Articol de Sergiu Alexandru - Publicat miercuri, 09 aprilie 2025 12:25 / Actualizat miercuri, 09 aprilie 2025 12:41
Au trecut trei curse din sezonul 2025 al Formulei 1 și deja ar putea apărea o schimbare majoră la nivelul pneurilor. Ferrari încearcă să găsească explicații pentru startul ratat, iar Franco Colapito încă nu primește șansa să debuteze la Alpine.
După succesul lui Max Verstappen de la Suzuka, prima pentru pilotul Red Bull după victoriile lui Lando Norris (Australia) și Oscar Piastri (China), Formula 1 s-ar putea pregăti de o schimbare.

1. Pirelli revine la pneurile mai moi pentru mai multe depășiri?
Furnizorul de anvelope din Formula 1, Pirelli, planifică un experiment care să evite repetarea situației de la Marele Premiu al Japoniei, unde aproape întreaga cursă a fost lipsită de spectaculozitate.
Circuitul de la Suzuka a fost reasfaltat înaintea cursei din acest an, iar acest lucru, combinat cu pneurile dure și mașinile din ce în ce mai rapide, a asigurat un ritm ridicat al cursei, dar și foarte puține depășiri. Anvelopele dure vor fi folosite și în acest weekend în Bahrain, dar acolo situația este complet diferită, pentru că temperaturile mai ridicate și degradarea pneurilor vor fi un factor important în cursă.
Conform revistei Auto Motor und Sport, citată de sportal.bg, Pirelli intenționează să modifice o parte din modelele de pneuri selectate pentru următoarele curse.
,Echipele vor primi anvelope mai moi, care se uzează mai rapid, pentru a oferi mai multă acțiune și depășiri pe pistă. Se presupune că acest experiment, cu o trecere la pneuri mai moi, va avea loc la Miami (4 mai) și Imola (18). Iar pe circuitul italian vom vedea și utilizarea anvelopelor supermoi C6.
2. Ferrari pierde teren din cauza unei inexactități de 3 milimetri
Pentru Ferrari, începutul sezonului de Formula 1 s-a dovedit mult mai dificil decât se aștepta, deoarece noua mașină SF-25 nu se ridică la nivelul așteptărilor.
În presă au apărut deja informații despre problema legată de utilizarea noului planșeu al mașinii și incertitudinea dacă acesta va fi introdus în Bahrain sau ulterior. Publicația italiană AutoRacer.it, citată de Sportal.bg, a dezvăluit însă că decalajul Scuderiei, estimat de Charles Leclerc la 3-4 zecimi de secundă pe tur, e din cauza gărzii la sol necorespunzătoare a bolidului.
Se pare că performanța SF-25 este limitată de distanța dintre planșeul de sub mașină și pistă, care este cu 3 milimetri mai mare decât necesar. Această ridicare face ca mașina să nu sară prea mult în timpul curse, dar duce și la o pierdere a apăsării aerodinamice. Din cauza apăsării insuficiente și a funcționării inconsistente a aerodinamicii, piloții echipei nu pot utiliza întregul potențial al mașinii și deocamdată nu sunt implicați în lupta pentru podium.
Se presupune că până la rezolvarea problemelor legate de comportamentul SF-25, echipa nu va utiliza componente noi, pentru a se asigura că dezvoltarea mașinii merge în direcția corectă. Acesta este și motivul întârzierii noului planșeu, la care se lucrează din februarie în tunelul aerodinamic și care era destinat pentru Bahrain. Dar deocamdată soarta lui rămâne incertă.

3. Șansa lui Franco Colapinto se amână
Intrarea lui Franco Colapinto (21 de ani) xqca pilot principal la Alpine în acest moment „nu este o prioritate” pentru echipă. Acest lucru a fost explicat de consilierul Alpine în Formula 1, Flavio Briatore, pentru ziarul La Stampa.
Alpine l-a „împrumutat” pe Colapinto de la Williams, iar argentinianul este rezervă în echipa franceză. De la începutul sezonului, sponsorii care l-au susținut anul trecut au început să migreze către echipa gigantului auto Renault.

„Colapinto? Vom vedea”, a explicat Briatore, care pune în mod regulat presiune pe debutantul Jack Doohan, despre care se speculează că are un contract pentru primele câteva curse în acest weekend. „Pentru noi, prioritatea acum este să construim o mașină cu care să putem lupta împotriva celor patru giganți din Formula 1: McLaren, Mercedes, Red Bull și Ferrari.”
Și a continuat: „Nu este vorba doar de a-l pune pe puști în mașină. Va trebui să facă față la tot restul: presiune, interviuri, critici, 100.000 de spectatori în tribune. În ceea ce-l privește pe Jack, care e fiul legendei din MotoGP, Mick Doohan, dar dacă nu este rapid, nu va reuși. Știu că fiecare pilot este rapid, dar nu este ușor să te impui în Formula 1”.



