Comentarii (19)
MaxiP7
MaxiP7  •  20 Aprilie 2026, 14:05
Postat de wittman68 pe 20 Aprilie 2026, 12:02

Care surse să dea Gyor cu 15 milioane buget? Un chat? Și la Brest la fel. Asemenea sume nu au sens pt că nu au nevoie de ele. Iar în ce privește Gyor discuția e încheiată. Au performantele cele mai mari constant și doar 20% din buget de la stat. In ce privește Bistrița, sunt surse oficiale din documentele administrației locale, presa locală care dau bugetul exact pe tot clubul, 8,2 milioane de euro. Dacă tu crezi că la o echipă de fotbal abia promovată în liga 2 și care a jucat slab acolo se alocă 3 milioane sau mai mult , cert te înșeli. La fotbal se alocă multi bani, dar la echipe bune, cu jucători buni, rezultate, prima ligă. Și la fotbal destul de prezent e mediul privat, mai ales la bugete mari. Legătura între rezultate și bugete nu e directă. Și pot fi fluctuații și la rezultate și la buget. Dar pentru un oraș sau judet că Bistrița la un asemenea buget pentru sport problema nu e ce rezultate ai sau poți avea pe plan sportiv. Am mai repetat acest lucru. Ci adecvarea, sustenabilitatea, problemele negative ce pot fi determinate pe plan general comunitar din acest punct de vedere. Alocând procent prea mare pentru sport, rămân procente prea mici pt alte aspecte esențiale comunitar. Și poate pe viitor sa genereze criza la sport, pt că e greu de presupus că un asemenea proiect poate rezista in timp. Sub acest aspect situația de la CSM București e cu totul diferită. Ei pot da chiar și mai mult decât acum la sport că au mult mai mult de unde. Ce părere ai despre asta?

Nici Manchester City nu cheltuie 700 milioane de euro pe an, dar ala e bugetul lor. Nu le cere nimeni sa cheltuie tot bugetul. Da' care e bugetul acelor cluburi, daca tot sustii ca sunt alte sume. Te ascult. Daca 17 milioane se dovedeste a fi totusi bugetul real, inseamna ca 20% finantare publica inseamna de fapt vreo 3 milioane euro finantare publica. Destul de mult pentru un oras ca Gyor, nu? Apoi, ce treaba avem noi cu procentul de finantare sportiva la Bistrita? Ce anume a facut mai bun Bistrita din banii aia in ultimii 20 ani, ca sa zici ca nu merita sa aloce un asemenea buget in sport? A, ok, devine la anu' capitala culturala europeana, centru universitar de referinta european, centre medicale de ultima tehnologie. De-acord, baga bani in asta si lasa mai putin la sport. Deocamdata s-ar putea ca acel club din Bistrita sa fie de departe cel mai valoros lucru pe care il are acel municipiu. Sigur ca vom spune, bai, nu se poate sa nu facem alte investitii si sa dam bani la cluburi sportive. Dar sa revenim la orasul Gyor. Care poate ca nu e neaparata un nume sonor de oras european, dar stii ceva, se aude implicit mult mai mult de acest oras datorita echipei de handbal feminin. Asa cum si Cluj-Napoca (altfel oras care chiar detine mult mai multe centre de interes decat o echipa de fotbal) a inceput sa fie sonor pe plan european datorita echipei CFR Cluj. Poate ca e extrem exemplul, dar sunt tari care au alocat aparent mult prea multi bani in turism si din asta traiesc.

wittman68
wittman68  •  20 Aprilie 2026, 12:02
Postat de MaxiP7 pe 19 Aprilie 2026, 15:24

Sunt surse care o dau pe Gyor cu buget si de 15-18 milioane euro. Nu stiu exact ce fac cu atatia bani, crede-ma, nici eu nu imi explic, pentru ca teoretic nu au pe ce sa dea atatia bani, nu stiu daca intra in discutie si plata salii de care dispun, organizarea Final 4 etc (supozitii de ale mele), habar nu am, asta zic sursele ca e bugetul echipei. Toate sursele o dau pe Brest cu un buget de 8-8,5 milioane de euro la momentul actual. Ok, da, am gasit acum o sursa ca si Bistrita ar avea undeva la 4,5-5 milioane de euro pentru sectia de handbal feminin, e mai mult decat stiam eu (si da, echipa de fotbal se pare ca are un buget spre jumatatea celui de handbal feminin, in fotbal se invart bani buni). Dar discutia a inceput de la o comparatie. Gyor si Brest au cele mai bune bugete din handbalul feminin. Mie mi se pare nesemnificativ, in orice sport ne uitam, rezultatele nu sunt direct proportionale cu bugetele de care dispun. Adica e clar ca echipele bogate domina ca rezultate internationale, dar pot fi echipe cu bugete duble fata de altele si cu rezultate inferioare, vorba ta, tocmai ca nu-si folosesc bugetul, sau nu si-l folosesc strict pe imbunatatirea lotului, bugetul unui club dispunand si de alte cheltuieli. De pilda la nivel juvenil, ca va costa sa trimita si Bucurestiul echipa de junioare la Budapesta, plus ca o costa toate echipele de junioare de care dispun, dar despre asta nu vorbim, ca repet, anuleaza isteria generala contra investitiilor in sport.

Care surse să dea Gyor cu 15 milioane buget? Un chat? Și la Brest la fel. Asemenea sume nu au sens pt că nu au nevoie de ele. Iar în ce privește Gyor discuția e încheiată. Au performantele cele mai mari constant și doar 20% din buget de la stat. In ce privește Bistrița, sunt surse oficiale din documentele administrației locale, presa locală care dau bugetul exact pe tot clubul, 8,2 milioane de euro. Dacă tu crezi că la o echipă de fotbal abia promovată în liga 2 și care a jucat slab acolo se alocă 3 milioane sau mai mult , cert te înșeli. La fotbal se alocă multi bani, dar la echipe bune, cu jucători buni, rezultate, prima ligă. Și la fotbal destul de prezent e mediul privat, mai ales la bugete mari. Legătura între rezultate și bugete nu e directă. Și pot fi fluctuații și la rezultate și la buget. Dar pentru un oraș sau judet că Bistrița la un asemenea buget pentru sport problema nu e ce rezultate ai sau poți avea pe plan sportiv. Am mai repetat acest lucru. Ci adecvarea, sustenabilitatea, problemele negative ce pot fi determinate pe plan general comunitar din acest punct de vedere. Alocând procent prea mare pentru sport, rămân procente prea mici pt alte aspecte esențiale comunitar. Și poate pe viitor sa genereze criza la sport, pt că e greu de presupus că un asemenea proiect poate rezista in timp. Sub acest aspect situația de la CSM București e cu totul diferită. Ei pot da chiar și mai mult decât acum la sport că au mult mai mult de unde. Ce părere ai despre asta?

MaxiP7
MaxiP7  •  19 Aprilie 2026, 15:24
Postat de wittman68 pe 19 Aprilie 2026, 14:28

Care mai multe surse sunt că Brest are 8 milioane buget? Cum se numesc sursele exact, de la club, din presa sau din comentarii? Ce înseamnă pentru anul acesta? Pt sezonul acesta care a început anul trecut în vara? Gyor nu are peste 10 milioane buget, nici nu are nevoie. An de an a avut max 6-8 milioane de multa vreme și a cucerit tot. De ce sa l mărească așa mult? Bugetul oficial al clubului Gloria Bistrița este in documente administrative publice și în presa locală, centrala. Aprobat anul trecut că fiind puțin peste 8 milioane de euro pentru cele 2 echipe din club. Cea de handbal și cea de fotbal de liga a doua din coada clasamentului. Deci la handbal sunt 2 milioane și la fotbal peste 6 milioane... Nu da nimeni în cap nimănui , niciunei echipe din sportul românesc. Eu salut aceste performanțe pe plan european al Bistriței și CSM București. Faptul că spunem cat este bugetul e o informație. Și comparativ cu alte echipe din Europa. Că din asta se pot face deduceri, asta e. La CSM București bugetul e in primele 4 din echipele europene, ar fi de dorit să pătrundă între primele 4 și sportiv. Dar bugetul e ok că pondere, e dintr un buget al capitalei. La Bistrița, însă, și dacă va câștiga liga campionilor, ceea ce ne am dori și bucura sa se întâmple, bugetul echipei este mult prea mare că pondere din cel al comunității. Și acest lucru e bine de știut și e o constatare, nu o dare în cap. Care este deranjul tau?

Sunt surse care o dau pe Gyor cu buget si de 15-18 milioane euro. Nu stiu exact ce fac cu atatia bani, crede-ma, nici eu nu imi explic, pentru ca teoretic nu au pe ce sa dea atatia bani, nu stiu daca intra in discutie si plata salii de care dispun, organizarea Final 4 etc (supozitii de ale mele), habar nu am, asta zic sursele ca e bugetul echipei. Toate sursele o dau pe Brest cu un buget de 8-8,5 milioane de euro la momentul actual. Ok, da, am gasit acum o sursa ca si Bistrita ar avea undeva la 4,5-5 milioane de euro pentru sectia de handbal feminin, e mai mult decat stiam eu (si da, echipa de fotbal se pare ca are un buget spre jumatatea celui de handbal feminin, in fotbal se invart bani buni). Dar discutia a inceput de la o comparatie. Gyor si Brest au cele mai bune bugete din handbalul feminin. Mie mi se pare nesemnificativ, in orice sport ne uitam, rezultatele nu sunt direct proportionale cu bugetele de care dispun. Adica e clar ca echipele bogate domina ca rezultate internationale, dar pot fi echipe cu bugete duble fata de altele si cu rezultate inferioare, vorba ta, tocmai ca nu-si folosesc bugetul, sau nu si-l folosesc strict pe imbunatatirea lotului, bugetul unui club dispunand si de alte cheltuieli. De pilda la nivel juvenil, ca va costa sa trimita si Bucurestiul echipa de junioare la Budapesta, plus ca o costa toate echipele de junioare de care dispun, dar despre asta nu vorbim, ca repet, anuleaza isteria generala contra investitiilor in sport.

