Comentarii (17)
Florian56
Florian56  •  04 Decembrie 2025, 13:25
Postat de MaxP7 pe 04 Decembrie 2025, 11:04

Pai handbalul feminin conteaza printre altele prin Franta, Germania, Spania... care sunt tarile mari in care nu conteaza? A, UK. Bine, nu prea conteaza decat vreo 3 acolo. SUA? Nici fotbalul nu e asa prioritar acolo. Ba da, conteaza concurenta. Si concurenta e clar pana pe la locul 20. Noi suntem cu mult mai sus de-atat. Mai urmareste, vezi ca sunt peste 8 echipe in lume care chiar joaca la cel mai inalt nivel. Mai vine un pluton de vreo 10-15. De-abia apoi intr-adevar scade concurenta, e discrepanta mare mai jos. De aici, da, concluzia ca sa prinzi un Mondial e usor, e reala. Sa te clasezi totusi in primele 16 la un Mondial nu mai e asa usor, iar sa te califici in sferturi, ai nevoie de echipa spre topul mondial. Repet, la tenis de masa de pe la locul 5 in jos deja e discrepanta. Echipele de mai jos nu prea patrund niciodata in primele 4, sunt mereu aceleasi in varf. La handbal nu e chiar asa, sunt 1-2 echipe frecvent in top, in rest se cam schimba generatiile.

Dar despre handbalul feminin din țări importante europene ca Grecia, Bulgaria, Turcia ( o forță în sportul mondial, și o țară f mare), Cipru, Italia, Belgia, Finlanda ce poți zice? La întrebarea - de ce handbalul feminin nu este dezvoltat și popular ca multe alte sporturi , ce răspuns ai putea avea?

Florian56
Florian56  •  04 Decembrie 2025, 13:13
Postat de MaxP7 pe 04 Decembrie 2025, 11:04

Pai handbalul feminin conteaza printre altele prin Franta, Germania, Spania... care sunt tarile mari in care nu conteaza? A, UK. Bine, nu prea conteaza decat vreo 3 acolo. SUA? Nici fotbalul nu e asa prioritar acolo. Ba da, conteaza concurenta. Si concurenta e clar pana pe la locul 20. Noi suntem cu mult mai sus de-atat. Mai urmareste, vezi ca sunt peste 8 echipe in lume care chiar joaca la cel mai inalt nivel. Mai vine un pluton de vreo 10-15. De-abia apoi intr-adevar scade concurenta, e discrepanta mare mai jos. De aici, da, concluzia ca sa prinzi un Mondial e usor, e reala. Sa te clasezi totusi in primele 16 la un Mondial nu mai e asa usor, iar sa te califici in sferturi, ai nevoie de echipa spre topul mondial. Repet, la tenis de masa de pe la locul 5 in jos deja e discrepanta. Echipele de mai jos nu prea patrund niciodata in primele 4, sunt mereu aceleasi in varf. La handbal nu e chiar asa, sunt 1-2 echipe frecvent in top, in rest se cam schimba generatiile.

Nu ai înțeles ce am exemplificat. Să iau pe rand. Handbalul feminin e practic inexistent in țări mari, importante ca potențial, dar mari și în sport. E total nepotrivit sa spui că în SUA nu prea contează doar soccerul, deși el chiar contează. Contează absolut toate acolo. Iar în Anglia, Scotia, Irlanda, Irlanda de Nord sunt multe sporturi dezvoltate, care contează. Doar handbalul nu e. Dar de Mexic, Canada, Africa de Sud, Egipt, Israel, Iran, India, Filipine, China, Australia, noua Zeelanda ce știi în legătură cu handbalul feminin? Sunt toate țări importante, cu sport dezvoltat. Deci sunt multe țări importante în care handbal feminin chiar nu e sau daca e , e doar teoretic, fara valoare. In acest moment pot fi maximum 20 de echipe în lume care joaca handbal real. Dar între primele 5-6 și cele de la 15 la 20 e ceva diferența. Dar de la 20 in jos e jale mare, e de carton, vezi rezultatele de la acest mondial. Ori daca tu ești pe 11 in top mondial situat și cu cota 13 la acest mondial, ești cam slăbuț clasat. Comparația cu tenisul de masa nu e deloc corecta. Nu domină copios acolo primele 4. Există un eșalon destul de larg acolo, până spre 25-30 care au valoare. Problema e că și cele de la 30 la 70 joacă tenis, nu sunt de mucava ca la handbal. Iar teoretic topul continuă până dincolo de locul 100. Ori la handbal de la 50 in jos nici teoretic, coperta nu mai ai. Aceeași situație e la toate sporturile. Topurile sunt lungi și destul de consistente , pe toate continentele.

