Articol de GSP - Publicat marti, 02 decembrie 2025 18:19 / Actualizat miercuri, 03 decembrie 2025 12:24
Sunt puține mașini care, după doar câteva ore de test, reușesc să-ți lase impresia unei experiențe mature și atent gândite. Noul Nissan Qashqai e-POWER a reușit asta chiar în inima Bucureștiului, în trafic intens și a completat senzația pe drumuri naționale și autostradă, unde și-a arătat toate laturile personalității.
L-am testat în versiunea cu caroserie în două tonuri Verde Deep Ocean / plafon negru și interior Alcantara Negru, o configurație care îl pune excelent în valoare. Si nu, nu are in Dacia Duster un competitor direct, dacă ne raportăm la tehnologie, design, accesorii, confort și chiar preț, însă, pentru că modelul produs la Mioveni este cel mai vândut SUV pe piața din România, putem face, ușor forțat și această comparație.

Design și prima impresie
Modelul 2025 vine cu un design modernizat, mult mai expresiv, fiind un facelift al celei de-a treia generatii al mărcii japoneze care a ajuns la 20 de ani de existență, lansarea primei generații realizându-se în 2006.
Privit din lateral, Qashqai-ul are o linie de SUV urban solid, cu un profil elegant și sportiv în același timp. Luminile LED și elementele aerodinamice contribuie la o prezență premium în trafic.
Interiorul în Alcantara îmbunătățește senzația de calitate, iar cockpitul digital, bine organizat, îți oferă o experiență intuitivă și modernă. Un plus evident al locurilor din spate, în special, este plafonul panoramic foarte generos, care se întinde de la parbriz până aproape de lunetă, oferind o priveliște amplă a peisajului.

Bucureștiul aglomerat poate fi terenul adecvat pentru e-POWER
Sistemul e-POWER este, fără îndoială, elementul central al mașinii. Motorul de 1.5 litri, cu 3 cilindri, nu pune în mișcare direct roțile, așa cum poate te-ai aștepta, ci funcționează ca generator pentru motorul electric.
Această configurație tehnică permite o reacție imediată și o fluiditate care te apropie mult de senzația de condus electric și asta poate face condusul chiar plăcut într-un trafic aglomerat.
Cu sau fără activarea modului EV – electric vehicle, care însă are o autonomie scăzută, vei rămâne economic și dinamic. Mai mult, ai la dispoziție 3 moduri de mers: eco, standard și sport care, împreună cu aportul echilibrat al motorului electric, duc la o deplasare lină și plăcută sau sportivă, dacă asta îți dorești.
În traficul aglomerat din oraș, Qashqai-ul se simte bine. Modul One Pedal Drive devine aproape indispensabil, iar consumul… surprinzător de bun: în aglomerația din București, la ore de trafic intens (adică bară la bară și parcurs 12 km în 1 ora și 15 minute) valorile computerului de bord au arătat în jur de 9l/100 km.

Extraurban și autostradă – silențios și echilibrat
La viteze de drum național sau autostradă sistemul e-POWER reușește să mențină echilibrul între liniște și performanță. Dacă zgomotul produs de motor este aproape inexistent, grație “electricului”, aerodinamica de SUV produce un sunet la rezistența cu aerul. Motorul termic pornește doar atunci când este nevoie să reîncarce bateria, iar habitaclul rămâne bine izolat fonic, dar credem noi că se putea și mai bine.
La depășiri, motorul electric, care produce până la 203 CP în modul Sport, oferă reacții rapide și previzibile. Direcția este bine asistată, iar stabilitatea la viteze mari este unul dintre punctele forte ale mașinii.
Iar consumul înregistrat pe cele doua regimuri de mers a fost de 4,2 l/100 pentru extraurban și de 6,9 pentru autostrada. Față de consumul WLTP declarat de producător, de doar 4,6 l/100 km, media noastră reiese că a fost ceva mai mare, deși condițiile de trafic din anumite momente au fost total nepotrivite realizării unui test de consum.
Dacă ceva ne-a plăcut mai puțin atunci trebuie să menționăm conectivitatea. Aceasta este modernă, adaptată tehnologiei actuale, cu Apple CarPlay si Android Auto care se mișcă bine, dar nu foarte de rapid, iar sistemul infotainement parcă nu este atât de intuitiv pe cât ne-am fi așteptat.

Specificații tehnice esențiale
Pentru cei care vor să știe exact ce se află sub caroserie, iată cele mai relevante date tehnice ale versiunii testate, extrase din fișa oficială a produsului:
Sistem de propulsie
Motor termic: 1.5 l, benzină
Putere motor termic: 156 CP
Cuplu motor termic: 270 Nm
Baterie sistem e-POWER: 346 V, capacitate utilizabilă 1.97 kWh
Număr celule baterie: 96
Motor electric (propulsie)
Putere maximă: 188 CP (Mod Standard) / 203 CP (Mod Sport)
Cuplu maxim: 311 Nm (Standard) / 330 Nm (Sport)
Putere maximă 30 min: 65 kW
Tracțiune: 2WD
Transmisie: Reductor final cu raport unic
Consum și emisii
Consum combinat WLTP: 4.6 l/100 km
Emisii CO₂ WLTP: 105 g/km
Nivel emisii: Euro 6e-Bis
Alte date utile
Sistem Stop/Start: Da
Tip vehicul: Hybrid Electric (NOVC)
Baterie auxiliară: 12V, 60 Ah
Preț și echipare
Modelul testat are un preț de listă de 45.570 € cu TVA, iar în cadrul promoției actuale se aplică o reducere de 3.210 €, ceea ce duce la un preț final de 42.360 € cu TVA.
Raportat la tehnologie, eficiență și dotări, poziționarea de preț este foarte competitivă în segment.
Un SUV gândit pentru lumea reală

Nissan Qashqai e-POWER 2025 ne-a convins prin rafinamentul sistemului de propulsie, consumul bun în oraș și confortul general. Nu este perfect și ne-ar fi plăcut un sistem infotainement ceva mai prietenoși poate un portbagajul ceva mai mare, dar ansamblul este unul extrem de reușit.
Pentru cei care își doresc senzația de condus electric fără a fi încă foarte confortabili cu idea încărcarii la priză și rutina generate de o electrică pură, Qashqai e-POWER este una dintre cele mai inspirate alegeri ale momentului.