SPORTURI  »  AUTO  »  MOTORSPORT

Raliu pentru Europa

Articol de - Publicat duminica, 18 iulie 2010 00:00

Sibiul poate intra în calendarul IRC, a doua competiţie mondială ca importanţă în lumea raliului după WRC


Raliul Sibiului a ajuns la cea de-a 10 ediţie. Pînă acum, toată lumea îi spunea "Macadam 100%". În acest an, organizatorii au decis să facă şi o etapă mixtă, adică asfalt şi macadam. Premieră în istoria modernă a raliurilor din România! Motorsportul de la noi ar putea scoate capul în lumea bună foarte curînd, deoarece Raliul Sibiului 2010 a fost desemnat etapă eveniment IRC (Intercontinental Rally Challenge), a doua competiţie mondială ca notorietate după WRC (World Rally Championship), adică Champions League în segmentul auto. Raliul Sibiului are potenţialul de a intra în calendarul IRC. Ar fi ceva!

10 probe speciale cu o lungime totală de 137 de kilometri şi cu două probe mixte, Sadu şi Şanta Max. Noutăţile nu s-au terminat aici. După un an de pauză, organizatorii au reintrodus spectaculoasa probă de noapte Şanta.

41 de echipaje aveau să parcurgă cei 137 kilometri. 10.000 de spectatori. Unii s-au ferit de soare şi au preferat locurile umbroase ale traseului ce duce spre Păltiniş. Cei mai mulţi s-au înghesuit în viraje, acolo unde spectacolul este total.

A cîştigat ungurul Szabo
A cîştigat maghiarul Gergo Szabo, campion naţional al Ungariei şi al României. Pilotul, aflat la al 3-lea sezon în România,  a fost cel mai rapid în cel mai lung şi mai dur raliu din campionat. N-au ajuns la linie de sosire decît 26 de echipe, Sibiul fiind recunoscut cu cele mai multe abandonuri din etapele campionatului naţional.

Pneurile au cedat
Combinaţia macadam- asfalt- macadam a fost letală pentru mulţi. Principala problemă au reprezentat-o pneurile. Speciale pentru  teren accidentat, cauciucurile au o moarte lentă, dar sigură, după contactul cu suprafaţa dură a asfaltului. Important este cum au ştiut piloţii să le conserve.

Raliul Sibiului a fost unul reuşit. Maşini performante, precum Skoda Fabia S2000 a lui Adrian Răspopa, ieşiri în decor, atacuri rapide în viraje pe interior, dar şi pe exterior, în funcţie de curajul şi de priceperea echipajelor. Pentru fani, spectacol s-a numit Valentin  Porcişteanu. Pentru că nu mai avea şanse la primul loc, iar diferenţa între el şi locul 3 era de două minute, pilotul, a făcut două tete-a-queue într-un viraj, "cerculeţele" mult gustate de spectatori.


Podium Raliul Sibiului

1. Gergo Szabo (Mitsubishi EVO 9)
2. Valentin Porcişteanu (Mitsubishi EVO 9)
3. Constantin Aur (Mitsubishi EVO 9)


Cei mai buni pe apă
Vineri, în deschiderea Raliului Sibiului, a avut loc o competiţie rezervată tot piloţilor, dar pe apă, cu hidrobiciclete. Cel mai bun echipaj s-a dovedit a fi  cel format din Dani Ungur (dreapta) şi Toni Avram. De altfel, cei doi au cîştigat şi competiţia Citroen Racing Trophy Romania, desfăşurată în cadrul Raliului Sibiului şi rezervată doar piloţilor care aleargă în etapele din campionatul naţional cu maşini Citroen.

Sibiul poate intra în calendarul IRC, a doua competiţie mondială ca importanţă în lumea raliului după WRC

Raliul Sibiului a ajuns la cea de-a 10 ediţie. Pînă acum, toată lumea îi spunea "Macadam 100%". În acest an, organizatorii au decis să facă şi o etapă mixtă, adică asfalt şi macadam. Premieră în istoria modernă a raliurilor din România! Motorsportul de la noi ar putea scoate capul în lumea bună foarte curînd, deoarece Raliul Sibiului 2010 a fost desemnat etapă eveniment IRC (Intercontinental Rally Challenge), a doua competiţie mondială ca notorietate după WRC (World Rally Championship), adică Champions League în segmentul auto. Raliul Sibiului are potenţialul de a intra în calendarul IRC. Ar fi ceva!

10 probe speciale cu o lungime totală de 137 de kilometri şi cu două probe mixte, Sadu şi Şanta Max. Noutăţile nu s-au terminat aici. După un an de pauză, organizatorii au reintrodus spectaculoasa probă de noapte Şanta.

41 de echipaje aveau să parcurgă cei 137 kilometri. 10.000 de spectatori. Unii s-au ferit de soare şi au preferat locurile umbroase ale traseului ce duce spre Păltiniş. Cei mai mulţi s-au înghesuit în viraje, acolo unde spectacolul este total.

A cîştigat ungurul Szabo
A cîştigat maghiarul Gergo Szabo, campion naţional al Ungariei şi al României. Pilotul, aflat la al 3-lea sezon în România,  a fost cel mai rapid în cel mai lung şi mai dur raliu din campionat. N-au ajuns la linie de sosire decît 26 de echipe, Sibiul fiind recunoscut cu cele mai multe abandonuri din etapele campionatului naţional.

Pneurile au cedat
Combinaţia macadam- asfalt- macadam a fost letală pentru mulţi. Principala problemă au reprezentat-o pneurile. Speciale pentru  teren accidentat, cauciucurile au o moarte lentă, dar sigură, după contactul cu suprafaţa dură a asfaltului. Important este cum au ştiut piloţii să le conserve.

Raliul Sibiului a fost unul reuşit. Maşini performante, precum Skoda Fabia S2000 a lui Adrian Răspopa, ieşiri în decor, atacuri rapide în viraje pe interior, dar şi pe exterior, în funcţie de curajul şi de priceperea echipajelor. Pentru fani, spectacol s-a numit Valentin  Porcişteanu. Pentru că nu mai avea şanse la primul loc, iar diferenţa între el şi locul 3 era de două minute, pilotul, a făcut două tete-a-queue într-un viraj, "cerculeţele" mult gustate de spectatori.

Podium Raliul Sibiului

1. Gergo Szabo (Mitsubishi EVO 9)
2. Valentin Porcişteanu (Mitsubishi EVO 9)
3. Constantin Aur (Mitsubishi EVO 9)

Cei mai buni pe apă
Vineri, în deschiderea Raliului Sibiului, a avut loc o competiţie rezervată tot piloţilor, dar pe apă, cu hidrobiciclete. Cel mai bun echipaj s-a dovedit a fi  cel format din Dani Ungur (dreapta) şi Toni Avram. De altfel, cei doi au cîştigat şi competiţia Citroen Racing Trophy Romania, desfăşurată în cadrul Raliului Sibiului şi rezervată doar piloţilor care aleargă în etapele din campionatul naţional cu maşini Citroen.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (1)
medieval
medieval  •  18 Iulie 2010, 16:13

in schimbul disputelor dezgustatoare dintre conducatorii fotbalului romanesc a-ti putea scrie stiri despre gimnastica ,atletism, handbal , polo , rugby , volei etc sau alte sporturi in curs de dezvoltare ( vezi aceasta stire ). O scrie un fan devotat fotbalului !

Vezi toate comentariile (1)
Comentează