INTERNATIONAL  »  FINALA EUROPA LEAGUE 2012  »  ATLETICO MADRID - ATHLETIC BILBAO 3-0

FOTO Fanii lui Bilbao au plecat supăraţi din România » ”Înghesuiţi la îmbarcare”

Articol de - Publicat vineri, 11 mai 2012 00:00 / Actualizat joi, 10 mai 2012 21:35

Suporterii lui Athletic s-au simţit umiliţi de faptul că UEFA a decis ca ei să folosească la plecarea de pe Otopeni un terminal mai mic decît cel al rivalilor de la Atletico Madrid.

Finala s-a terminat. Reflectoarele se sting. Bucureştenii adorm satisfăcuţi de memorabilul spectacol spaniol. Oraşul rămîne după miezul nopţii al celor 23.000 de fani iberici. Sute de autocare curg încolonate pe ruta Naţional Arena - Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.

Drumul înapoi spre casă a fost diferit pentru oaspeţii Capitalei noastre. Glorios pentru "campionii" de la Atletico, amar şi trist pentru cei din Bilbao. Ăsta e fotbalul, cu învinşi şi învingători!

Frustrarea bascilor s-a adîncit şi mai mult la aeroport. Fanii lui Athletic s-au simţit umiliţi de faptul că au fost înghesuiţi pe terminalul "Plecări Interne", mult prea mic pentru un flux atît de mare de persoane.

"A fost haos, a fost ceva ruşinos. Imaginea mea despre România este aceea a unei ţări din lumea a treia", s-a plîns Roberto Salcines, fan şi colaborator al echipei Bilbao, conform ediţiei electronice a cotidianului basc El Correo.

"Fără aer condiţionat"
Potrivit aceleiaşi surse, ziaristul basc Carlos Lopez de Lerena, prezent la finala de la Bucureşti, a descris calvarul prin care a trecut: "După ce s-a încheiat meciul am fost urcaţi într-un autobuz. Era 12 noaptea şi ne-au ţinut o oră acolo. Am ajuns la aeroport, dar ne-au grupat alături de alte mii de oameni într-un colţ al terminalului, fără nici un fel de servicii şi fără aer condiţionat. Abia la 6 dimineaţa ne-au anunţat că vom pleca spre case".

Suporterii lui Atletico Madrid au fost privilegiaţi din acest punct de vedere. Lor li s-a pus la dispoziţie terminalul "Plecări Internaţionale", mult mai adecvat pentru astfel de situaţii.

"Aveţi un oraş frumos"
Cu toată supărarea pricinuită de pierderea finalei şi de condiţiile de îmbarcare de la "Otopeni", nu toţi fanii lui Bilbao au plecat cu o impresie negativă despre capitala României. "Ne-am simţit excelent la Bucureşti. Nu ne aşteptam să întîlnim oameni atît de veseli. Ne gîndeam că dacă în Spania sînt atît de mulţi ţigani din România, aici vom găsi numai ţigani. Aveţi un oraş frumos şi un Centru Istoric superb", a afirmat Aitor, 46 de ani.

POZIŢIA CONDUCERII AEROPORTULUI OTOPENI: "Aduşi prea devreme la aeroport"
Valentin Iordache, directorul de comunicare al aeroportului Henri Coandă, a admis că au existat unele neplăceri. "Separarea fluxurilor de suporteri a fost hotărîtă de UEFA. Cei de la Bilbao au fost avantajaţi la sosire, iar cei de la Madrid, la plecare. Micile neplăceri reclamate de basci au fost cauzate de faptul că mii de fani au fost aduşi la aeroport mult mai devreme decît aveau programată plecarea. Observînd că se comportă civilizat şi nu există probleme între cele două tabere, după ora 5 dimineaţa toţi au fost îmbarcaţi de pe terminalul Internaţional", a explicat Iordache.

ALTE ŞTIRI:

Fiesta cu sînge
Dacă la Bucureşti a fost linişte, evitîndu-se inclusiv ciocnirile între galeriile adverse, sărbătoarea lui Atletico de la Madrid s-a lăsat cu incendii şi sînge. Fanii roş-albilor s-au strîns în Plaza de Neptuno, locul unde sărbătoresc tradiţional marile triumfuri, dar bucuria s-a transformat rapid în tensiune şi apoi în confruntări dure cu poliţia. Ultraşii au aruncat cu diverse obiecte, au dat foc umbrelelor din faţa Muzeului Prado şi s-au încăierat cu forţele de ordine. Bilanţul incidentelor: 13 răniţi, dintre care un ofiţer de poliţie. (Aurelian Botezatu)

I s-a făcut rău
Administratorul delegat al lui Atletico, Miguel Angel Gil Marin, n-a suportat tensiunea finalei decît în prima repriză. "Mi s-a făcut rău şi am plecat din tribună. Iar apoi, cînd l-am auzit pe crainicul stadionului, am crezut că a marcat Bilbao. Abia cînd mi s-a spus că m-am înşelat şi de fapt se făcuse 3-0 pentru noi mi-a venit inima la loc", a mărturisit oficialul lui Atletico. (Aurelian Botezatu)

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”