MaxP7
MaxP7  •  04 Decembrie 2025, 11:04
Postat de Florian56 pe 03 Decembrie 2025, 16:07

Pai nu contează câtă și ce concurență ai când ești pe un loc Intr o ierarhie? Când depășești doar *** ce poți însemna? Și asta în primul rând pt că în multe țări mari și importante nici nu există handbal feminin, adică nici la nivel de ***. Chiar nu contează aceste lucruri? Nu ne adecvăm realist?

Pai handbalul feminin conteaza printre altele prin Franta, Germania, Spania... care sunt tarile mari in care nu conteaza? A, UK. Bine, nu prea conteaza decat vreo 3 acolo. SUA? Nici fotbalul nu e asa prioritar acolo. Ba da, conteaza concurenta. Si concurenta e clar pana pe la locul 20. Noi suntem cu mult mai sus de-atat. Mai urmareste, vezi ca sunt peste 8 echipe in lume care chiar joaca la cel mai inalt nivel. Mai vine un pluton de vreo 10-15. De-abia apoi intr-adevar scade concurenta, e discrepanta mare mai jos. De aici, da, concluzia ca sa prinzi un Mondial e usor, e reala. Sa te clasezi totusi in primele 16 la un Mondial nu mai e asa usor, iar sa te califici in sferturi, ai nevoie de echipa spre topul mondial. Repet, la tenis de masa de pe la locul 5 in jos deja e discrepanta. Echipele de mai jos nu prea patrund niciodata in primele 4, sunt mereu aceleasi in varf. La handbal nu e chiar asa, sunt 1-2 echipe frecvent in top, in rest se cam schimba generatiile.

Florian56
Florian56  •  03 Decembrie 2025, 16:07
Postat de MaxP7 pe 03 Decembrie 2025, 11:21

Pare greu de crezut ca e posibila o medalie acum, in schimb o medalie pentru aceasta generatie pare mai mult ca probabila. A fost ironie, 100%, hai sa recunoastem. Legat de echipele caricatura, fiecare observa ce vrea. Da, sunt 10-12 echipe de semiprofesionisti, alte 18-20 in schimb joaca handbal. Principiul e in orice sport, se dau locuri continentale, sa vorbim despre ce echipe s-au calificat la cupa mondiala de fotbal de la anu'? Si ce echipe stau acasa? E adevarat, la handbal stau mai putine acasa, dar faptul ca sunt 10 echipe pe langa, nu scade cu nimic nivelul celorlalte 20. Acum scuza-ma ca ma leg, dar stiind istoricul altor comentarii, bine ca Iordania, Liban si China la baschet nu sunt echipe caricatura.

Pai nu contează câtă și ce concurență ai când ești pe un loc Intr o ierarhie? Când depășești doar *** ce poți însemna? Și asta în primul rând pt că în multe țări mari și importante nici nu există handbal feminin, adică nici la nivel de ***. Chiar nu contează aceste lucruri? Nu ne adecvăm realist?

