SPORTURI  »  FORMULA 1  »  CONFLICT

Sabotat de propria echipă? Înțepături și ironii amare după Marele Premiu al Mexicului: „Până acum nu am vrut să cred asta...”

Antonio Giovinazzi (#99), în duel cu Carlos Sainz pentru locul 6 // foto: Imago Images
Antonio Giovinazzi (#99), în duel cu Carlos Sainz pentru locul 6 // foto: Imago Images

Articol de - Publicat marti, 09 noiembrie 2021 07:50 / Actualizat marti, 09 noiembrie 2021 10:48

Formula 1. La un moment dat pe locul 6 în Marele Premiu al Mexicului, după un început de cursă excelent, italianul Antonio Giovinazzi (27 de ani) a trecut linia de finiș al 11-lea. La final, s-a declarat nedumerit de strategia aleasă de echipa sa, Alfa Romeo, căreia i-a pus intențiile sub semnul întrebării. 

O cursă începută în cel mai bun mod posibil de Giovinazzi, cu un salt de 6 poziții în primul tur, s-a încheiat dezamăgitor pentru pilotul Alfa Romeo.

Plecat de pe locul 11, italianul a recuperat 5 poziții grație haosului provocat de incidentul dintre Daniel Ricciardo și Valtteri Bottas din al doilea viraj. Profitând de prezența Safety Car-ului, Giovinazzi a rezistat pe locul 6 timp de 3 tururi, fiind depășit ulterior de Carlos Sainz (Ferrari), dar a reușit să-și cimenteze poziția a 7-a până în turul 17, când a fost chemat, inexplicabil, la boxe. 

Pneurile de început, medii, i-au fost schimbate cu unele cu hard, iar Giovinazzi a revenit pe pistă pe locul 13, fix în spatele lui Valtteri Bottas (Mercedes) și Daniel Ricciardo (McLaren). O strategie „sinucigașă”, după cum a punctat Gazzetta dello Sport, cotidian din Italia, țară care riscă să rămână fără pilot în Formula 1 începând din 2022.

Antonio Giovinazzi, doar al 11-lea în Marele Premiu al Mexicului: „«Mulțumesc» pentru strategia grozavă”

Giovinazzi a condus cu pneurile hard pentru cele 54 de tururi rămase, în care a reușit să recupereze doar două poziții, trecând linia de finiș al 11-lea.

La finalul cursei, el a intervenit pe radio, pe un ton ironic: „Hei, băieți. Mulțumesc pentru strategia grozavă”. Răspunsul inginerului său de cursă? Tăcerea.

Ulterior, la interviul de final, Giovinazzi s-a declarat „cu adevărat dezamăgit”, adăugând că „am avut o șansă bună de a termina în puncte cu ambele mașini, dar nu au reușit să aibă o strategie bună pentru mine. Am schimbat prea devreme, apoi am ieșit în trafic... pur și simplu nu a fost grozav”. 

Și a alimentat suspiciunile fanilor, care acuză că Giovinazzi este sabotat cu bună știință de propria echipă astfel încât acesta să fie pus într-o lumină proastă, iar înlocuirea sa cu alt pilot să fie justificată: „Face Alfa Romeo totul ca să-mi strice cursele? Până acum nu am vrut să cred asta. Dar astăzi (n.r. - duminică)... sunt chiar dezamăgit”.

Strigătul său nu s-a oprit aici. Pe rețelele de socializare, pilotul italian a scris că „Uneori este simplu să privești partea bună a lucrurilor, alteori este dificil, dar astăzi este imposibil”.

Colegul lui Giovinazzi, finlandezul Kimi Raikkonen, a trecut linia de finiș al 8-lea, ajungând astfel la 10 puncte câștigate în acest sezon. Giovinazzi are unul singur, adus de un loc 10 la Monaco. Ultimele 3 curse (Mexic, SUA și Turcia) le-a încheiat pe 11, imediat sub prima poziție care punctează în clasament.

Nedumerirea lui Giovinazzi cu privire la strategia aleasă de Alfa Romeo a fost împărtășită și de Sebastian Vettel (Aston Martin), cel care a trecut linia de finiș al 7-lea: „Am profitat de accidentul din primul tur dintre Valtteri și Daniel. În acel moment am rămas ferm pe poziția câștigată la start și, ulterior, l-am depășit și pe Antonio. S-a oprit relativ devreme, nu știu ce s-a întâmplat. Poate a avut ceva probleme, dar mie mi-a prins bine”.

Giovinazzi nu este sigur de viitorul său în Formula 1

Toate aceste neînțelegeri și înțepături între Antonio Giovinazzi și Alfa Romeo vin într-un moment în care italianul este singurul pilot din actualul sezon care nu are locul în Formula 1 asigurat pentru 2022. La finalul 2021, Kimi Raikkonen se va retrage, iar locul său la constructorul elvețian va fi luat de Valtteri Bottas, în prezent pilot Mercedes. 

Al doilea pilot Alfa Romeo pentru 2022 nu a fost anunțat, dar se pare că în pole-position pentru a obține locul se află chinezul Guanyu Zhou (22 de ani), locul 2 în sezonul 2021 din Formula 2 cu două runde înainte de final, cu 142 de puncte și două victorii.

Un alt nume vehiculat este acela al australianului Oscar Piastri (20 de ani), campionul Formula 3 în 2020 și liderul clasamentului general al piloților în Formula 2 în acest an, cu 178 de puncte și tot două victorii. Planul Alfa Romeo ar fi acela de a avea un pilot de „tranziție” lângă Bottas, pentru un singur an, înainte ca talentatul Theo Pourchaire (Franța, 18 ani) să fie promovat în Formula 1 în 2023, după ce va căpăta mai multă experiență în Formula 2.

Sabotat de propria echipă? Înțepături și ironii amare după Marele Premiu al Mexicului: „Până acum nu am vrut să cred asta...”
Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo // foto: Guliver/gettyimages

Relație rece între Giovinazzi și Alfa Romeo

Neînțelegerile din Mexic dintre pilotul italian și echipa sa nu au fost primele în acest sezon. Pe 10 octombrie, în Istanbul, Giovinazzi a încheiat cursa pe același loc ca în Mexic, 11. El a ratat de puțin locul 10, obținut de Esteban Ocon, care a văzut steagul în carouri fără a intra la boxe pentru schimbul de pneuri. 

Giovinazzi avea un avantaj de viteză vizibil față de francez și s-a apropiat foarte mult de pilotul Alpine cu un tur înainte de final, dar nu a reușit să-l depășească înainte de linia de finiș. „De ce nu mi-ai spus să forțez?”, a protestat italianul către inginerul de cursă.

Pe parcursul întrecerii, inginerul de cursă îi ceruse lui Giovinazzi în două rânduri să îi cedeze locul coechipierului Kimi Raikkonen, care era mai rapid, dar italianul a refuzat. Xevi Pujolar, șeful inginerilor de la Alfa Romeo, a declarat atunci că „le-am cerut să schimbe pozițiile, dar în acel moment Antonio începuse să prindă viteză și a decis de unul singur să rămână în față. Aveam nevoie de încă un tur să-l prindem pe Ocon. Cu siguranță, nu a fost situația ideală pentru echipă”.

Citește mai multe știri din Formula 1:

Max Verstappen a câștigat MP al Mexicului » Cum arată acum lupta pentru titlul de campion în Formula 1

Formula 1 a anunțat calendarul pentru sezonul 2022! Număr record de curse + Patru locații istorice revin

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (2)
rav410wrc
rav410wrc  •  09 Noiembrie 2021, 13:04

Giovi este "pus intr-o lumina proasta" numai prin prisma faptului ca e colegul lui Kimi, care si la 42 ani este incompatabil mai bun ca el. In ceea ce priveste "sabotajul", aceeasi echipa l-a indemnat, in urma cu cateva grand prix-uri, sa-l lase pe Kimi sa treaca, pentru ca era mult mai rapid, dar Antonio nici n-a vrut s-auda! Respect Raikkonen!

dora
dora  •  09 Noiembrie 2021, 11:05

Chiar nu inteleg strategia unora...unii au mers cu pneuri medii chiar si 40 de tururi iar altii au schimbat cu hard dupa 17 tururi sau chiar mai putin. Ba unii au schimbat de 2 ori. Giovinazzi pare sa aiba dreptate !

Vezi toate comentariile (2)
Comentează
Close