SPORTURI  »  AUTO  »  RENAULT FLUENCE

Business-class low-cost

Articol de GSP - Publicat vineri, 27 noiembrie 2009 00:00

Fluence, înlocuitorul lui Renault Megane Sedan, joacă pe cartea psihologică a calităţii şi a spaţiului oferite de liniile aeriene pentru a se impune. Pe drum însă, nu confirmă

Caroseriile cu arhitectură în trei volume (compartiment motor, habitaclu şi portbagaj) sînt preferatele clienţilor est-europeni, balcanici şi orientali. Renault a sesizat la timp acest trend, Megane-urile "I" şi "II" Sedan, precum şi Clio-ul Symbol, vînzîndu-se, de exemplu, ca pîinea caldă în România, Turcia, Rusia şi cîteva ţări din Orientul Mijlociu. Fluence, versiunea "teoretică" cu portbagaj a noului Megane III, schimbă însă macazul şi vrea să se impună singur, fără ajutorul brandului Megane, aşa cum şi Symbol-ul a fost disociat de numele Clio. Şi are cu ce! Dar lipsa imaginii de maşină de 5 stele EuroNCAP a lui Megane şi tehnologia îmbarcată destul de prăfuită vor cîntări destul de greu.

Atenţie la detalii
Pentru a conferi pasagerilor lui Fluence condiţiile specifice clasei Business de la avioane, în primul rînd, specialiştii au pus pe hîrtie cele mai mari dimensiuni din această clasă: 4,62 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi un ampatament de 2,7 metri. Apoi, au preluat mare parte a interiorului lui Megane III şi l-au garnisit cu materiale de bună calitate. Cel puţin, mai bune decît la Megane II Sedan! Pentru a se da un aer superior habitaclului, mînerele portierelor şi ceasurile de bord au primit ornamente cromate. Iar pentru ca pasagerii să nu aibă probleme cu bagajele, portbagajul oferă un volum de 530 de litri!

"Turbulenţe" pe viraje
Fiind conceput în special pentru Europa de Est, Rusia şi Turcia, adică pentru drumuri proaste, Fluence dispune de suspensii moi şi rezistente şi o gardă la sol de 120 mm. Reversul medaliei? Virajele trebuie abordate cu mare grijă şi frînele dozate cu atenţie, ruliul fiind destul de pronunţat. Altfel spus, noroc cu ESP-ul care ţine maşina pe drum. De asemenea, din cauza gărzii mari la sol, la viteze de peste 140-150 km/h puntea faţă începe parcă să plutească.

În ceea ce priveşte motorizările, 1.5 dCi-ul de 105 CP pare cea mai inspirată alegere. Maşina se mişcă bine, iar consumul mediu afişat nu a sărit de 6l/100 km. În schimb, benzinarul de 1.6 16v (110 CP), disponibil şi pe Logan, nu asigură condiţii de "Business Class", fiind destul de zgomotos şi gurmand în lipsa cutiei de viteze cu 6 trepte de pe Megane III.

Adversari
Fiat Linea
Skoda Octavia
Ford Focus Sedan
Opel Astra Sedan

Date tehnice 1.5 dCi 105 CP
Putere (CP/rpm)    105/4.000
Cuplu (Nm/rpm)    240/2.000
Acc. 0-100 km/h (s)    11.4
Vit. max. (km/h)    185

12.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Fluence 1.6 16v Authentic

Fluence, înlocuitorul lui Renault Megane Sedan, joacă pe cartea psihologică a calităţii şi a spaţiului oferite de liniile aeriene pentru a se impune. Pe drum însă, nu confirmă

Caroseriile cu arhitectură în trei volume (compartiment motor, habitaclu şi portbagaj) sînt preferatele clienţilor est-europeni, balcanici şi orientali. Renault a sesizat la timp acest trend, Megane-urile "I" şi "II" Sedan, precum şi Clio-ul Symbol, vînzîndu-se, de exemplu, ca pîinea caldă în România, Turcia, Rusia şi cîteva ţări din Orientul Mijlociu. Fluence, versiunea "teoretică" cu portbagaj a noului Megane III, schimbă însă macazul şi vrea să se impună singur, fără ajutorul brandului Megane, aşa cum şi Symbol-ul a fost disociat de numele Clio. Şi are cu ce! Dar lipsa imaginii de maşină de 5 stele EuroNCAP a lui Megane şi tehnologia îmbarcată destul de prăfuită vor cîntări destul de greu.

Atenţie la detalii
Pentru a conferi pasagerilor lui Fluence condiţiile specifice clasei Business de la avioane, în primul rînd, specialiştii au pus pe hîrtie cele mai mari dimensiuni din această clasă: 4,62 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi un ampatament de 2,7 metri. Apoi, au preluat mare parte a interiorului lui Megane III şi l-au garnisit cu materiale de bună calitate. Cel puţin, mai bune decît la Megane II Sedan! Pentru a se da un aer superior habitaclului, mînerele portierelor şi ceasurile de bord au primit ornamente cromate. Iar pentru ca pasagerii să nu aibă probleme cu bagajele, portbagajul oferă un volum de 530 de litri!

"Turbulenţe" pe viraje
Fiind conceput în special pentru Europa de Est, Rusia şi Turcia, adică pentru drumuri proaste, Fluence dispune de suspensii moi şi rezistente şi o gardă la sol de 120 mm. Reversul medaliei? Virajele trebuie abordate cu mare grijă şi frînele dozate cu atenţie, ruliul fiind destul de pronunţat. Altfel spus, noroc cu ESP-ul care ţine maşina pe drum. De asemenea, din cauza gărzii mari la sol, la viteze de peste 140-150 km/h puntea faţă începe parcă să plutească.

În ceea ce priveşte motorizările, 1.5 dCi-ul de 105 CP pare cea mai inspirată alegere. Maşina se mişcă bine, iar consumul mediu afişat nu a sărit de 6l/100 km. În schimb, benzinarul de 1.6 16v (110 CP), disponibil şi pe Logan, nu asigură condiţii de "Business Class", fiind destul de zgomotos şi gurmand în lipsa cutiei de viteze cu 6 trepte de pe Megane III.

Adversari
Fiat Linea
Skoda Octavia
Ford Focus Sedan
Opel Astra Sedan

Date tehnice 1.5 dCi 105 CP
Putere (CP/rpm)    105/4.000
Cuplu (Nm/rpm)    240/2.000
Acc. 0-100 km/h (s)    11.4
Vit. max. (km/h)    185

12.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Fluence 1.6 16v Authentic

Citește și:
Andrei Nicolescu a răbufnit după eșecul cu UTA: „Nu înfrângerea e importantă, ci...” + Vestea pe care fanii nu voiau s-o audă: „Trebuie să vindem jucători”
Superliga
Andrei Nicolescu a răbufnit după eșecul cu UTA: „Nu înfrângerea e importantă, ci...” + Vestea pe care fanii nu voiau s-o audă: „Trebuie să vindem jucători”
Campionul României e în cădere liberă: scos din lot, a primit hârtia de transfer
Superliga
Campionul României e în cădere liberă: scos din lot, a primit hârtia de transfer
Gino Iorgulescu și-a ales succesorul la LPF: „Dacă stau să mă gândesc, el ar trebui să fie!”
Superliga
Gino Iorgulescu și-a ales succesorul la LPF: „Dacă stau să mă gândesc, el ar trebui să fie!”
Andrei Nicolescu l-a pus la punct pe Mazilu, după UTA - Dinamo: „Nu ne-a spus. Erau semne”
Superliga
Andrei Nicolescu l-a pus la punct pe Mazilu, după UTA - Dinamo: „Nu ne-a spus. Erau semne”
EXIT din România - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene a închis firma locală
Profit.ro
EXIT din România - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene a închis firma locală
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (1)
 •  30 Noiembrie 2009, 14:00

Business class cu motoare de 1.6 si 1.5? sa fim seriosi! Nici macar in tarile emergente1 Mai repede un low-cost mai rasarit. Probabil posesorii de Laguna se vor simti frustrati cand vor gasi elemente de pe masina lor pe acest low-cost si vor regreta alegerea facuta. O alternativa muult mai buna: Megane Break. acceasi fnisare, acelasi spatiu, chiar mai bun in spate, motoare pe alese, cutii in sase trepte si la 1.6 16 V! Cine nu, sa inghita galusca cu business class.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează