INTERNATIONAL  »  LIGA CAMPIONILOR  »  GRUPA D

Victima pelerinilor » FC Barcelona a plecat la Copenhaga cu avionul lui Braga

Articol de GSP - Publicat miercuri, 03 noiembrie 2010 00:00

Clubul spaniol nu a mai găsit aeronava de care avea nevoie deoarece toate aparatele fuseseră închiriate pentru deplasarea la Mecca


Celor de la FC Barcelona nu le-a venit să creadă cînd au dat să se îmbarce în avion pentru partida cu FC Copenhaga. Cu litere mari şi avînd deasupra emblema clubului, pe aeronavă se putea citi cît se poate de clar: Sporting Clube de Braga. Li s-a părut o glumă, dar nu era. Ei chiar plecau spre Danemarca la bordul avionului grupării portugheze.

Explicaţia a venit rapid. RACC, agenţia de turism oficială a Barcelonei şi responsabilă cu logistica tuturor deplasărilor, a încheiat un contract cu compania lusitană HiFly, prin care ultima se angaja să furnizeze pentru voiaj un aparat cu minimum 120 de locuri. Finalmente, acest lucru a devenit imposibil, deoarece toate avioanele de mare capacitate au fost închiriate în grup persoanelor dornice să meargă în pelerinaj la Mecca.

Oficialii HiFly au ascuns însă problema şi, fără a se şti prin ce sursă, au găsit soluţia Braga, ceea ce a surprins pe toată lumea. Catalanii s-au urcat totuşi în aeronava A-312, evident stingheriţi de situaţie, ajună motiv de glume pe timpul călătoriei. Una mai puţin luxoasă: nu au beneficiat decît de 18 locuri la First Class, între care cîteva rezervate preşedintelui şi staffului tehnic.


Rosell a luat foc
Cel mai supărat de încurcătură a fost chiar preşedintele "blaugrana", Sandro Rosell. Acesta nu şi-a putut ascunde furia cînd a aflat cu ce avion pleacă, cerînd răstit explicaţii de la reprezentanţii RACC. Nu a părut a fi convins de precizări, fiindcă a încheiat dialogul telefonic tot pe un ton ridicat: "Măcar puteaţi să acoperiţi numele şi emblema clubului Braga!". Rosell s-a mai potolit pe drum, cînd a împărţit jurnaliştilor şi celor 54 de fani prăjituri cu ocazia Sărbătorii Tuturor Sfinţilor. La întoarcere, FC Barcelona va reveni cu acelaşi aparat.

De ce nu cu Turkish
Prin contractul semnat în ianuarie 2010 cu Turkish Airlines, Barca ar trebui să facă orice deplasare cu aparatele companiei turceşti. Acest lucru e însă momentan imposibil, potrivit "El Mundo Deportivo". Legile restrictive şi protectoare din Uniunea Europeană în materie de zboruri comerciale impun unei companii dintr-o ţară necomunitară, cum e şi cazul Turciei, să facă escală obligatorie  la Istanbul, sediul Turkish Airlines. Cum o asemenea situaţie ar fi prelungit o călătorie, Barca este nevoită să aleagă alte variante pînă la intrarea Turciei în UE.

Clubul spaniol nu a mai găsit aeronava de care avea nevoie deoarece toate aparatele fuseseră închiriate pentru deplasarea la Mecca

Celor de la FC Barcelona nu le-a venit să creadă cînd au dat să se îmbarce în avion pentru partida cu FC Copenhaga. Cu litere mari şi avînd deasupra emblema clubului, pe aeronavă se putea citi cît se poate de clar: Sporting Clube de Braga. Li s-a părut o glumă, dar nu era. Ei chiar plecau spre Danemarca la bordul avionului grupării portugheze.

Explicaţia a venit rapid. RACC, agenţia de turism oficială a Barcelonei şi responsabilă cu logistica tuturor deplasărilor, a încheiat un contract cu compania lusitană HiFly, prin care ultima se angaja să furnizeze pentru voiaj un aparat cu minimum 120 de locuri. Finalmente, acest lucru a devenit imposibil, deoarece toate avioanele de mare capacitate au fost închiriate în grup persoanelor dornice să meargă în pelerinaj la Mecca.

Oficialii HiFly au ascuns însă problema şi, fără a se şti prin ce sursă, au găsit soluţia Braga, ceea ce a surprins pe toată lumea. Catalanii s-au urcat totuşi în aeronava A-312, evident stingheriţi de situaţie, ajună motiv de glume pe timpul călătoriei. Una mai puţin luxoasă: nu au beneficiat decît de 18 locuri la First Class, între care cîteva rezervate preşedintelui şi staffului tehnic.

Rosell a luat foc
Cel mai supărat de încurcătură a fost chiar preşedintele "blaugrana", Sandro Rosell. Acesta nu şi-a putut ascunde furia cînd a aflat cu ce avion pleacă, cerînd răstit explicaţii de la reprezentanţii RACC. Nu a părut a fi convins de precizări, fiindcă a încheiat dialogul telefonic tot pe un ton ridicat: "Măcar puteaţi să acoperiţi numele şi emblema clubului Braga!". Rosell s-a mai potolit pe drum, cînd a împărţit jurnaliştilor şi celor 54 de fani prăjituri cu ocazia Sărbătorii Tuturor Sfinţilor. La întoarcere, FC Barcelona va reveni cu acelaşi aparat.

De ce nu cu Turkish
Prin contractul semnat în ianuarie 2010 cu Turkish Airlines, Barca ar trebui să facă orice deplasare cu aparatele companiei turceşti. Acest lucru e însă momentan imposibil, potrivit "El Mundo Deportivo". Legile restrictive şi protectoare din Uniunea Europeană în materie de zboruri comerciale impun unei companii dintr-o ţară necomunitară, cum e şi cazul Turciei, să facă escală obligatorie  la Istanbul, sediul Turkish Airlines. Cum o asemenea situaţie ar fi prelungit o călătorie, Barca este nevoită să aleagă alte variante pînă la intrarea Turciei în UE.

A luat parte la un moment istoric în fotbalul românesc, acum lucrează pe TIR în Germania: „Patronii sunt foarte faini! Mai stau un an și mă întorc acasă”

„Traduceri avem?” » Cum se comportă „Hagi” Luțu la cursurile de director sportiv: „E disperat!”


Comentarii (1)
giussybaratky23
giussybaratky23  •  03 Noiembrie 2010, 01:37

Jenant.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează