Articol de GSP - Publicat vineri, 07 noiembrie 2025 09:00
Formula 1 este un sport care nu ar putea exista fără tehnologia de cel mai înalt nivel. Nu doar echipele se bazează pe cele mai noi programe și dispozitive, ci întreaga organizație, care folosește tehnologia oferită prin parteneriatul cu Lenovo pentru a transmite competiția în întreaga lume.
De la Biggin Hill, orașul de lângă Londra în care se află Centrul Media și Tehnologic al Formulei 1, Dean Locke, Directorul de Transmisie al F1, și Chris Roberts, Directorul IT, au explicat pe larg modul în care Formula 1 e produsă și modul în care parteneriatul cu Lenovo ajută la transmiterea și gestionarea datelor.

Dean Locke: „În Formula 1 nu există loc pentru greșeli”
„Când ne-am mutat aici, în Londra, toată lumea se întreba dacă chiar putem face asta. Am trecut peste orice obstacol datorită Lenovo. Ne-am setat ca obiectiv să putem transmite Formula 1 de aici și am avut parte de fiabilitate din partea dispozitivelor pe care le folosim.
Avem garanții din partea partenerilor că toate datele pe care le primim ajung la noi în cel mai scurt timp. De exemplu, în ceea ce privește comunicarea, nu avem nicio întârziere. Nu avem probleme să comunicăm cu cei de la circuit. E ca și cum am fi unii lângă alții. Iar asta e esențial.
Suntem norocoși să colaborăm cu Lenovo, unul dintre cei mai avansați parteneri de difuzare din lume, dar asta înseamnă că există și standarde extrem de ridicate. Trebuie să fim permanent în fruntea inovației și a tehnologiei pentru a oferi cel mai bun produs posibil: imagini clare, fără întreruperi, fără erori tehnice, pentru fiecare sesiune și fiecare cursă.
În Formula 1 nu există loc pentru greșeli! Cursa începe la timp, indiferent de condiții. Trebuie să îndeplinim aceste așteptări și, în același timp, să inovăm constant. Este o provocare uriașă. Vrem să fim mereu cu un pas înaintea partenerilor noștri și să-i surprindem cu idei noi, nu invers. Inovația în transmisiunile sportive este adesea începută de Formula 1, iar menținerea acestui nivel este o provocare continuă. Captivantă, dar epuizantă.”, a spus Dean Locke.
Apoi a continuat:
„Acordăm o mare atenție gamei foarte largi de fani pe care o avem. Așa cum ai spus, există fani foarte implicați, pasionați de strategii de pneuri și de partea tehnologică a Formulei 1, dar și spectatori pe care vrem, la rândul nostru, să îi atragem.
Obiectivul nostru este să explicăm un sport extrem de complex într-un mod simplu și accesibil. În Formula 1 se întâmplă foarte multe lucruri, foarte repede, așa că încercăm explicăm totul pe înțelesul tuturor.
Facem multă cercetare și colaborăm strâns cu partenerii noștri de difuzare, care sunt experți în piețele lor și își cunosc foarte bine publicul. Primim constant feedback și organizăm ateliere atunci când dezvoltăm elemente noi. Avem și o echipă de cercetare la Londra, care colectează informații, iar la circuit vorbim direct cu fanii pentru a afla ce observă și ce le lipsește. Considerăm că fiecare element vizual de pe ecran trebuie să își câștige locul acolo, fie că este vorba de un grafic, o imagine sau o cameră onboard, pentru că spațiul de pe ecran este limitat și valoros.”
Chris Roberts: „Formula 1 e sportul care se bazează cel mai mult pe tehnologie”
„Toate datele pe care le strângem la o cursă, peste 600 TB, sunt transmise aici, la acest centru pe care l-am construit împreună. Toate aceste sisteme folosesc componente Lenovo, iar tehnologia de aici e esențială pentru Formula 1. În zece săptămâni am construit acest centru, împreună cu Lenovo, care ne-a ajutat să proiectăm totul.
Tehnologia Lenovo este în centrul a tot ceea ce facem. Suntem sportul care se bazează cel mai mult pe tehnologie. Folosim cele mai multe date. Iar parteneriatul cu Lenovo ne ajută cu tot ce avem nevoie. Pentru că avem nevoie de fiabilitate, să avem tot felul de dispozitive la fiecare cursă, indiferent de condiții.
La fiecare Mare Premiu avem 36–48 de ore pentru a instala tot hardware-ul de care avem nevoie. Lenovo ne pune la dispoziție toată gama de produse. Vorbim de telefoanele Motorola, tablete, laptopuri, servere, ecrane, tot ce există. Avem nevoie de fiabilitate și de un partener care să fie prezent la nivel global, astfel încât să avem acces foarte rapid la tot ce ne trebuie.
Lenovo ne-a ajutat foarte mult, pentru că ne-a întrebat care sunt provocările de care ne lovim și ce ne trebuie, apoi am lucrat împreună pentru a găsi soluțiile necesare Formulei 1. Și am găsit oportunități incredibile. Trebuie să ținem cont și de sustenabilitate: am redus cu 70% numărul de echipamente hardware pe care le transportăm.”, a explicat Chris Roberts.
Vorbim de un parteneriat între Formula 1 și Lenovo, nu doar o sponsorizare. Formula 1 este cel mai tehnologizat sport. Și suntem mândri să spunem nu doar că suntem prezenți cu numele, ci suntem cu adevărat implicați în operațiuni. Suntem zi de zi acolo, indiferent de condiții, pentru a sprijini echipele și pentru a aduce acest sport mai aproape de cei peste 800 de milioane de fani. Ne bucurăm că suntem partener global al Formulei 1. Și nu e vorba doar de a ne pune logoul undeva. Dorim să creștem încrederea oamenilor în brandul nostru. Prin acest parteneriat, Lenovo a devenit laptopul preferat al fanilor. Și am avut o creștere de 14% a vizibilității, un număr uriaș, care arată că aici construim ceva important.
Feedbackul pe care îl primim din Formula 1 și MotoGP e foarte important. Și folosim multe dintre informații pentru a ne îmbunătăți produsele.
- Lara Rodini, director Lenovo al Global Sponsorships