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

MaxP7
MaxP7  •  03 Decembrie 2025, 11:21
Postat de Florian56 pe 03 Decembrie 2025, 06:46

Nu ar trebui să privești că o ironie ce am scris. Ci ca un îndemn la realism. Peste tot când e vreo competiție, vreun meci important se menționează că naționala noastră e singura din lume ce a participat la toate edițiile de campionat mondial. Și că Neagu a fost, e, mă rog , cea mai bună handbalistă a lumii. Prin desemnare. E adevărat, naționala acum arată bine, omogenă și tânără. Dacă nu era așa, ar fi arătat mai rău. Dar a vorbi de medalii acum e doar un vis. Oricât ai progresa valoric trebuie să vezi unde te situezi. Meciul cu Danemarca e ceva real, nu o ironie. Pentru că nu joci singur. Deci realism, realism. Și să nu considerăm ironie doar că analizăm rațional situația. Și nici să trăim Intr o poveste că am jucat la toate mondialele, pentru că asta nu înseamnă nimic. Nu vedeți ce echipe caricaturi joaca la mondial?

Pare greu de crezut ca e posibila o medalie acum, in schimb o medalie pentru aceasta generatie pare mai mult ca probabila. A fost ironie, 100%, hai sa recunoastem. Legat de echipele caricatura, fiecare observa ce vrea. Da, sunt 10-12 echipe de semiprofesionisti, alte 18-20 in schimb joaca handbal. Principiul e in orice sport, se dau locuri continentale, sa vorbim despre ce echipe s-au calificat la cupa mondiala de fotbal de la anu'? Si ce echipe stau acasa? E adevarat, la handbal stau mai putine acasa, dar faptul ca sunt 10 echipe pe langa, nu scade cu nimic nivelul celorlalte 20. Acum scuza-ma ca ma leg, dar stiind istoricul altor comentarii, bine ca Iordania, Liban si China la baschet nu sunt echipe caricatura.

Florian56
Florian56  •  03 Decembrie 2025, 06:46
Postat de MaxP7 pe 02 Decembrie 2025, 19:11

Adevarul e ca aici chiar ai dreptate, intr-adevar ghinionul nostru maxim este ca ne-au lipsit jucatoarele anilor 60'. As propune totusi mai putine ironii, Romania chiar are una din cele mai tinere echipe din competitie. E mai greu de inteles... ce imi pare cel mai rau e ca daca cumva vor aparea medaliile cu aceasta generatie, toti arogantii si ironicii se vor bucura si se va uita repede cum se exprimau la inceput. Ii rog sa se abtina, in caz ca vom avea ocazia sa traim asa ceva. Valabil si pentru jurnalisti si moderatori.

Nu ar trebui să privești că o ironie ce am scris. Ci ca un îndemn la realism. Peste tot când e vreo competiție, vreun meci important se menționează că naționala noastră e singura din lume ce a participat la toate edițiile de campionat mondial. Și că Neagu a fost, e, mă rog , cea mai bună handbalistă a lumii. Prin desemnare. E adevărat, naționala acum arată bine, omogenă și tânără. Dacă nu era așa, ar fi arătat mai rău. Dar a vorbi de medalii acum e doar un vis. Oricât ai progresa valoric trebuie să vezi unde te situezi. Meciul cu Danemarca e ceva real, nu o ironie. Pentru că nu joci singur. Deci realism, realism. Și să nu considerăm ironie doar că analizăm rațional situația. Și nici să trăim Intr o poveste că am jucat la toate mondialele, pentru că asta nu înseamnă nimic. Nu vedeți ce echipe caricaturi joaca la mondial?

MaxP7
MaxP7  •  02 Decembrie 2025, 19:20
Postat de ceaiuri pe 02 Decembrie 2025, 00:22

Urmează 3 meciuri mult mai grele(intervine și oboseala)vecinele sunt peste noi(rulează 2 echipe)Elveția fără echipa inC.L(nu știu dacă au în E.L)cu un campionat cu 8 echipe poate sa ne mai învingă odata,au un joc corect(noi cu 2 echipe în C.L. care dau numai 5 jucatoare)o sa ajungem sa transferam și din tara canoanelor, refacand calculele cred ca terminam după locul 8 dezastru e sa fie după 16

