SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Pregătit de luptă

Articol de GSP - Publicat joi, 17 decembrie 2009 00:00

Pentru a duce mai departe succesul clasei compacte Opel, iniţiată în 1936 de primul Kadett, noul Astra mizează pe un cocteil de design, dotări şi tehnologie


Segmentul "C" al hatchback-urilor sau "clasa Golf", cum i se mai spune, este unul dintre cele mai dinamice şi disputate de pe piaţă. Ca şi în politică, orice "candidat" se poate înscrie în cursa pentru supremaţia clasei, dar rezultatul nu se poate contura prin alianţe conjuncturale. "Votul" se obţine direct de la client, iar succesul se traduce prin cote de piaţă şi unităţi vîndute.  Proaspăt-lansatul Opel Astra mizează în "campania electorală" pe propria interpretare a design-ului premiat al fratelui mai mare Insignia, pe un şasiu mecatronic şi, nu în ultimul rînd, pe o sumedenie de inovaţii şi tehnologii, în premieră în această clasă. Lupta va fi însă strînsă, printre contracandidaţi numărîndu-se Golf-ul VI şi Megane-ul III, modele ce nu evită confruntarea directă.

Dimensiuni ascunse
Cum gusturile nu se discută, aprecierile despre arhitectura noului Astra sînt de prisos. Trebuie apreciat însă faptul că liniile caroseriei ascund foarte bine creşterea dimensiunilor. Şi, de asemenea, trecut la bile albe spaţiul şi scaunele faţă sport, ergonomice, singurele certificate medical în acest sens din clasă. Un astfel de scaun costă circa 500 de euro şi merită fiecare cent! În ceea ce priveşte calitatea, "arma" noului Astra o constituie materialele şi planşa de bord de la Insignia, plus o sumedenie de spaţii de depozitare.

Watt's link?
Adică, "legătura lui Watt". Noul Astra dispune de o inovaţie la nivelul suspensiei spate. Nu e rigidă, nici semirigidă, nici multilink, cum au alţii mai potenţi (Golf VI, Ford Focus)! Ci e semirigidă şi cu două bare articulate (un fel de stabilizatoare), care reduc jocul lateral al punţii, favorizînd manevrabilitatea. Diferenţa faţă de o semirigidă clasică se simte imediat pe virajele rapide, spatele păstrîndu-şi mai bine trasa.

Maşina testată a avut sub capotă aşa-zisul "nou agregat turbo" de 1.4 litri şi 140 CP - el a debutat însă pe Fiat-ul Bravo. Şi, cum vorba americanului "nu există înlocuitor pentru cilindree", căluţii sînt un fel de mînji. Cuplul şi cutia bine etajată ajută, însă! Iar dacă se merge normal, lipsa de putere e compensată de un consum mic.


14.250 euro
(TVA inclus) este preţul de bază al noului Opel Astra

Pentru a duce mai departe succesul clasei compacte Opel, iniţiată în 1936 de primul Kadett, noul Astra mizează pe un cocteil de design, dotări şi tehnologie

Segmentul "C" al hatchback-urilor sau " clasa Golf", cum i se mai spune, este unul dintre cele mai dinamice şi disputate de pe piaţă. Ca şi în politică, orice "candidat" se poate înscrie în cursa pentru supremaţia clasei, dar rezultatul nu se poate contura prin alianţe conjuncturale. "Votul" se obţine direct de la client, iar succesul se traduce prin cote de piaţă şi unităţi vîndute.  Proaspăt-lansatul Opel Astra mizează în "campania electorală" pe propria interpretare a design-ului premiat al fratelui mai mare Insignia, pe un şasiu mecatronic şi, nu în ultimul rînd, pe o sumedenie de inovaţii şi tehnologii, în premieră în această clasă. Lupta va fi însă strînsă, printre contracandidaţi numărîndu-se Golf-ul VI şi Megane-ul III, modele ce nu evită confruntarea directă.

Dimensiuni ascunse
Cum gusturile nu se discută, aprecierile despre arhitectura noului Astra sînt de prisos. Trebuie apreciat însă faptul că liniile caroseriei ascund foarte bine creşterea dimensiunilor. Şi, de asemenea, trecut la bile albe spaţiul şi scaunele faţă sport, ergonomice, singurele certificate medical în acest sens din clasă. Un astfel de scaun costă circa 500 de euro şi merită fiecare cent! În ceea ce priveşte calitatea, "arma" noului Astra o constituie materialele şi planşa de bord de la Insignia, plus o sumedenie de spaţii de depozitare.

Watt's link?
Adică, "legătura lui Watt". Noul Astra dispune de o inovaţie la nivelul suspensiei spate. Nu e rigidă, nici semirigidă, nici multilink, cum au alţii mai potenţi (Golf VI, Ford Focus)! Ci e semirigidă şi cu două bare articulate (un fel de stabilizatoare), care reduc jocul lateral al punţii, favorizînd manevrabilitatea. Diferenţa faţă de o semirigidă clasică se simte imediat pe virajele rapide, spatele păstrîndu-şi mai bine trasa.

Maşina testată a avut sub capotă aşa-zisul "nou agregat turbo" de 1.4 litri şi 140 CP - el a debutat însă pe Fiat-ul Bravo. Şi, cum vorba americanului "nu există înlocuitor pentru cilindree", căluţii sînt un fel de mînji. Cuplul şi cutia bine etajată ajută, însă! Iar dacă se merge normal, lipsa de putere e compensată de un consum mic.


14.250 euro
(TVA inclus) este preţul de bază al noului Opel Astra

Citește și:
Pus pe liber de Universitatea Craiova, după calificarea ratată dramatic! Și-a semnat sentința în dezastrul de la Atena
Conference League
Pus pe liber de Universitatea Craiova, după calificarea ratată dramatic! Și-a semnat sentința în dezastrul de la Atena
L-a distrus în direct pe Coelho: „Nu poți să faci așa ceva în prelungiri!”
Conference League
L-a distrus în direct pe Coelho: „Nu poți să faci așa ceva în prelungiri!”
Prezentatoarea TV și-a sărbătorit ziua de naștere într-o ținută extrem de provocatoare: „Un zece curat”
Stiri extrasport
Prezentatoarea TV și-a sărbătorit ziua de naștere într-o ținută extrem de provocatoare: „Un zece curat”
Vaișcovici, verdict în transferul „George Pușcaș la Dinamo”: „Mi-e teamă de un singur lucru”
Superliga
Vaișcovici, verdict în transferul „George Pușcaș la Dinamo”: „Mi-e teamă de un singur lucru”
Ford Puma și Courier de la Craiova – rechemare din motiv ridicol
Profit.ro
Ford Puma și Courier de la Craiova – rechemare din motiv ridicol
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (2)
 •  17 Decembrie 2009, 14:35
Postat de pe 17 Decembrie 2009, 11:02

pai cum adica... nu e semirigida dar e semirigida? :)))) Răzvan Scăeşteanu cere-te afara!

Puntea spate a noului Astra nu este semirigida clasica. Ci una semirigida imbunatatita de Watt cu doua stabilizatoare in partea cu grad de liberate pe verticala, pentru care cei de la Opel detin si "marca inregistrata".

 •  17 Decembrie 2009, 11:02

pai cum adica... nu e semirigida dar e semirigida? :)))) Răzvan Scăeşteanu cere-te afara!

Vezi toate comentariile (2)
Comentează