SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Putere la consum

Articol de GSP - Publicat miercuri, 13 mai 2009 00:00

Motorul de 3.0 litri diesel ce echipeză BMW-ul 330d oferă cel mai bun raport performanţe/consum din clasa sa. Iar xDrive-ul face diferenţa

BMW Seria 3 are o istorie de peste 33 de ani, timp în care maşina a inovat şi a impus noi şi noi standarde în materie de tehnologie, confort şi plăcere de a conduce. În 1975, bavareza de clasă medie premium avea suspensie independentă şi direcţie cu pinion şi cremalieră, montată elastic. Iar acum, cea de-a cincea generaţie şi jumătate a modelului (actuala Serie 3 a fost lansată în 2005 şi anul trecut a suferit un facelift) se prezintă cu direcţie activă (Active Steering), suspensii din aluminiu şi multibraţ pe spate, un ansamblu de sisteme pentru eficientizarea consumului, botezat EfficientDynamics, o paletă largă de motorizări de top şi numeroase alte elemente ce asigură maşinii un loc de frunte în clasa premium.

Feedback perfect
Combinaţia motor de 3.0 litri diesel/tracţiune integrală/cutie manuală este aproape perfectă. Agregatul, ce dezvoltă 245 CP şi un cuplu constant de 520 Nm între 1.750 şi 3.000 de rotaţii pe minut, este deosebit de elastic şi prompt. Şi, foarte important, ţine cu buzunarul! După peste 400 de kilometri parcurşi pe şosele şi drumuri de munte, consumul afişat de computerul de bord a refuzat să sară de 7,2 l/100km.

Eficienţa xDrive-ului se vede imediat pe drumurile alunecoase. Iar dacă dai peste un petic de zăpadă, e şi mai bine. Sistemul reacţionează imediat, iar maşina nu scapă nici o clipă de sub control.

Spaţiu limitat
În general, un BMW se adresează în primul rînd şoferului. Acesta trebuie să aibă totul sub control şi să se simtă în largul său în spatele volanului. 330d-ul testat nu a arătat nici o clipă că s-ar putea abate de la aceste principii. Dimpotrivă. Ergonomia şi confortul sînt la ele acasă. Dar maşina are patru uşi şi portbagaj! Prin urmare, trebuie luată în calcul şi prezenţa pasagerilor şi a bagajelor. Problemă! Spaţiul pentru picioare alocat banchetei spate este limitat. Iar cel pentru bagaje, deşi destul de mare, nu permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Soluţia? Touring-ul!

45.279 de euro (TVA inclus) costă un BMW 330d xDrive

Motorul de 3.0 litri diesel ce echipeză BMW-ul 330d oferă cel mai bun raport performanţe/consum din clasa sa. Iar xDrive-ul face diferenţa

BMW Seria 3 are o istorie de peste 33 de ani, timp în care maşina a inovat şi a impus noi şi noi standarde în materie de tehnologie, confort şi plăcere de a conduce. În 1975, bavareza de clasă medie premium avea suspensie independentă şi direcţie cu pinion şi cremalieră, montată elastic. Iar acum, cea de-a cincea generaţie şi jumătate a modelului (actuala Serie 3 a fost lansată în 2005 şi anul trecut a suferit un facelift) se prezintă cu direcţie activă (Active Steering), suspensii din aluminiu şi multibraţ pe spate, un ansamblu de sisteme pentru eficientizarea consumului, botezat EfficientDynamics, o paletă largă de motorizări de top şi numeroase alte elemente ce asigură maşinii un loc de frunte în clasa premium.

Feedback perfect
Combinaţia motor de 3.0 litri diesel/tracţiune integrală/cutie manuală este aproape perfectă. Agregatul, ce dezvoltă 245 CP şi un cuplu constant de 520 Nm între 1.750 şi 3.000 de rotaţii pe minut, este deosebit de elastic şi prompt. Şi, foarte important, ţine cu buzunarul! După peste 400 de kilometri parcurşi pe şosele şi drumuri de munte, consumul afişat de computerul de bord a refuzat să sară de 7,2 l/100km.

Eficienţa xDrive-ului se vede imediat pe drumurile alunecoase. Iar dacă dai peste un petic de zăpadă, e şi mai bine. Sistemul reacţionează imediat, iar maşina nu scapă nici o clipă de sub control.

Spaţiu limitat
În general, un BMW se adresează în primul rînd şoferului. Acesta trebuie să aibă totul sub control şi să se simtă în largul său în spatele volanului. 330d-ul testat nu a arătat nici o clipă că s-ar putea abate de la aceste principii. Dimpotrivă. Ergonomia şi confortul sînt la ele acasă. Dar maşina are patru uşi şi portbagaj! Prin urmare, trebuie luată în calcul şi prezenţa pasagerilor şi a bagajelor. Problemă! Spaţiul pentru picioare alocat banchetei spate este limitat. Iar cel pentru bagaje, deşi destul de mare, nu permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Soluţia? Touring-ul!

45.279 de euro (TVA inclus) costă un BMW 330d xDrive

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (6)
 •  13 Mai 2009, 17:52
Postat de pe 13 Mai 2009, 07:31

Jaguar XF e mai grea, mai mare si are un motor 3l HDI de le PSA care ofera 271cp si un conum mediu de 7%.

Nea' Cristi, cand HDI-u PSA o sa scoata 271 CP o sa zboare porcu. Nu produce decat 238 CP si o jumate din ei sunt ponei. Da cu google si vezi care sunt cele mai premiate motoare si porma vorbeste. Sau, mai bine, vezi-ti de tzurca

 •  13 Mai 2009, 17:10

si la al meu 320D din 2003 ... afiseaza 5,5...dar in realitate este aproape 8l/100. Aproape toate BMW au probleme cu afisajul consumului real. Consumul nu asa se determina dragi tovarasi....! Puteati sa faceti plinul si apoi dupa cei 400km sa il refaceti...! Intrau X litri la 400km.

 •  13 Mai 2009, 09:35

cum mah dsfbws sa consume 29%? :)) in caz ca nu stii e diesel, de-aia are "d" dupa 330 :))

Vezi toate comentariile (6)
Comentează
Close