wittman68
wittman68  •  19 Aprilie 2026, 14:28
Postat de MaxiP7 pe 19 Aprilie 2026, 10:27

Deja daca sunt mai multe surse care spun ca Brest si-a facut un buget de vreo 8 milioane pe anul acesta, Gyor stim de mult ca are un buget de peste 10 milioane anual, iar Bistrita are un buget de 2-3 milioane... ce anume vrei sa demonstrezi? Ok, de fapt Bistrita are buget de 2 miliarde, dar nu ne spun cei din "noua ordine mondiala", iar Brest si Gyor joaca pe covrigi si vouchere de vacanta fiind sponsorizate de covrigariile locale, este extrem de rusinos tu avand buget cat NASA sa nu bati o echipa care joaca pe covrigi... asta e de fapt realitatea, restul surselor le ignoram ca nu ne lasa ele sa continuam sa putem contesta ca de fapt echipele romanesti au bugete colosale, e criza economica majora in Romania din cauza banilor bagati in Bistrita si CSM sectiile de handbal si criza preturilor la combustibili nu e cauzata de razboiul din Iran, ci de guvernul Bolojan. Orice sursa care ignora aceste fapte trebuie sa dispara, ca altfel nu convingem noi ca suntem rusinea Europei, care detine 99% din banii din handbalul feminin, dar nu suntem capabili sa prindem un Final 4. Comentatorii aiureaza, da, dar cand ii aud ca vin cu o informatie care chiar se pupa cu ceva ce ti-am specificat acum cateva saptamani (dupa o oarecare informare obiectiva), mi se pare ca totusi lucrurile se leaga. In rest, am zis-o de mult, nu joaca bugetele. Cel mai mare buget din handbal care nu confirma e PSG la handbal masculin, dar nu se face atata tam-tam, ca ei stiu ca nu joaca bugetele.

Care mai multe surse sunt că Brest are 8 milioane buget? Cum se numesc sursele exact, de la club, din presa sau din comentarii? Ce înseamnă pentru anul acesta? Pt sezonul acesta care a început anul trecut în vara? Gyor nu are peste 10 milioane buget, nici nu are nevoie. An de an a avut max 6-8 milioane de multa vreme și a cucerit tot. De ce sa l mărească așa mult? Bugetul oficial al clubului Gloria Bistrița este in documente administrative publice și în presa locală, centrala. Aprobat anul trecut că fiind puțin peste 8 milioane de euro pentru cele 2 echipe din club. Cea de handbal și cea de fotbal de liga a doua din coada clasamentului. Deci la handbal sunt 2 milioane și la fotbal peste 6 milioane... Nu da nimeni în cap nimănui , niciunei echipe din sportul românesc. Eu salut aceste performanțe pe plan european al Bistriței și CSM București. Faptul că spunem cat este bugetul e o informație. Și comparativ cu alte echipe din Europa. Că din asta se pot face deduceri, asta e. La CSM București bugetul e in primele 4 din echipele europene, ar fi de dorit să pătrundă între primele 4 și sportiv. Dar bugetul e ok că pondere, e dintr un buget al capitalei. La Bistrița, însă, și dacă va câștiga liga campionilor, ceea ce ne am dori și bucura sa se întâmple, bugetul echipei este mult prea mare că pondere din cel al comunității. Și acest lucru e bine de știut și e o constatare, nu o dare în cap. Care este deranjul tau?

MaxiP7
MaxiP7  •  19 Aprilie 2026, 10:35
Postat de SuporterOr pe 18 Aprilie 2026, 22:06

Dubla asta cu Brest, încă deschisă, e doar un trailer pentru sezonul următor. Brest, ca și CSM, vor coborî și vor începe un alt drum. Bistrița e pe panta care urca spre vârf. Și la anul vor fi (și) mai puternice. Bravo fetelor, respect tuturor din acest proiect. Hai Gloria, hai România.

