Comentarii (60)
traian_v
traian_v  •  27 Martie 2025, 13:16

Foarte bine face Trump. Isi protejeaza tara si economia. Poate vorbeste si cu ai nostri, macar sa primim ceva pentru lemnul care ia drumul Austriei, sau benzina care ne-o vand oricum la suprapret.

viforul
viforul  •  27 Martie 2025, 13:15
Postat de robertino22 pe 27 Martie 2025, 12:31

Cum isi apara locurile de munca? Tine minte ce zic, de la Demostene nu a mai scris un roman ceva atat de destept: in 2 ani apar 10 fabrici de masini in SUA. Marii producatori de masini asta vor face, e o piata imensa si nu risca sa o piarda.

Și ce fac 2 ani ? Tu crezi ca aia își iau o mașina și o țin 20 -25 de ani pana se dezintegrează și seamănă cu un tramvai abandonat? Crezi ca vor năvăli la cules de portocale și asfaltat străzi pentru $5 pe ora? Dacă ar fi fost așa, n-ar fi avut nevoie de imigranți ilegali în tecut. Sunt munci pe care cei de acolo nu le vor face niciodată, nu pentru salariul ăsta. De ce crezi ca o tara precum Canada a ridicat vizele pentru mexicani? Cine sa culeagă produsele din agricultură? Așa ca au găsit o soluție. Și funcționează. Dacă ai să mergi în Miami fii atent în jurul tău în ce limbă vorbesc. Uită-te pe stradă la cei care fac curat, la hoteluri, la magazine, etc. dacă vrei să auzi ceva engleză trebuie să mergi pe plajă. Deși și acolo……….

viforul
viforul  •  27 Martie 2025, 12:46
Postat de robertino22 pe 27 Martie 2025, 11:33

Bursa e la acelasi nivel ca in noiembrie, cand a fost ales Trump. Manipulat mic ce esti!

Poate fizic, ca și clădire, e în același loc. Ideile lui sunt bune într-un fel, însă vor destabiliza piețele, vor crea noi alianțe economice. Trebuiau să se gândească la asta când au mutat totul sau aproape totul în China mai demult. Dar nu, ei au vrut doar profit. Ei bine au făcut lucrul ăsta însă în timp au ajuns să aibă datorii externe față de niște comuniști la un nivel nemaiauzit! Iar aia au devenit una din marile puteri economice ale lumii. Acum vor să dreagă supa, însă va dura și vor fi repercusiuni pentru populația americană. Așteaptă și-ai sa vezi.

viforul
viforul  •  27 Martie 2025, 12:39
Postat de robertino22 pe 27 Martie 2025, 11:35

Nu mai poti sa-ti aperi locurile de munca din tara pentru ca se supara Canada, Mexic si UE. Of of of. Daca Romania e smechera si importa rosii din Turcia, uite ca Trump pune taxe.

Nu e deloc așa cum spui tu. Tarifele sunt bune doar pentru guverne. Populația o sa le plătească până la urmă. Apropo, știi de ce GM, Ford, Chrysler, etc au ales să facă mașini în Canada de exemplu? Din cauza asigurărilor de sănătate. Așa ca dacă ar fi trebuit să le plătească în USA companiile ar fi pierdut miliarde. Dar cu muncitori canadieni, nu trebuie să plătească nimic. Doar asigurare pentru dinți, celălate probleme de sănătate sunt acoperite de guvern. În altă ordine de idei, bine-nțeles ca americanii pot construi mașini la ei acasă, însă asta o să dureze ani de zile petru ca fabricile existente acum în Detroit de exemplu sunt aproape complet dărâmate. Deci ce faci doi trei ani? Și asta dacă ai energie electrică și nu ți-o taie aia de peste graniță. Și atunci o sa construiești centrale nucleare însă vor dura până să fie gata. Întrebarea e ce faci acum? Președintele american strigă ca pierde bani cu Mexic și Canada, însă tot el a semnat acordul în prima lui candidatură. Deci nu inteleg de ce sunt atât de nervoși, mai ales ca toți beneficiază de profituri imense aducând mașini și produse din afara, în special China. Păi una e să ai muncitori plătiți regește și alta e să ai aceeași muncitori plătiți cu te miri ce, nu?

TruthHammer
TruthHammer  •  27 Martie 2025, 12:37
Postat de dobrin pe 27 Martie 2025, 09:59

Interesanta stire, dar ce legatura are cu sportul? Sau cumva a pus taxe pe masinile Formula 1?

Nea Dobrine, stai bre liniștit, atâta timp cât nu a zis nimic de țuica de prune nu trebuie să îți faci probleme!! În altă ordine de idei, mai aproape de intelesurile tale : sportul (despre care vorbești) funcționează pe bază de BANI!! Și... Echipa ta (printre multe altele), sunt racordate la banii primăriilor. Primăriile primesc și bani de la UE, ceea ce le facilitează să bage o parte din bani și în sport (asta ar fi o altă discuție!). Deci... Dacă banii de la UE nu mai vin, iar primăriile nu or sa mai aibă acel surplus de bani, să îi poată direcționa către sport... Atunci matale s-ar putea să îți bei țuica de prune, fără să mai ai ca subiect de discuție vreo echipă de fotbal! Acum, după ce mai luași o dușcă, înțelegi care este legătura cu sportul!? Dacă tot nu înțelegi... Lasă țuica și pune mâna pe o carte (nu de joc!), că este gravă problema... Cam tot atât de gravă, cât un an fără prune! ;)

robertino22
robertino22  •  27 Martie 2025, 12:31
Postat de John.dies.at.the.end pe 27 Martie 2025, 11:48

