SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Primul Drive Test GSP 100% "Eco" » 220v!

Articol de GSP - Publicat miercuri, 24 noiembrie 2010 00:00

C-Zero, citadina ecologică complet electrică propusă de Citroen, se poate încărca la o priză normală şi are o autonomie maximă de 160 km, dar şi un preţ prohibitiv


Cu o istorie de aproape un secol, Citroen, compania fondată de Andre-Gustave Citroen în 1919, este primul constructor european care a avut curajul să ia "taurul electric" de corne şi să dea undă verde intrării în producţia de serie unei maşini electrice. Sigur, cîrcotaşii vor spune că modelul este dezvoltat împreună cu Mitsubishi (i-MiEV) şi Peugeot (iOn). Ceea ce e adevărat. Dar C-Zero-ul este prima europeană electrică care a văzut asfaltul!

Experienţa la volanul unui automobil electric, în general, şi a lui C-Zero, în special, e unică. Ai impresia că te aşezi în faşa unei console de jocuri, gen Sony PlayStation, şi preiei comenzile unui simulator auto. De ce? Cînd bagi cheia în contact, nu se întîmpla nimic. Nimic din ce esti obişnuit, precum sunetul demarorului sau trepidaţiile motorului cu ardere internă! Se aprind doar beculeţele din bord şi, gata, C-Zero e gata de drum.

Apoi, comuţi levierul "cutiei de viteze" (de fapt nu e cutie de viteze, transmisia bazîndu-se pe un raport fix şi variaţia tensiunii de alimentare a motorului electric) în "D", ca la o automată, iar dacă apeşi acceleraţia uşor maşinuţa porneşte fără nici cel mai mic zgomot sau smucitură. Dacă ai piciorul mai greu însă, surpriză: cei 64 CP şi cuplul constant fac C-Zero-ul să tîşnească şi să urce uşor pînă la 70-80 km/h, ceea ce e suficient pentru oraş. Iar dacă ieşi pe autostradă, vitezele de 100-120 km/h nu sînt o problemă. Doar că e vizibil cum scade energia şi autonomia.


30.000 euro este preţul unui C-Zero în Franţa, fără prima de 5.000 euro oferită de statul francez pentru achiziţionarea unei maşini electrice


Adversari

Mitsubishi i-MiEV
Peugeot (iON)
Renault Kangoo ZE
(*) Deocamdată, pentru nici o maşină electrică nu există preţ în România



Plusuri. Autonomie cotidiană
În condiţii ideale, bateria lui C-Zero ţine 160 km, ceea ce înseamnă că nevoia de mobilitate a majorităţii orăşenilor poate fi satisfăcută fără nici măcar un gram de CO2. Dacă sînt utilizate luminile şi AC-ul, autonomia scade dar, în general, şi 70-80 km sînt suficienţi. Mai mult, maşina se poate încărca şi la o priză normală (cu un prelungitor scos pe fereastră), nefiind obligatorii bornele speciale de 330v, care la noi nici nu există. Costurile de exploatare sînt reduse, nefiind nevoie de schimb de ulei, filtre, curele, etc.

Minusuri. Citadină la preţ de clasă premium
Preţurile pentru România nu au fost comunicate încă. Dar, în Franţa, un C-Zero costă circa 30.000 de euro, la care se adaugă prima oferită de statul francez, în valoare de 5.000 de euro. În total, aproape 35.000 de euro! Sigur, ecologia este importantă, ideea unei maşini 100% electrice, de apreciat, autonomia, suficientă pentru drumurile de zi cu zi. Dar preţul este exagerat, dacă luăm în calcul factori precum spaţiul, confortul şi utilitatea, ce recomandă C-Zero-ul drept a doua maşină. Mai mult, oferta "Diesel" şi "Otto" la acest scor poate satisface aproape pe oricine, de la iubitorii de SUV-uri, la cei de cai putere. Şi, în unele cazuri, mai rămîn şi bani de combustibil.

C-Zero, citadina ecologică complet electrică propusă de Citroen, se poate încărca la o priză normală şi are o autonomie maximă de 160 km, dar şi un preţ prohibitiv

Cu o istorie de aproape un secol, Citroen, compania fondată de Andre-Gustave Citroen în 1919, este primul constructor european care a avut curajul să ia "taurul electric" de corne şi să dea undă verde intrării în producţia de serie unei maşini electrice. Sigur, cîrcotaşii vor spune că modelul este dezvoltat împreună cu Mitsubishi (i-MiEV) şi Peugeot (iOn). Ceea ce e adevărat. Dar C-Zero-ul este prima europeană electrică care a văzut asfaltul!

