SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Nissan Pathfinder, off-roader deghizat

Articol de - Publicat miercuri, 14 iulie 2010 00:00

Noul Nissan Pathfinder nu mai are trăsături americane. S-a rotunjit pentru piaţa europeană. Şi-a păstrat însă calităţile pentru drumurile grele.

Nissan Pathfinder are origini americane, dar maşina japonezilor a început să prindă teren şi în Europa. De altfel, asiaticii s-au orientat, iar noul model 2010, care este un facelift, are un design rotunjit, tocmai pentru a deveni o maşină plăcută clienţilor de pe Bătrînul Continent.

Modelul testat are o motorizare diesel, singura de altfel în acest moment pentru România, 2.5 dCi, 190 CP şi 450 Nm, transmisie manuală. Un propulsor decent pentru o "maşinuţă" de 7 locuri, chiar mai puternic decît cel folosit la modelul anterior, 190 CP faţă 174 CP. Destul de silenţios, iar consumul la drum întins sare un pic de 9 l/100 km. La turaţii mici se simte o uşoară lipsă de cuplu, dar compensează cutia de viteză, care este scurtă şi bine etajată. La drum întins, maşina se aşază bine, iar gropile le absoarbe elegant, dovadă clară că japonezii lui Nissan au gîndit un Pathfinder de oraş.  Se descurcă şi foarte bine pe viraje în pofida înălţimii sale semnificative, ruliul fiind minim.

Dar nu aici excelează Pathfinder. Este un off-roader veritabil şi acest lucru îl dovedeşte încă de la primii paşi, cînd scapă de asfalt. Bineînţeles un 4x4 direcţionat electronic. Sistemul All-Mode 4x4 oferă o mobilitate în orice condiţii de drum, iar atunci cînd Pathfinder dă de greu se cuplează reductorul, iar Nissan-ul iese din împotmoleală.

36.106 euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Nissan Pathfinder 2.5 dCi, 190 CP, transmisie manuală

Adversari
Toyota Land Cruiser    49.803 euro
Land Rover Discovery 4    49.588 euro
Mitsubishi Pajero    40.859 euro

Nissan Pathfinder 2.5 dCi, 190 CP
Preţ    46.005 (TVA inclus)
Performanţe
0-100 km/h    10,7 s
Viteză maximă    186 km/h
Consum mixt    9.0 l/100 km
Date tehnice
Capacitate    2.488 cmc
Putere maximă    190 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim    450 Nm/2.000 rpm

gsp verdict
Nissan Pathfinder rămîne un veritabil off-roader, deşi japonezii doresc să facă din ea şi un SUV de oraş pentru cei cu familii numeroase.

Design    ok
Motor    ok
Consum    ok
Dotări    ok
Confort    ko

Plusuri
Interior premium
Marele plus al lui Pathfinder este flexibilitatea lui la interior, toate scaunele putînd fi rabatate. Dacă maşina este plină, rămîne un spaţiu de 190 litri, portbagajul cel mai mare din segment. Interiorul este cu adevărat premium. Tehnologia nu avea cum să nu fie prezentă pe noul Pathfinder, Cruise Control are acum încorporat şi un limitator de viteză. De asemenea, există, în afara ESP-ului, şi HSA (asistenţa la pornirea din pantă). Nissan Connect Premium are un hard de 40 GB şi comenzi vocale, Bluetooth şi mufă auxiliară. Faruri cu Xenon, tapiţerie din piele, scaune şofer cu memorie. Planşa de bord are integrată în ea sistemul GPS cu touchscreen. Spaţiile de depozitare abundă: 12

Minusuri
7 locuri pe hîrtie
Nissan Pathfinder este o maşină cu 7 locuri. Bine, ultimele două scaune, cele rabatabile, sînt doar pentru copii sau adulţi care să nu depăşească 1,60 metri înălţime. Parcă nici pe bancheta din spate nu se stă foarte comod

Campionul modest de la FCSB » Povestea unui fotbalist atipic din vestiarul roș-albastru: greu încercat în copilărie și salvat de soție + locuiește în zona blamată de bucureșteni

FCSB se transformă total » Planul lui Becali pentru Liga Campionilor conține și „opțiunea interzisă, din umbră”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează