GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  PARTENERIAT

Un fost hangar, transformat în „creierul” Formulei 1 » Cum arată centrul media din care, cu tehnologie Lenovo, se transmite fiecare cursă: sute de monitoare, milioane de linii de cod și 600 de TB de date

Centrul Media și Tehnologic al Formulei 1 - Biggin Hill +24   FOTO
Centrul Media și Tehnologic al Formulei 1 - Biggin Hill

Articol de GSP - Publicat miercuri, 05 noiembrie 2025 11:00 / Actualizat miercuri, 05 noiembrie 2025 11:00

La 30 de kilometri de centrul Londrei, o oră de mers cu mașina, în Biggin Hill, un orășel de 11.000 de locuitori înconjurat de pădure, Formula 1 și-a stabilit centrul de comandă. De aici, cu ajutorul tehnologiei Lenovo, fiecare Mare Premiu de Formula 1 este transmis în întreaga lume.

Pandemia de COVID din 2020 a grăbit cu câțiva ani o idee care deja prindea contur în rândul Formulei 1. O idee ce avea să revoluționeze modul în care un eveniment sportiv e produs și transmis. Când Marele Circ a devenit prima competiție de amploare care revine din pauza provocată de pandemie, s-a decis ca fiecare cursă să fie transmisă și produsă dintr-un singur loc. Astfel, un hangar de lângă micuțul aeroport din Biggin Hill, folosit pentru cursele private către Londra, a fost transformat în sediul central al transmisiunilor Marelui Circ: Centrul Media și Tehnologic al F1.

Lenovo și Formula 1 – parteneriat pentru a duce Marele Circ la un nou nivel

Iar în ultimii ani, parteneriatul dintre Lenovo și Formula 1 a făcut ca totul să fie la cel mai înalt nivel tehnologic.

„Echipa Lenovo a fost decisivă în schimbările de aici. Specialiștii Lenovo au transformat foarte rapid vechea structură. Ne-au sfătuit ce să facem și cum să construim pentru a profita de spațiul de aici. Datorită tehnologiei existente aici, imaginea de la circuit ajunge la noi în jumătate de secundă. Dar avem o întârziere deliberată, din motive de securitate, poate există anumite evenimente care se petrec pe circuit. Totul este procesat pe sistemele performante livrate de Lenovo”, explică reprezentanții F1.

În 2022, Lenovo, companie globală cu venituri de 69 de miliarde de dolari și prezentă în 180 de piețe, a devenit partener tehnologic al Formulei 1, iar din 2025 parteneriatul a evoluat, iar Lenovo este acum Global Partner și Global Technology Partner al Formulei 1. Și oferă infrastructura digitală și hardware-ul care susțin difuzarea și gestionarea datelor din F1, din Biggin Hill, contribuind decisiv la eficientizarea procesului, scăderea costurilor și reducerea impactului asupra mediului.

Astfel, Lenovo oferă computere, tablete, servere și stații de lucru pentru sediul central, dar și pentru centrul media aflat la fiecare cursă. În plus, echipele au acces la sisteme de colectare a datelor sau editare video.

Iar cifrele sunt incredibile:

  • Platforma de virtualizare Lenovo rulează peste 270 de mașini virtuale;
  • Peste 180 de sisteme software personalizate, dezvoltate pentru F1, care însumează mai mult de 4 milioane de linii de cod;
  • Peste 400 de monitoare Lenovo în întreg centrul;
  • 600 de TB de date procesate în fiecare weekend de cursă;
  • 300 de persoane implicate la fiecare Mare Premiu, dintre care 150 la centrul din Biggin Hill;
  • Transmisiune în 180 de țări, cu audiențe de peste 820 de milioane de fani.
  • Între momentul în care imaginea este captată de cameră și cel în care ajunge pe ecranul telespectatorilor există o întârziere de aproximativ 30 de secunde, acesta fiind un interval special ales din motive de securitate.

Totul într-un singur loc: producție, comentariu TV, emisiuni live

Datorită echipamentelor furnizate, specialiștii Formulei 1 pot gestiona și controla totul dintr-un singur loc, de la Biggin Hill. Vorbim de ascultarea și transcrierea tuturor mesajelor dintre echipe și piloți (o echipă de 8 oameni se ocupă la fiecare cursă de acest aspect important al competiției), realizarea graficii la fiecare cursă, editarea sau adăugarea în timp real a panourilor publicitare, comentariul TV și emisiunile în direct.

+19 FOTO

Cum se produce o cursă de F1

Phil Rorke, coordonatorul tehnic al transmisiunilor globale Formula 1, cu o experiență de peste 25 de ani, a explicat modul în care este transmis un Mare Premiu în întreaga lume și cum se gestionează datele centralizate și imaginile captate la fiecare cursă.

„Parteneriatul cu Lenovo e vital pentru noi. Ne oferă stabilitate și încredere. Avem zeci de monitoare care captează tot ce se întâmplă la o cursă. Responsabilii le analizează și mi le transmit mie, iar eu le gestionez în fiecare moment al cursei. Avem grijă să nu ratăm nimic.

Filmăm cu aproximativ 60 de camere la fiecare cursă: undeva la 24-29 de camere la nivelul circuitului, 3 camere în zona boxelor, fiecare monopost are 2-3 camere, folosim și un elicopter. Aici, în camera de control, sunt în jur de 45 de persoane în fiecare weekend. În total, sunt 300 de oameni, aici și la circuit.

Cea mai mare schimbare a fost când am decis să facem totul de aici, nu de la fața locului. Aveam un plan pe 5 ani, până undeva în 2023-2024. Dar în 2020 s-a schimbat totul. În doar 3 luni. Totul s-a construit, într-un fost hambar, în 9 săptămâni”, a declarat Phil Rorke.

Nu e o sponsorizare, e un parteneriat. Așa am început, în 2022. Formula 1 este unul dintre cele mai tehnologizate sporturi. Și suntem mândri că tehnologia Lenovo e prezentă pentru a ajuta și a îmbunătăți această experiență. Vrem să aducem cele 800 de milioane de fani cât mai aproape de acest sport. La început am fost un partener tehnologic, iar de anul trecut am devenit partener global, împreună cu un alt brand de-al nostru, Motorola. Formula 1 ne ajută să avem o vizibilitate mai mare și să prezentăm încredere clienților. Prin acest parteneriat, Lenovo a devenit laptopul preferat al fanilor. Și am avut o creștere de 14% a vizibilității. Un număr uriaș, care arată că aici construim ceva important.

– Lara Rodini, director Lenovo al Global Sponsorships

Citește și:
Are 47 de ani, dar ținuta ei transparentă a provocat controverse la tragerea la sorți: „Prea îndrăzneaţă pentru un eveniment fotbalistic”
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Are 47 de ani, dar ținuta ei transparentă a provocat controverse la tragerea la sorți: „Prea îndrăzneaţă pentru un eveniment fotbalistic”
Șoc la Rapid! Gâlcă și-a exclus din lot vedeta pentru acte de indisciplină! » GSP a aflat ce s-a întâmplat
Superliga
Șoc la Rapid! Gâlcă și-a exclus din lot vedeta pentru acte de indisciplină! » GSP a aflat ce s-a întâmplat
Liga 2, etapa #16 » Puștiul cedat de FCSB a făcut show la Reșița + Steaua, ciuruită în 30 de minute. Clasament după 8 meciuri jucate
Liga 2
Liga 2, etapa #16 » Puștiul cedat de FCSB a făcut show la Reșița + Steaua, ciuruită în 30 de minute. Clasament după 8 meciuri jucate
FCSB - Dinamo, derby de România » Echipele de start + Informații și imagini de la stadion
Superliga
FCSB - Dinamo, derby de România » Echipele de start + Informații și imagini de la stadion
Lanț de magazine dispare din România. Cine vine în loc
Profit.ro
Lanț de magazine dispare din România. Cine vine în loc

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close