Mi se pare ireal cum stam si urmarim ultimele 2 competitoare romanesti din competitiile europene majore in tot sportul de club european si le dam in cap ca nu fac performanta... pe criteriul ca s-au bagat bani acolo. Deci mentalitatea romaneasca e ceva ireal, efectiv noi nu putem iesi din gandirea aia pre 89', orice investitie e un lucru rau, performanta inseamna doar victorii pe linie, suntem obsedati de gloria nationala (inexistenta in mod obiectiv in istoria tarisoarei noastre) si nu pricepem ca investitia e conditie suprema la momentula actual sa te poti bate cu ceilalti. Oare cam a ce tip de regim suna asta? Dar e bine, e posibil ca de maine sa facem un pas mare pe plan politic spre natiunea pe care o visam. Si cel mai probabil aceste proiecte falimentare si neperformante vor disparea. Dar spun un lucru: daca cumva aud pe cineva revoltat peste 2-3-4 ani, eu personal refuz sa-mi mai recunosc originile. Sa primim ce cerem, dar sa tacem din gura ulterior, ca prea le stim pe toate si cand ne infirma toate ideile situatia reala, suntem iarasi revoltati. Nu vrem bani in handbal, foarte bine, sa dispara. Dar sa nu vad vreun individ din astia ca amintesc de rezultate din toata perioada asta complet neperformanta.

MaxiP7
MaxiP7  •  19 Aprilie 2026, 10:27
Postat de wittman68 pe 18 Aprilie 2026, 21:21

Dacă Brest are de 3 ori bugetul Bistriței, înseamnă că are dublul celui de la Gyor. Cine sunt comentatorii, până la urmă? Sunt unii care au mai spus trăsnăi, nu?

Deja daca sunt mai multe surse care spun ca Brest si-a facut un buget de vreo 8 milioane pe anul acesta, Gyor stim de mult ca are un buget de peste 10 milioane anual, iar Bistrita are un buget de 2-3 milioane... ce anume vrei sa demonstrezi? Ok, de fapt Bistrita are buget de 2 miliarde, dar nu ne spun cei din "noua ordine mondiala", iar Brest si Gyor joaca pe covrigi si vouchere de vacanta fiind sponsorizate de covrigariile locale, este extrem de rusinos tu avand buget cat NASA sa nu bati o echipa care joaca pe covrigi... asta e de fapt realitatea, restul surselor le ignoram ca nu ne lasa ele sa continuam sa putem contesta ca de fapt echipele romanesti au bugete colosale, e criza economica majora in Romania din cauza banilor bagati in Bistrita si CSM sectiile de handbal si criza preturilor la combustibili nu e cauzata de razboiul din Iran, ci de guvernul Bolojan. Orice sursa care ignora aceste fapte trebuie sa dispara, ca altfel nu convingem noi ca suntem rusinea Europei, care detine 99% din banii din handbalul feminin, dar nu suntem capabili sa prindem un Final 4. Comentatorii aiureaza, da, dar cand ii aud ca vin cu o informatie care chiar se pupa cu ceva ce ti-am specificat acum cateva saptamani (dupa o oarecare informare obiectiva), mi se pare ca totusi lucrurile se leaga. In rest, am zis-o de mult, nu joaca bugetele. Cel mai mare buget din handbal care nu confirma e PSG la handbal masculin, dar nu se face atata tam-tam, ca ei stiu ca nu joaca bugetele.

wittman68
wittman68  •  19 Aprilie 2026, 00:00
Postat de SuporterOr pe 18 Aprilie 2026, 22:00

Singura grija: banii. Trist, cumplit de trist.....

Nu e singura grijă. Salutăm performantele. Ce pot veni. Că nu au fost încă. Dar nu se pot face cu orice cost, preț. Nu trăim în irealitate. Tu nu ai vreo grija cu bugetul tău, arunci cu bani fără sa i numeri?

SuporterOr
SuporterOr  •  18 Aprilie 2026, 22:06

Dubla asta cu Brest, încă deschisă, e doar un trailer pentru sezonul următor. Brest, ca și CSM, vor coborî și vor începe un alt drum. Bistrița e pe panta care urca spre vârf. Și la anul vor fi (și) mai puternice. Bravo fetelor, respect tuturor din acest proiect. Hai Gloria, hai România.

SuporterOr
SuporterOr  •  18 Aprilie 2026, 22:00

Singura grija: banii. Trist, cumplit de trist.....

wittman68
wittman68  •  18 Aprilie 2026, 21:21
Postat de MaxiP7 pe 18 Aprilie 2026, 18:42

De data asta chiar au specificat si comentatorii bugetul echipei Brest. Nu e mai mare, e cam triplu fata de al Bistritei. Oare francezii ce au de spus, cam rusinos sa ai buget triplu si sa bati la un gol, nu?

Dacă Brest are de 3 ori bugetul Bistriței, înseamnă că are dublul celui de la Gyor. Cine sunt comentatorii, până la urmă? Sunt unii care au mai spus trăsnăi, nu?

  • 1
  • 2
Comentează