Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat luni, 22 decembrie 2025, 17:09 / Actualizat luni, 22 decembrie 2025 22:12
Postul din Pipera nu le-a dat nicio șansă principalelor competitoare în 2025 și a ocupat TOP 3 la finalul anului cu cele mai urmărite evenimente sportive. Echipa națională e pe primele patru poziții, ultimul loc fiind ocupat de FCSB
Anul 2025 a ajuns la final, iar ca de fiecare dată, Gazeta Sporturilor își respectă tradiția și vă prezintă în decembrie cele mai interesante clasamente în ceea ce privește transmisiunile sportive din anul care tocmai se încheie.
Analiza este făcută pe target-ul național, în perioada 1 ianuarie - 15 decembrie 2025. Au fost luate în calcul toate competițiile sportive transmise, indiferent de postul de televiziune care a difuzat respectivul meci sau eveniment sportiv.
Audiențe mult mai mici față de 2024
Dacă anul trecut cel mai urmărit meci a fost meciul din optimile de finală ale Campionatului European dintre România și Olanda, urmărit la nivel național de aproape 4,9 milioane de telespectatori, de această dată cifrele sunt total diferite!
Liderul clasamentului este tot un duel al echipei naționale, confruntarea România - Austria, 1-0, de pe Arena Națională, când Virgil Ghiță a adus victoria la ultima fază a partidei. 2,2 milioane de români au urmărit confruntarea la Antena 1.
Pe poziția secundă e partida România - Bosnia și Herțegovina, cu o audiență de 1.895.000 de telespectatori, urmată tot de un meci cu Austria, turul de la Viena, pierdut 1-2, când tot pe Antena 1 s-au uitat 1.796.000 de români.
Antena 1 a dat ora exactă în media
În 2024, nu mai puțin de 8 meciuri au obținut cifre mai bune de audiență decât locul 1 din acest an. Motivul e simplu! În 2025, România n-a mai participat la un Campionat European așa cum s-a întâmplat anul precedent.
Iar meciurile echipei naționale de tineret Under 21, de la Campionatul European, nu au avut magnet la public.
Duelul dintre Italia și România, debutul echipei lui Daniel Pancu la Trnava a prins doar locul 17 în topul general pe 2025. Aproape 1,1 milioane de telespectatori.
Dacă ne referim la cine închide TOP 5, pe poziția 4 vine meciul Bosnia și Herțegovina - România, transmis de Prima TV cu 1.556.000 de telespectatori, apoi rezultatul rușinos scos de campioana FCSB în duelul cu Shkendija. Meciul difuzat de Antena 1 a adus în fața micilor ecrane 1.446.000 telespectatori.
TOP 10 audiențe la nivel național în 2025
Meciul | Postul TV | Data | Audiența |
1. România - Austria | Antena 1 | 12 octombrie | 2.146.000 |
2. România - Bosnia și Herțegovina | Antena 1 | 21 martie | 1.895.000 |
3. Austria - România | Antena 1 | 7 iunie | 1.796.000 |
4. Bosnia și Herțegovina - România | Prima TV | 15 noiembrie | 1.556.000 |
5. FCSB - Shkendija | Antena 1 | 30 iulie | 1.446.000 |
6. România - Cipru | Prima TV | 10 iunie | 1.434.000 |
7. FCSB - Aberdeen | Pro TV | 28 august | 1.372.000 |
8. România - San Marino | Antena 1 | 18 noiembrie | 1.285.000 |
9. România - Canada | Antena 1 | 5 septembrie | 1.280.000 |
10. FCSB - Manchester United | DigiSport | 30 ianuarie | 1.269.000 |
1.017.000 de telespectatoris-au uitat la meciul din Superligă dintre FCSB și Dinamo, transmis de DigiSport pe 23 februarie, acesta fiind cel mai urmărit eveniment sportiv din campionatul intern în 2025, locul 19 în clasament
Top 5 media de audiență all-time a meciurilor de fotbal din România
Meciul | Postul TV | Data | Audiența |
1. România - Olanda | Pro TV | 02 iulie 2024 | 4.866.000 |
2. FCSB - Chelsea | Pro TV | 07 martie 2013 | 4.746.000 |
3. Middlesbrough - Steaua | TVR 1 | 27 aprilie 2006 | 4.700.000 |
4. Chelsea - Steaua | Pro TV | 14 martie 2013 | 4.567.000 |
5. Franța - România | Pro TV | 10 iunie 2016 | 4.543.000 |
De unde se informează românii?
Un sondaj realizat în 2024 de INSCOP Research (la cererea News.ro) arată că 51,6% dintre români se informează cel mai des de la televizor, 28,3% de pe rețele sociale, 12,7% din site‑uri de știri online, 4,8% de la radio și doar 1,3% din ziare/reviste.
Media europeană pentru aceste mijloace este de 71% pentru televizor, 40% pentru motoare de căutare, 40% prieteni și familie și 26% platforme video. Singurul mijloc de informare la care ne aflăm sub media europeană este radioul, 37%, față de media europeană de 43%.
7,8 milioane de abonațila servicii de retransmisie TV erau pe teritoriul României la finele anului 2024, atunci când au fost prezentate ultimele date statistice de către ANCOM, autoritatea de reglementare telecom din țara noastră