Experienţa la volanul unui automobil electric, în general, şi a lui C-Zero, în special, e unică. Ai impresia că te aşezi în faşa unei console de jocuri, gen Sony PlayStation, şi preiei comenzile unui simulator auto. De ce? Cînd bagi cheia în contact, nu se întîmpla nimic. Nimic din ce esti obişnuit, precum sunetul demarorului sau trepidaţiile motorului cu ardere internă! Se aprind doar beculeţele din bord şi, gata, C-Zero e gata de drum.

Apoi, comuţi levierul "cutiei de viteze" (de fapt nu e cutie de viteze, transmisia bazîndu-se pe un raport fix şi variaţia tensiunii de alimentare a motorului electric) în "D", ca la o automată, iar dacă apeşi acceleraţia uşor maşinuţa porneşte fără nici cel mai mic zgomot sau smucitură. Dacă ai piciorul mai greu însă, surpriză: cei 64 CP şi cuplul constant fac C-Zero-ul să tîşnească şi să urce uşor pînă la 70-80 km/h, ceea ce e suficient pentru oraş. Iar dacă ieşi pe autostradă, vitezele de 100-120 km/h nu sînt o problemă. Doar că e vizibil cum scade energia şi autonomia.

30.000 euro este preţul unui C-Zero în Franţa, fără prima de 5.000 euro oferită de statul francez pentru achiziţionarea unei maşini electrice

Adversari

Mitsubishi i-MiEV
Peugeot (iON)
Renault Kangoo ZE
(*) Deocamdată, pentru nici o maşină electrică nu există preţ în România

Plusuri. Autonomie cotidiană
În condiţii ideale, bateria lui C-Zero ţine 160 km, ceea ce înseamnă că nevoia de mobilitate a majorităţii orăşenilor poate fi satisfăcută fără nici măcar un gram de CO2. Dacă sînt utilizate luminile şi AC-ul, autonomia scade dar, în general, şi 70-80 km sînt suficienţi. Mai mult, maşina se poate încărca şi la o priză normală (cu un prelungitor scos pe fereastră), nefiind obligatorii bornele speciale de 330v, care la noi nici nu există. Costurile de exploatare sînt reduse, nefiind nevoie de schimb de ulei, filtre, curele, etc.

Minusuri. Citadină la preţ de clasă premium
Preţurile pentru România nu au fost comunicate încă. Dar, în Franţa, un C-Zero costă circa 30.000 de euro, la care se adaugă prima oferită de statul francez, în valoare de 5.000 de euro. În total, aproape 35.000 de euro! Sigur, ecologia este importantă, ideea unei maşini 100% electrice, de apreciat, autonomia, suficientă pentru drumurile de zi cu zi. Dar preţul este exagerat, dacă luăm în calcul factori precum spaţiul, confortul şi utilitatea, ce recomandă C-Zero-ul drept a doua maşină. Mai mult, oferta "Diesel" şi "Otto" la acest scor poate satisface aproape pe oricine, de la iubitorii de SUV-uri, la cei de cai putere. Şi, în unele cazuri, mai rămîn şi bani de combustibil.

Interviu ȘOCANT cu fostul internațional român care deține o școală de fotbal: „80% dintre români susțin Rusia. Știm cu toții ce este Ucraina - rahat!” » GSP l-a contactat azi: „Îmi mențin afirmațiile!”

Retragere-șoc în tenis! Nici măcar nu și-a anunțat fanii, dar a cerut să fie scoasă din programul de testare antidoping


Comentarii (2)
dany_tm
dany_tm  •  24 Noiembrie 2010, 09:27

wtf??? pai "prima oferita" de la guvern inseamna ca iti scade 5000 din pret...

myke82
myke82  •  24 Noiembrie 2010, 08:46

Totusi oare de ce sunt preturile asa mari la masinile electrice? Pentru ca nu se doreste sa acapareze piata. Tot petrolul este la putere si va fi multi zeci de ani de aici incolo asa ca nu va mai imbatati cu apa rece, ca apar masini electrice sau cele pe hidrogen. Apar degeaba. ;)

Vezi toate comentariile (2)
Comentează