SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MP DIN ARABIA SAUDITĂ

Consilierul-șef de la Red Bull recunoaște că a evaluat greșit accidentul dintre Verstappen și Hamilton

Lewis Hamilton și Max Verstappen, primii 2 în Arabia Saudită // foto: Imago Images
Lewis Hamilton și Max Verstappen, primii 2 în Arabia Saudită // foto: Imago Images

Articol de - Publicat miercuri, 08 decembrie 2021 14:53 / Actualizat miercuri, 08 decembrie 2021 15:38

Helmut Marko (78 de ani), consilierul-șef al constructorului Red Bull Racing din Formula 1, admite că s-a înșelat imediat după cursa din Arabia Saudită, când a declarat că vinovat pentru accidentul dintre Verstappen și Lewis Hamilton este britanicul, întrucât Max nu ar fi frânat în vreun moment.

  • Duminică, 12 decembrie, la Abu Dhabi va avea loc ultima cursă a sezonului din Formula 1.
  • Înainte de ultimul weekend din acest sezon, Max Verstappen și Lewis Hamilton sunt la egalitate în clasamentul piloților, cu 369.5 puncte. Max rămâne provizoriu pe prima poziție, având mai multe victorii (9) decât pilotul Mercedes (8).

Ciocnirea din turul 37 dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton, primii 2 piloți din clasamentul general în acest sezon, a fost cel mai intens moment al cursei de duminică din Arabia Saudită.

După ce a încetinit pentru a-l lăsa pe Hamilton să-și recupereze prima poziție, câștigată ilegal de Verstappen, prin afara pistei, olandezul a fost lovit din spate de pilotul Mercedes, care ulterior a câștigat cursa.

Lewis Hamilton îl pune la punct pe Verstappen după scenele incredibile din Arabia Saudită: „A depășit limita! Unii nu aplică regulile și nici nu se gândesc la ele”
MARELE PREMIU AL ARABIEI SAUDITE
Lewis Hamilton îl pune la punct pe Verstappen după scenele incredibile din Arabia Saudită: „A depășit limita! Unii nu aplică regulile și nici nu se gândesc la ele”

Helmut Marko susținea că Verstappen nu a frânat...

Imediat după întrecerea de la Jeddah, Helmut Marko, consilierul-șef al celor de la Red Bull, a declarat că echipa austriacă se consideră neîndreptățită de faptul că Hamilton nu a fost penalizat pentru acea ciocnire:

„Simțim că am fost tratați incorect. Lucrăm pentru a demonstra că presiunea de frânare a lui Max nu a crescut înainte de momentul accidentului cu Hamilton. Hamilton pur și simplu nu a judecat corect și a intrat în mașina lui Max. Din nefericire, acea ciocnire a lăsat două tăieturi mari în pneul spate. De asta Max nu a mai putut ataca ulterior”.

... iar acum recunoaște că a greșit: „Îmi prezint scuzele”

La două zile distanță de la acel moment, după ce comisarii de cursă l-au găsit vinovat pentru „frânare neregulată” pe Verstappen, Helmut Marko a recunoscut pentru F1 Insider că ce a declarat imediat după întrecerea din Jeddah a fost eronat:

„La vremea acelui interviu, am transmis exact informațiile pe care le primisem la rândul meu de la ingineri. Evident, nu au fost corecte, așa că îmi prezint scuzele”.

Consilierul-șef de la Red Bull recunoaște că a evaluat greșit accidentul dintre Verstappen și Hamilton
Helmut Marko, alături de Max Verstappen // foto: Guliver/gettyimages

Hamilton a trecut primul linia de finiș, urmat de Verstappen și Valtteri Bottas. Verstappen a fost penalizat post-cursă cu 10 secunde pentru acel incident, dar pedeapsa nu i-a afectat clasarea finală, întrucât diferența față de Bottas fusese de aproximativ 16 secunde.

Helmut Marko asigură un duel corect între Max Verstappen și Lewis Hamilton 

Rezultatul din Jeddah face ca Verstappen și Hamilton să intre în ultimul weekend al sezonului la egalitate de puncte, 369.5. Max Verstappen rămâne momentan pe primul loc, întrucât are mai multe victorii (9) față de Hamilton (8), astfel că dacă niciunul dintre cei doi piloți nu punctează în ultima rundă, olandezul va fi campion!

Acest scenariu i-a făcut pe mulți dintre urmăritorii sportului cu motor să sugereze că Max ar putea să-l scoată din joc intenționat pe Hamilton. Totuși, Helmut Marko infirmă vehement astfel de scenarii:

„Să sperăm că acest capitol trist din Arabia Saudită a fost încheiat. În orice caz, acum privim înainte. Vrem să câștigăm în Abu Dhabi și, implicit, titlul. Vom face totul pentru asta, dar nu vom recurge la acțiuni lipsite de corectitudine. În Arabia Saudită, am avut viteza necesară pentru a ține pasul cu Hamilton. Circuitul din Abu Dhabi ar trebui să fie chiar mai confortabil pentru noi”.

„Atunci ne-am ciocnit” » Hamilton și Verstappen, explicații pentru accidentul incredibil din Arabia Saudită

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează