Articol de Maria Olteanu - Publicat luni, 03 noiembrie 2025 10:52 / Actualizat luni, 03 noiembrie 2025 10:58
Frank Marotte, vicepreședintele unității de business Dacia, responsabil cu vânzările, marketingul și operațiunile mărcii românești, a fost prezent zilele trecute la București, la un eveniment al companiei, și a anunțat planurile pentru anul 2026, când urmează să fie lansate două noi modele, unul compact și unul electric. A anunțat, de asemenea, și o modificare semnificativă la modelul Logan.
După ce în urmă cu câteva săptămâni, Dacia a anunțat că noile modele de Sandero, Logan și Jogger au primit un design modern, noi opțiuni de motorizare hibridă și GPL și tehnologie îmbunătățită, acum vin noi vești bune pentru iubitorii acestui producător.
Frank Marotte a anunțat lansarea noului model C-Neo, o mașină care va revoluționa piața auto din lume, dar și un nou model electric, care va utiliza aceeași platformă ca Twingo E-Tech, potrivit profit.ro.
Vicepreședintele Dacia anunță lansarea a două noi modele în 2026
„Avem un model electric de succes în Europa, Spring, și am anunțat pentru 2026 un nou model electric de segment A. Pe lângă design to cost, am adoptat strategia design to weight, mașini mai ușoare. La Bigster, suntem cu circa 150 kg sub media segmentului.
Vom aplica această filozofie pe viitoarele modele, în funcție de relevanță. Un al doilea model de segment C va fi anunțat în 2026. La mijlocul lui 2026 vom avea toate detaliile”, a anunțat Frank Marotte, la vizita avută la București.
De ce Logan va fi singurul fără motor hibrid
Întrebat despre motivul pentru care Dacia Logan va fi singurul care nu va primi un motor hibrid, acesta a anunțat o schimbare și asupra acestui model.
Logan nu mai este vândut în Europa, ci doar în această regiune și este foarte popular în România. Nu avem electrificare programată pentru Logan, dar vom aduce inovații pe grupul motopropulsor, care vor reduce efectiv emisiile de CO2. Vom avea cel mai puternic Logan de până acum, de 120 CP, și totodată cel mai efficient, cu versiunea GPL
- Frank Marotte, vicepreședinte Dacia
Ambiția noastră este clară, să creștem în continuare și să ne depășim recordul. Contextul de piață e foarte diferit față de 2019, mai ales în Europa, dar avem câteva atuuri. Ne bazăm pe modelele istorice Sandero, Logan, Duster și, desigur, pe plusul adus de Bigster în 2025. Bigster a fost un succes consistent în ultimele luni. Cu o gamă mai largă, ne permitem obiective mai mari. Mai sunt două luni din an, e devreme să spunem dacă reușim sau nu, dar suntem pe traiectorie pentru a depăși 2024 și, posibil, pentru un nou vârf istoric
- Frank Marotte, vicepreședinte Dacia
Noul Dacia Hipster a stârnit interes și în România
La începutul lunii octombrie, Dacia a anunțat lansarea unui nou model, Dacia Hipster, o mașină electrică, de mici dimensiuni, de numai 3 metri lungime. Vicepreședintele Marotte a spus că această veste a fost primită bine din partea publicului, existând interes crescut inclusiv în România.
„Mesajul publicului a fost foarte puternic și a transmis în primul rând multă curiozitate, mai ales despre cum s-ar putea face un astfel de produs și cu ar putea Dacia să facă din acest model un succes. Acesta a fost și scopul conceptului și a funcționat bine.
Suprinzător, am văzut un interes crescut inclusiv în piețe care nu sunt tradițional pro-BEV. Am văzut un interes crescut în Europa de Est și în România, nu doar în Franța, Scandinavia, unde mașinile electrice sunt importante”, a mai spus acesta, pentru sursa citată mai sus.
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool