SPORTURI  »  AUTO  »  REGULAMENT

Rămîne punctajul

Articol de GSP - Publicat marti, 24 martie 2009 00:00

FIA a revenit asupra deciziei prin care urma să fie declarat campion pilotul cu cele mai multe curse cîştigate. Noua regulă va intra însă în vigoare din 2010


Formula 1 nu mai este ce a fost Invocînd creşterea spec ta culozităţii curselor şi re du cerea costurilor, Consiliul Mondial al FIA a făcut cîteva modificări “istorice” la regulament. Cea mai importantă este aceea ca după ultima cursă a sezonului să fie desemnat campion mondial pilotul cu cele mai multe victorii, indiferent de punctele acumulate. Proiectul, care-i aparţine lui Bernie Ecclestone, a fost deja aprobat de FIA. Ceea ce, de exemplu, înseamnă că dacă pilotul “X” cîştigă 3 curse şi în rest nu face nimic, iar pilotul “Y” termină numai pe 2 şi acumulează o grăma dă de puncte, “X” devine campion.

3 curse trebuie să reziste un motor şi nu două ca pînă acum

Decizia urma să intre în vigoare chiar din acest sezon, fapt care a generat o serie de nemulţumiri în rîndul echipelor, mai ales că ele n-au fost întrebate. Văzînd că n-are mulţi susţinători în rîndul acestora, Ecclestone a fost nevoit s-o lase mai moale , amînînd noua regulă pentru viitorul sezon.:(

FIA a revenit asupra deciziei prin care urma să fie declarat campion pilotul cu cele mai multe curse cîştigate. Noua regulă va intra însă în vigoare din 2010

Formula 1 nu mai este ce a fost Invocînd creşterea spec ta culozităţii curselor şi re du cerea costurilor, Consiliul Mondial al FIA a făcut cîteva modificări “istorice” la regulament. Cea mai importantă este aceea ca după ultima cursă a sezonului să fie desemnat campion mondial pilotul cu cele mai multe victorii, indiferent de punctele acumulate. Proiectul, care-i aparţine lui Bernie Ecclestone, a fost deja aprobat de FIA. Ceea ce, de exemplu, înseamnă că dacă pilotul “X” cîştigă 3 curse şi în rest nu face nimic, iar pilotul “Y” termină numai pe 2 şi acumulează o grăma dă de puncte, “X” devine campion.

3 curse trebuie să reziste un motor şi nu două ca pînă acum

Decizia urma să intre în vigoare chiar din acest sezon, fapt care a generat o serie de nemulţumiri în rîndul echipelor, mai ales că ele n-au fost întrebate. Văzînd că n-are mulţi susţinători în rîndul acestora, Ecclestone a fost nevoit s-o lase mai moale , amînînd noua regulă pentru viitorul sezon.:(

AERODINAMICA MAŞINILOR RESTRICŢIONATĂ
Noile reguli de ordin tehnic elaborate de FIA pentru acest an competiţional au drept scop sporirea atractivităţii curselor, prin încurajarea depăşirilor. Pentru aceasta, aerodinamica monoposturilor a fost restricţionată şi standardizată, iar pneurile de tip “grooves”, profilate, au fost înlocuite de tradiţionalele slick-uri. O parte dintre piloţi, dar şi unele echipe nu sînt însă de aceeaşi părere cu FIA.:(

4 etape este durata de viaţă a unei cutii de viteze

Citește și:

În drum spre Germania, echipa GSP a oprit pe la marele Emeric Ienei, care a transmis un mesaj din suflet pentru naționala României: „Speranța este și va fi! Coman e favoritul meu”
Nationala
În drum spre Germania, echipa GSP a oprit pe la marele Emeric Ienei, care a transmis un mesaj din suflet pentru naționala României: „Speranța este și va fi! Coman e favoritul meu”
România - Liechtenstein, ultimul amical al „tricolorilor” înainte de EURO 2024
Nationala
România - Liechtenstein, ultimul amical al „tricolorilor” înainte de EURO 2024
Apariția lui Gundogan ca primul căpitan dintr-o familie de imigranți RUPE Germania în două » Interviu în Der Spiegel: „Poate arătăm diferit, dar germanii sunt și arabi sau turci sau asiatici”
Euro 2024
Apariția lui Gundogan ca primul căpitan dintr-o familie de imigranți RUPE Germania în două » Interviu în Der Spiegel: „Poate arătăm diferit, dar germanii sunt și arabi sau turci sau asiatici”

Avem lista de rezervă a selecționerului României! Cele 4 nume de back-up pentru Euro 2024 + termenul pentru închiderea listei

Povestea României la primul Euro, din 1984: am lăsat Italia acasă! » Fără niciun stelist, cu cel mai tânăr selecţioner pe bancă şi debutul lui Hagi la un turneu final la doar 19 ani


Comentarii (1)
 •  24 Martie 2009, 08:48

era,este si va fi o mare porcarie daca se va introduce aceasta regula; daca vor sa faca diferenta intre cel ce castiga cursa si restul pilotilor de ce nu maresc diferenta de puncte acordate castigatorului cum era inante(10-6-5..) sau chiar mai mare si atunci chiar o sa conteze cine are mai multe victorii; F1 a ajuns la cheremul unui grup de mosi senili care, cu toate regulile si restrictiile impuse, o sa o ingroape - sper ca si pe ei odata cu ea

Vezi toate comentariile (1)
Comentează