Doamne Dumnezeule, cata ignoranta si dezinformare...in cuvintele tale robertino, explica-ne cum isi apara Trump locurile de munca din tara...in agricultura, unde amuricanii de abia asteapta sa navaleasca cu milioanele pe locurile de munca platite cu 5 USD pe ora parasite de imigrantii deportati, sau in industria auto, unde daca masinile sunt fabricate in US ajung sa coste 4m de USD una, sau in industria otelului si a aluminiului, unde US importa 50-60% din ce se foloseste pentru consumul propriu si infrastructura pentru a produce in US otel / aluminiu la acelasi nivel are un cost imens (in timp si bani)... paracioasa mica...si daca tot esti la butoane, explica-ne un pic si cum functioneaza tarifele pe care le vantura atat de informat il Mango, si cine le plateste pana la urma...? informatia e ieftina cutarica, dar tu preferi sa batman, batman, luati paralele de la Liubyanka degeaba...

Cum isi apara locurile de munca? Tine minte ce zic, de la Demostene nu a mai scris un roman ceva atat de destept: in 2 ani apar 10 fabrici de masini in SUA. Marii producatori de masini asta vor face, e o piata imensa si nu risca sa o piarda.

robertino22
robertino22  •  27 Martie 2025, 12:28
Postat de John.dies.at.the.end pe 27 Martie 2025, 11:48

Doamne Dumnezeule, cata ignoranta si dezinformare...in cuvintele tale robertino, explica-ne cum isi apara Trump locurile de munca din tara...in agricultura, unde amuricanii de abia asteapta sa navaleasca cu milioanele pe locurile de munca platite cu 5 USD pe ora parasite de imigrantii deportati, sau in industria auto, unde daca masinile sunt fabricate in US ajung sa coste 4m de USD una, sau in industria otelului si a aluminiului, unde US importa 50-60% din ce se foloseste pentru consumul propriu si infrastructura pentru a produce in US otel / aluminiu la acelasi nivel are un cost imens (in timp si bani)... paracioasa mica...si daca tot esti la butoane, explica-ne un pic si cum functioneaza tarifele pe care le vantura atat de informat il Mango, si cine le plateste pana la urma...? informatia e ieftina cutarica, dar tu preferi sa batman, batman, luati paralele de la Liubyanka degeaba...

Stau in Elvetia, care are taxe vamale la orice. Pe Elvetia nu e suparata nimeni. Ipocrizie.

Draconian
Draconian  •  27 Martie 2025, 12:26
Postat de robertino22 pe 27 Martie 2025, 11:35

Nu mai poti sa-ti aperi locurile de munca din tara pentru ca se supara Canada, Mexic si UE. Of of of. Daca Romania e smechera si importa rosii din Turcia, uite ca Trump pune taxe.

ma îndoiesc de competentele tale în economie, prietene trumpist, ai dat exemplu cu rosiile importate, îti explic unde gresesti si unde greseste si Trump : tu pui taxe mari pe rosii, da ? okey, dar asta NU îi afecteaza deloc pe producatorii de rosii, asta e pretu lor, cumperi ? - bine, nu cumperi ? - treaba ta.. cei care sufera sint IMPORTATORII, care vor trebui sa bage bani mai multi , acolo e problema, si d-aia o masina fabricata în Canada are ACELASI pret la vinzare, sa zicem 30 000$, dar consumatoru american e cel care va plati acum 45 000$

bimbaq
bimbaq  •  27 Martie 2025, 12:19
Postat de John.dies.at.the.end pe 27 Martie 2025, 11:48

Doamne Dumnezeule, cata ignoranta si dezinformare...in cuvintele tale robertino, explica-ne cum isi apara Trump locurile de munca din tara...in agricultura, unde amuricanii de abia asteapta sa navaleasca cu milioanele pe locurile de munca platite cu 5 USD pe ora parasite de imigrantii deportati, sau in industria auto, unde daca masinile sunt fabricate in US ajung sa coste 4m de USD una, sau in industria otelului si a aluminiului, unde US importa 50-60% din ce se foloseste pentru consumul propriu si infrastructura pentru a produce in US otel / aluminiu la acelasi nivel are un cost imens (in timp si bani)... paracioasa mica...si daca tot esti la butoane, explica-ne un pic si cum functioneaza tarifele pe care le vantura atat de informat il Mango, si cine le plateste pana la urma...? informatia e ieftina cutarica, dar tu preferi sa batman, batman, luati paralele de la Liubyanka degeaba...

Ai dreptate, solutia e "Everything made in China"! SUA tipareste bani , sau creaza printr-un key stroke din nimic, si plateste in ciontinuare deficitele la infinit si toata lumea e multumita...

OlteanuMarian
OlteanuMarian  •  27 Martie 2025, 12:08
Postat de Draconian pe 27 Martie 2025, 11:00

cum asa Trump vrea binele Romaniei daca oficial din 28 000 de straini arestati sa fie expulzati sase mii opt sute sînt romani ? cum vrea binele Romaniei daca Biden ne-a scos vizele pentru SUA si el Trump ni le-a bagat iar ? cum asa "e bine pentru Romania" daca sufera economic toata Europa Occidentala, cea care ne tine sub perfuzie cu miliarde si miliarde anual gratis prin fondurile comunitare nerambursabile ?!.. pai e logic ca daca Europa Occidentala pierde miliarde automat ne va da mai putini bani...da-i Doamne romanului mintea de pe urma...

Draconian ...sa nu mai crezi tot ce citesti ...99 la suta dintre romanii din tara n au bani sa treaca Oceanul ...65 la suta nu si permit un concediul pe Litoral asta i ziar de sport de ce nu ne spui cu ce echipa tii ...ce mi pasa mie de Donald ?...scriu ce vreau ...sau n am voie ?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Comentează