Care e logica? Doua echipe dau totusi 5 jucatoare, ele nu dau niciuna. Va mai amintiti acel strigat "pentru noi"?! A fost frumos la final, nu? Cred ca ar fi corect sa revina sloganul, iar restul sa se abtina sa se laude cu o echipa pe care oricum nu o sustin. Hai sa fim seriosi, s-a facut scandal dupa locul 4 in 2018, ce asteptari sa avem? A fost rau atunci, nu? Lasa ca a fost bine 7 ani la rand dupa, am primit exact pentru cum am sustinut. Noi de acasa, chiar am merita sa ne bata Elvetia. Noroc cu cei care au mers acolo, oamenii aia chiar au mers si cand au crezut ca nu trecem de prima faza a grupelor. Intr-adevar de acasa e mai usor, a zis-o si Ana Branza prin 2016. S-au suparat toti, dar in modul complet ipocrit specific, s-au bucurat la 3 zile dupa cand au ascultat singurul moment cu imnul national la Rio.

MaxP7
MaxP7  •  02 Decembrie 2025, 19:14
Postat de Todor pe 02 Decembrie 2025, 10:24

Alta, regula cu scosul mingii din plasă, pasă lungă, gol este un mare minus. Te chinui să construiești un atac, arunci din cădere. N-apuci să te ridici, sau să te bucuri de gol, că mingea e la tine-n poartă. Acestă regulă, ce încurajează șiretenia în paguba și a sportivității și a frumosului, a fost băgată nu cu gând curat. Nu așa este și-n viața de zi cu zi? Nimic nu-i întîmplător.

Foarte buna observatie, si eu as fi curios sa vad echipele nordice fara regula repunerii rapide de la centru. Sunt ferm convins ca s-ar descurca, dar parca intr-adevar ai da mai multe sanse si altor stiluri de joc. Se va schimba, cand vor ajunge alte natiuni sa o faca mai bine. Ca in gimnastica, s-a retras mareata Biles, incepem brusc sa notam aspectele care ar fi dezavantajat-o pe ea.

MaxP7
MaxP7  •  02 Decembrie 2025, 19:11
Postat de Florian56 pe 02 Decembrie 2025, 15:14

Va să zică Danemarca e mai bună și pentru că, conform declarației, are experiență mai mare în competiții majore. Pai nu e Romania noastră singura națională care a jucat toate edițiile de campionat mondial? Danemarca joacă cumva în campionatul intergalactic? E adevărat că una e sa joci mereu finale, semifinale, alta pentru locurile 8-10. Sau să joci la multe olimpiade tot pt medalii, ca Danemarca, in loc de 4 prezente aici în 50 de ani, ca România. Să vedem ce vom face cu Senegal sau Elveția , echipe lipsite de experiență la competiții majore.

Adevarul e ca aici chiar ai dreptate, intr-adevar ghinionul nostru maxim este ca ne-au lipsit jucatoarele anilor 60'. As propune totusi mai putine ironii, Romania chiar are una din cele mai tinere echipe din competitie. E mai greu de inteles... ce imi pare cel mai rau e ca daca cumva vor aparea medaliile cu aceasta generatie, toti arogantii si ironicii se vor bucura si se va uita repede cum se exprimau la inceput. Ii rog sa se abtina, in caz ca vom avea ocazia sa traim asa ceva. Valabil si pentru jurnalisti si moderatori.

Florian56
Florian56  •  02 Decembrie 2025, 15:14

Va să zică Danemarca e mai bună și pentru că, conform declarației, are experiență mai mare în competiții majore. Pai nu e Romania noastră singura națională care a jucat toate edițiile de campionat mondial? Danemarca joacă cumva în campionatul intergalactic? E adevărat că una e sa joci mereu finale, semifinale, alta pentru locurile 8-10. Sau să joci la multe olimpiade tot pt medalii, ca Danemarca, in loc de 4 prezente aici în 50 de ani, ca România. Să vedem ce vom face cu Senegal sau Elveția , echipe lipsite de experiență la competiții majore.

  • 1
  • 2
Comentează