proiectat să reducă zgomotul radial.

La drum
Maşina testată, o Mazda6 Sport Combi, avea sub capotă noul motor de 163 CP, care dezvoltă un cuplu de 360 Nm între 1.800 şi 3.000 rpm. Bun! Propulsorul sună bine şi aproape nu se aude în habitaclu. O dată ce pleci de pe loc însă, se observă că acesta nu se trezeşte la viaţă decît pe la 2.100 rpm. :X Dar şi cînd se trezeşte... Rupe! Rupe aderenţa. Trage foarte bine şi cutia de viteze bine etajată îl ajută. Maşina suferă însă de lipsa unei apăsări corespunzătoare pe puntea faţă, aşa că trebuie să fiţi blînzi cu acceleraţia! În rest, confortul, spaţiul şi ergonomia sînt la ele acasă. :)

Pe lîngă motor, Mazda6 mai are ceva nou. Este vorba de sistemul de siguranţă RVM (Rear Vehicle Monitoring System), care monitorizează traficul din spatele maşinii pe o distanţă de 50 de metri. Dacă şoferul semnalizează că vrea să schimbe direcţia de mers, RVM îl anunţă de eventuala apropiere a unor vehicule, prin doi martori luminoşi, amplasaţi pe suporţii oglinzilor laterale. Adio, unghi mort!

25.990 euro (TVA inclus) este preţul versiunii de 163 CP

Adversari:

Honda Accord
Ford Mondeo
Opel Insignia
Toyota Avensis
Renault Laguna
VW Passat

Playtech: Ce a putut spune Ilie Năstase despre Simona Halep după ce a scăzut în topul WTA: ”Nu este ...


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close